Aquascape van Cornelius 2.0


Mijn nieuwe creatie gaat nog wel even duren. Het draaiboek ligt in principe al klaar.
Maar voor nu even druk met andere zaken en heb daarnaast een nieuw tijdverdrijf gevonden wat ik stiekum nu een beetje leuker vind... :D
Je maakt me nieuwsgierig naar beide!
 
Heerlijke hobby Cornelius. Pas je altijd co2 toe in je scapes? Krijg er ook zin om mij creativiteit erop los te laten. Binnenkort toch maar eens een cube halen. Dan is de co2 toevoeging ook redelijk qua prijs. Vind het voor lange termijn zo ontzettend duur.
 
Heerlijke hobby Cornelius. Pas je altijd co2 toe in je scapes? Krijg er ook zin om mij creativiteit erop los te laten. Binnenkort toch maar eens een cube halen. Dan is de co2 toevoeging ook redelijk qua prijs. Vind het voor lange termijn zo ontzettend duur.
Ja, ik gebruik altijd CO2. Simpelweg omdat je beter kwaliteit planten krijgt.
CO2 is in principe niet zo duur. Ikzelf doe 5 maanden met zo'n wegwerpfles (20,-) van 500 gram op de 25L bakjes.
Voor de 50 liter heb ik wel een hervulbare 2L fles en dat is natuurlijk stukken goedkoper.
 
Lekker zo een mos bakje .
Het lijkt me niet zo makkelijk om de verschillende mosjes uit elkaar houden over langere periodes.
 
Lekker zo een mos bakje .
Het lijkt me niet zo makkelijk om de verschillende mosjes uit elkaar houden over langere periodes.
Dat kan idd best wel een probleem zijn op ten duur. Maar met tijdig snoeien kan je het redelijk goed controleren

Alleen het nadeel is dat stukjes snoeiafval echt overal aan gaan vastgroeien. Maar in een wilde scape zoals dit is dat niet zo erg. :thumbs:
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubz
Ja, ik gebruik altijd CO2. Simpelweg omdat je beter kwaliteit planten krijgt.
CO2 is in principe niet zo duur. Ikzelf doe 5 maanden met zo'n wegwerpfles (20,-) van 500 gram op de 25L bakjes.
Voor de 50 liter heb ik wel een hervulbare 2L fles en dat is natuurlijk stukken goedkoper.
Welke drukflessen gebruik je? Ik had die van colombo advance en die waren 30+ eurie voor 500 gram. En had van die rubberen ringen en die beschadigden gewoon tijdens het opdraaien van de fles op het magneetventiel. Had maar één poging om het te doen anders waren ze naar de klote. Vond het zo onpraktisch en duur dat ik dacht van laat maar. Zelfs al een keer gehad dat het magneet ventiel tegen het plafond klapte. Dus ben er nu ook wat huiverig mee.
 
Welke drukflessen gebruik je? Ik had die van colombo advance en die waren 30+ eurie voor 500 gram. En had van die rubberen ringen en die beschadigden gewoon tijdens het opdraaien van de fles op het magneetventiel. Had maar één poging om het te doen anders waren ze naar de klote. Vond het zo onpraktisch en duur dat ik dacht van laat maar. Zelfs al een keer gehad dat het magneet ventiel tegen het plafond klapte. Dus ben er nu ook wat huiverig mee.
Ik heb een Dennerle Primus 160 en gebruik hiervoor de bijhorende 500grams wegwerpflessen. Nog een 20,- bij de lokale bouwmarkt.
Meest eenvoudige systeem wat er is, maar bevalt mij erg goed :thumbs:
 
Ik heb een Dennerle Primus 160 en gebruik hiervoor de bijhorende 500grams wegwerpflessen. Nog een 20,- bij de lokale bouwmarkt.
Meest eenvoudige systeem wat er is, maar bevalt mij erg goed :thumbs:
Zal eens kijken man bedankt. Ergens in 2020 komt er vast wel een leuke projectje van mij voorbij.
 
leuk, een legpuzzel van deze scape :D

puzzel.jpg
 
Nou ja dat is er niet aan af te zien en ik vindt het bijna een gewone foto lijken hoor.
Maar goed om hem in elkaar te krijgen is het dan wat lastiger denk ik maar zo heb je wel een mooi aandenken.
 

Terug
Bovenaan