Aquarium van LaLizzerd (Vision 260)


Mosbal/ courgette huisje
 

Bijlagen

  • IMG_20200316_181520099.jpg
    IMG_20200316_181520099.jpg
    161.4 KB · Weergaven: 69
Een nieuwe school visjes erbij. 18 gele fantoomzalmpjes (Hyphessobrycon Roseus) Ik heb er drie gratis bij gekregen want ik vroeg om 15. Niet erg, aquarium is groot genoeg voor ze ^^

Gelijk na het toevoegen begonnen ze de bak te verkennen. Binnen 10 minuten waren ze eten aan het zoeken (knabbelen aan de slakjes op de ruit en langs zwevende deeltjes proeven). Binnen 15 minuten aten ze al! Dat ging bij de Otocinclus en de corydoras toch even anders. Inmiddels lijken ze ook al op kleur :DD

Morgen eens tubifex proberen, vinden de cory's ook erg lekker (zelfs de Oto's knabbelen daaraan).
 

Bijlagen

  • IMG-20200325-WA0011.jpeg
    IMG-20200325-WA0011.jpeg
    88.3 KB · Weergaven: 123
Vandaag wat onderhoud aan de planten gedaan. Rechts heb ik wat cryptocorynes eruit gehaald en de Ludwigia repens aan de linkerkant heb ik verplaats naar rechts :)
Cryptocorynes hadden al enorme wortels. Zet ze denk ik maar op marktplaats..

Het aquarium oogt veel rustiger naar mijn idee.. Links kwam ook te weinig licht op de bodem (door de Ludwigia). Hopelijk gaan mijn bodemkruipers het wat beter doen.
 

Bijlagen

  • IMG_20200326_213352816.jpg
    IMG_20200326_213352816.jpg
    138 KB · Weergaven: 95
Het eerste blad van de rode lotus heeft de oppervlakte bereikt. Gisteravond moest het blad nog zo'n 10cm afleggen. Begin van de middag bereikte het blad de oppervlakte!
 

Bijlagen

  • IMG_20200329_191710645.jpg
    IMG_20200329_191710645.jpg
    347.1 KB · Weergaven: 93
Ziet er goed uit! Laat je de lotus kort of juist wel doorgroeien? Gezien je andere drijvers
 
Ziet er goed uit! Laat je de lotus kort of juist wel doorgroeien? Gezien je andere drijvers
Ik denk wel dat ik een aantal bladeren de hoogte in wil. Dan kunnen andere drijvers mogelijk weer weg of naar de andere kant :)
Of ik probeer het beide (weet niet of dat kan). Een aantal bladeren de lucht in en de rest wat compacter.
 
Woaw, dat is hard gegaan ineens inderdaad! Ik dacht lotus planten kunnen gaan bloeien als ze het oppervlakte bereiken. Ik ben erg benieuwd hoor, ziet er echt heel erg goed uit! :daisy:
 
En mijn tweede bakje :) Begin is er, nog niet alles is klaar. Moeten nog wat plantjes uit potjes.
 

Bijlagen

  • IMG_20200422_123656595.jpg
    IMG_20200422_123656595.jpg
    120.6 KB · Weergaven: 97
Het lijkt wel een balkonnetje met die dennenappels en die plant in een pot. :DD :juggle: Nee hoor, flauw grapje van mij!

Ziet er goed uit zeg, het begin is gemaakt. Je zou misschien achterin nog wat zand kunnen toevoegen om zo meer diepte effect te verkrijgen in de bak. Dat zou met dat hout en die stenen nog wel eens mooi kunnen uitpakken! :petjeaf:
 
Het lijkt wel een balkonnetje met die dennenappels en die plant in een pot. :DD :juggle: Nee hoor, flauw grapje van mij!

Ziet er goed uit zeg, het begin is gemaakt. Je zou misschien achterin nog wat zand kunnen toevoegen om zo meer diepte effect te verkrijgen in de bak. Dat zou met dat hout en die stenen nog wel eens mooi kunnen uitpakken! :petjeaf:
Nog meer zand? Bovenin is de laag al zo'n 5 á 6 cm hoog :)
 
Het lijkt wel een balkonnetje met die dennenappels en die plant in een pot. :DD :juggle: Nee hoor, flauw grapje van mij!

Ziet er goed uit zeg, het begin is gemaakt. Je zou misschien achterin nog wat zand kunnen toevoegen om zo meer diepte effect te verkrijgen in de bak. Dat zou met dat hout en die stenen nog wel eens mooi kunnen uitpakken! :petjeaf:
Wat ben je trouwens ook een wijsneus hé?
Ik weet niet hoe de dennenappels in Gelderland groeien, maar hier in Friesland zijn dit elzenproppen ??
 
En ook van de grote een update :)
 

Bijlagen

  • IMG_20200422_213000417.jpg
    IMG_20200422_213000417.jpg
    145.5 KB · Weergaven: 91
Nog meer zand? Bovenin is de laag al zo'n 5 á 6 cm hoog :)
In mijn Rio 180 (100x40x50 cm) is de bodem achterin zo'n 15-16 cm hoog, als ik het opnieuw zou doen zou ik hem nog hoger maken tot 2/3 in de hoogte.

Wat ben je trouwens ook een wijsneus hé?
Ik weet niet hoe de dennenappels in Gelderland groeien, maar hier in Friesland zijn dit elzenproppen ??
:DD :DD :juggle: :DD :DD
 
In mijn Rio 180 (100x40x50 cm) is de bodem achterin zo'n 15-16 cm hoog, als ik het opnieuw zou doen zou ik hem nog hoger maken tot 2/3 in de hoogte.
Ben je niet bang voor bodemrot dan?
Haha als ik dat zou doen, past het hout er niet meer in ? en het verwarmingselement.. ?
 
Lange tijd geen update geplaatst hier zie ik.

Helaas wat minder goed nieuws. Ik zag dat mijn 'kleine' bakje vol met hydra zat.
Ik zag dat flubenol deze makkelijk dood, maar helaas heb ik (appel)slakken in de bak. Eruit halen is ook geen optie want schijnbaar blijft het lang in/op de bodem actief en zijn appelslakken er gevoelig voor. Toen las ik een andere methode. Met een 9 volts batterij.
Aangezien 9 volts batterijen best duur zijn en mijn vriend van alles heeft liggen heeft hij er een projectje van gemaakt, genaamd 'Hydra2020'.

We gebruiken 12 volt accu. Hij heeft hier een regelaar opgezet, deze kan van 1 tot 12 volt opengedraaid worden.

Blijkbaar kan Hydra niet tegen elektrolyse (oxidatiereactie). De overige dieren geven er niet om, de garnalen schransen rustig door. De Hydra zien we bij bosjes omvallen, dus dat is positief!
 

Bijlagen

  • IMG-20200516-WA0004.jpeg
    IMG-20200516-WA0004.jpeg
    56.4 KB · Weergaven: 89
  • IMG-20200516-WA0008.jpeg
    IMG-20200516-WA0008.jpeg
    185.3 KB · Weergaven: 91
Nou we hadden het er gister al over en het werkt dus goed(y)
Ja tot nu toe wel. Nu twee keer een dik half uur gedaan en alle Hydra drijft of aan de oppervlakte of hangt nog inactief ergens aan. Ik ben benieuwd of ze dood zijn of alleen inactief. Dat zullen we morgen zien.
Ik merk wel dat de garnalen een stuk relaxter rondzwemmen. Die hadden er toch last van.
 
Weer eens een update van de bakken. De kleine gaat eigenlijk fantastisch zonder dat ik er iets aan doe (ja, waterwissel en een beetje voeding).

In de grote nog steeds wat last van baardalg.
 

Bijlagen

  • IMG_20200622_133915636.jpg
    IMG_20200622_133915636.jpg
    144.9 KB · Weergaven: 107
  • IMG_20200615_203242282.jpg
    IMG_20200615_203242282.jpg
    137.2 KB · Weergaven: 93
Weer eens een update van de bakken. De kleine gaat eigenlijk fantastisch zonder dat ik er iets aan doe (ja, waterwissel en een beetje voeding).

In de grote nog steeds wat last van baardalg.
Dat ziet er inderdaad erg goed uit, ik kan mij voorstellen dat je erg tevreden bent hoor! Ik vind het ook erg leuk om te zien hoe je met (volgens mij) praktisch hetzelfde plantenbestand toch twee hele andere bakken hebt weten te creëren. Mijn complimenten hoor! :petjeaf:
 
Dat ziet er inderdaad erg goed uit, ik kan mij voorstellen dat je erg tevreden bent hoor! Ik vind het ook erg leuk om te zien hoe je met (volgens mij) praktisch hetzelfde plantenbestand toch twee hele andere bakken hebt weten te creëren. Mijn complimenten hoor! :petjeaf:
Bedankt! ? Ik ben zelf bijna tevreden ?

Het is alleen niet hetzelfde plantenbestand. Het javamos en de vallisneria heb ik wat snoeisels van overgezet. Die doen het verassend goed, ook onder wat minder licht.
Ook heb ik een pluk Hydrocotyle tripartita Japan (die ik jou ook heb toegestuurd) links staan. Maar denk niet dat dit een blijvertje is idatdat aquarium, vind het iets te rommelig staan.
Voor de rest zit er voornamelijk Anubias, Bucephalandra's, javavarens en verschillende mosjes in ?
 

Terug
Bovenaan