Wat is er nieuw

aquascapen, hoe begin je er in godsnaam aan?

Rode planten zijn veeleisend in die zin dat ze veel licht en dus ook CO2 nodig hebben om tot felle kleuren te komen.
Voeding (veel/weinig) heeft er niet zoveel mee te doen
Thanks dan zal ik qua co2 dus fout. Is het niet zo dat het rood minder uitkomt met veel nitraat?
 
Thanks dan zal ik qua co2 dus fout. Is het niet zo dat het rood minder uitkomt met veel nitraat?
De kleurintensiteit van een rode plant word door veel factoren veroorzaakt: de sterkte van de belichting, het CO2 gebruik en de strategie van bemesting.
Bij weinig licht zijn en blijven de kleuren wat fletser. De toppen van de plant kunnen wel kleurrijker zijn, simpelweg omdat ze dichter bij de lichtbron komen.
Rode planten kunnen onder elke lichtsterkte. Alleen bij te weinig licht komen ze niet tot hun optimale kleur. De lichtintensiteit is immers daarvoor te laag. Dan is de kleur meer roodbruin. Bij erg veel licht gaat de plant extra beschermingspigment aanmaken waardoor de plant intens kan verkleuren.

Een aanpassing in je voeding (NO3 limiet) doen rode planten ook roder worden. Maar dat werkt alleen icm een goed aanbod van voeding vanuit de bodem.
Maar ook met hoger NO3 waarden kan je prima rode planten opkweken. Hier een voorbeeld van een bak met 30ppm NO3 en 10ppm PO4. (T. Barr)
Bodem is Seachem Flourite

tomba.jpg
 
Geloof jij dat dit 1 maand stabiel blijft! Te mooi, om waar te zijn.
Steen of een grote schelp maken soms ook de schapering af.
 
oké,

ik ben idd nog een beginner als ik dit allemaal lees 🙂
Ik moet toegeven dat ik hier niet over nagedacht heb, aantal lumen. Ik snap het ook niet goed dus heb weer wat opzoekwerk te verrichten. Dank u wel.
Ik ben zeker van plan om foto's te posten van het ogenblik de aquarium aangekomen is en ik kan starten (al begin ik te vrezen dat ik een te grote bak gekozen heb maar oké, ik kan nu niet meer terug)
Doe maar eerst een stukje gewoon gezond aquarium houden, dat kun je eromheen wel iets in inrichten of scapen met een woordje dat duurder klinkt als gewoon leuk inrichten.
Je hebt erg lang moeten wachten tot nog steeds half november
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan