Wat is er nieuw

Aquarium van LaLizzerd (Vision 260)

Ik vind het erg leuk hoe je dat met die groene plant links hebt gedaan. Loopt dat over hout? Die krul? Mooi en elegant.

Volgens mij hadden wij die plant eerder op de grond staan, maar die overwoekerde alles. Als het dezelfde is vind ik het een goede oplossing.

Mooie beplante bak Lizzy.
Dankjewel John. Zo langzaamaan wordt het wel wat. Ik heb ook het idee dat de baardalg wat minder is. In iedergeval weinig aangroei van nieuwe baardalg. Hopelijk blijft dit ook zo

Ik vind het erg leuk hoe je dat met die groene plant links hebt gedaan. Loopt dat over hout? Die krul? Mooi en elegant.

Volgens mij hadden wij die plant eerder op de grond staan, maar die overwoekerde alles. Als het dezelfde is vind ik het een goede oplossing.

Dit is Hydrocotyle tripartita Japan. De plant loopt nergens overheen. Ik heb deze eerst maanden omhoog laten groeien. Daarna heb ik het uiteinde van het boeltje bij elkaar gepakt en de boog gemaakt. Het uiteinde heb ik in de grond geforceerd. Dit doe ik d.m.v. zelfgemaakte houten krammen, ik hoop nog een alternatief te vinden..
En dan groeit het vanzelf verder. Dit moet je dan ook weer leiden.
Regelmatig doe ik losse plukjes terug duwen in de boog. En verder is het met beleid snoeien zoals een buxus. Zorgen dat het niet alles overwoekerd inderdaad.
Geen onderhoudsvriendelijk plantje ?

Die was het inderdaad. En op deze manier echt mooi en leuk.

Dat is voor mij toch 1 van de leukste aspecten van dit forum, dat iedereen weer anders met dingen omgaat en nieuwe "oplossingen" bedenkt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan