Aquascaping mijn nieuwe Trofis Colisa 1000


Ik zie het ook amper maar je planten zijn gezond en het maakt je bak er niet minder mooi op. Persoonlijk had ik het voorin wat opener gelaten
 
Ik zie het ook amper maar je planten zijn gezond en het maakt je bak er niet minder mooi op. Persoonlijk had ik het voorin wat opener gelaten

Ja, verandering komt later, vooralsnog geniet ik hier nu enorm van :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubz
Wat veranderingen aangebracht. De lotus naar links achter verplaatst en wederom gesnoeid. Snoei nu bijna 2 keer per week :D

Ook een nieuw filter geplaatst, de Eheim Professionel 4+ 350 met meer doorstroomcapaciteit. Een voorfilter geplaatst bij de instroombuis, werkt perfect!

IMG_9919.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubz
Ik heb trouwens mijn spraybar verwijderd. Nu alleen de standaard ronde uitgang. Ik heb gemerkt dat de co2 beter wordt verspreid in mijn bak en de achtergrondplanten gaan nu niet meer als een wilde heen en weer. Wat is jullie ervaring?
 
Ik heb trouwens mijn spraybar verwijderd. Nu alleen de standaard ronde uitgang. Ik heb gemerkt dat de co2 beter wordt verspreid in mijn bak en de achtergrondplanten gaan nu niet meer als een wilde heen en weer. Wat is jullie ervaring?

Ik gebruik de standaard lilypipe van een crystalprofi filter. Maar heb onlangs een hele grote lilypipe aangeschaft. Wil een zware logge stroom hiermee creëren. Die zal ik er van het weekend opzetten. Spraybar kan ook maar vind die gaatjes wat de klein en de straaltjes de hard dat er weinig waterverplaatsing is. Maar als je de gaatjes uit zou boren zou het vast ook goed werken. Echter is het per bak verschillend.
 
Ik gebruik de standaard lilypipe van een crystalprofi filter. Maar heb onlangs een hele grote lilypipe aangeschaft. Wil een zware logge stroom hiermee creëren. Die zal ik er van het weekend opzetten. Spraybar kan ook maar vind die gaatjes wat de klein en de straaltjes de hard dat er weinig waterverplaatsing is. Maar als je de gaatjes uit zou boren zou het vast ook goed werken. Echter is het per bak verschillend.

Ja, ik zit er ook aan te denken een lily pipe aan te schaffen. De gaatjes van een spraybar kunnen ook de uitstroom van het filter enigszins vertragen. Ik vind de output van een spraybar net iets te ‘wild’ voor een plantenbak...
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubz
De grootste snoeibeurt tot nu toe. De sagittaria subbulata groeide de pan uit en verspreidde zich als een razende door het aquarium. Veel scheuten weggehaald, overige planten getrimd. Enkeke stenen vervangen...

IMG_0015.JPG
 

Terug
Bovenaan