A
Altispinosa
Guest
Beste vrienden sinds donderdagavond ben ik de trotse bezitter van een prachtige Aquatlantis bak met de afmetingen 120 x 45 x 50 met bijhorende onderkast en computergestuurde verlichting met zonsopgang en zonsondergang simulatie.
Er zitten 2 T5 lampen in en 4 x led verlichting.
plus de bak is volledig Zuid Amerikaans zoals planten en hout en vissen gaan natuurlijk ook Zuid Amerikaans zijn.
Wat het compleet vissenbestand word weet ik nog niet 100% daar ben ik nog over aan het brainstormen maar heb nog tijd want ga eerst de bak de tijd geven om volledig in te draaien.
Ik ga genoeg foto's laten zien van hoe ik hem heb gekregen en heb er een paar uur aan bezig geweest om te kuisen en heb hem dan gevuld met het zand wat mee gekomen is en het hout en planten er voorlopig in gezet omdat ik hem maandag terug volledig ga leeg halen omdat het zand niet het juiste zand is,het is geen filterzand en dat ga ik maandag eerst gaan halen en dan kan ik beginnen om hem te krijgen zoals ik het wil.
Het hout wat er in zit heb ik er ook bij gekregen evenals de planten;het hout noemt mijn slagtanden,had ik nog nooit gezien en is voor mij een nieuwe ervaring waar ik ontzettend blij mee ben.
Ook voor deze bak ga ik geen gebruik maken van een Co2 systeem(toch niet als het niet nodig is) maar gewoon de plantenvoeding die ik ook gebruik bij mijn 1ste 1mbak.
Dus vissenbestand op het moment nul.(word over nagedacht).
Plantenbestand:
2 enorme supergrote amazone zwaardplanten.
1 rode tijgerlotus.
Plant op hout gebonden wat ik niet ken.
Javamos.
Hier hou ik het bij 1 externe buitenfilter van JBL crystal profi e1501.
Verwarming hangt er ook in net als bij de andere bak wat ik vergeten te vermelden ben.
Skimmer komt er nog in.
en led verlichting in beide onderkasten komt er ook nog in.
Dan nu tijd voor de foto's.
Zo is hij binnen gekomen.
Verlichting zoals te zien is 2 T5 lampen en 4 leds.
JBL crystal profi e1501 externe buitenfilter.
Al het speciale hout (slagtanden)en nog wat klein gerief wat ik er bij heb gekregen en de planten.
Dit zijn de slangen van de buitenfilter.
Hier heb ik hem net volledig leeg gemaakt en grondig gepoetst binnen en buitenkant.
Nog een foto die wat donker is uitgevallen.
Dit is de bak met zand wat verkeerd zand is want als je er in gaat stuift het en is heel de bak vol wazige mist.
Nog een foto van de verlichting.
Meer foto's volgen nu.
Er zitten 2 T5 lampen in en 4 x led verlichting.
plus de bak is volledig Zuid Amerikaans zoals planten en hout en vissen gaan natuurlijk ook Zuid Amerikaans zijn.
Wat het compleet vissenbestand word weet ik nog niet 100% daar ben ik nog over aan het brainstormen maar heb nog tijd want ga eerst de bak de tijd geven om volledig in te draaien.
Ik ga genoeg foto's laten zien van hoe ik hem heb gekregen en heb er een paar uur aan bezig geweest om te kuisen en heb hem dan gevuld met het zand wat mee gekomen is en het hout en planten er voorlopig in gezet omdat ik hem maandag terug volledig ga leeg halen omdat het zand niet het juiste zand is,het is geen filterzand en dat ga ik maandag eerst gaan halen en dan kan ik beginnen om hem te krijgen zoals ik het wil.
Het hout wat er in zit heb ik er ook bij gekregen evenals de planten;het hout noemt mijn slagtanden,had ik nog nooit gezien en is voor mij een nieuwe ervaring waar ik ontzettend blij mee ben.
Ook voor deze bak ga ik geen gebruik maken van een Co2 systeem(toch niet als het niet nodig is) maar gewoon de plantenvoeding die ik ook gebruik bij mijn 1ste 1mbak.
Dus vissenbestand op het moment nul.(word over nagedacht).
Plantenbestand:
2 enorme supergrote amazone zwaardplanten.
1 rode tijgerlotus.
Plant op hout gebonden wat ik niet ken.
Javamos.
Hier hou ik het bij 1 externe buitenfilter van JBL crystal profi e1501.
Verwarming hangt er ook in net als bij de andere bak wat ik vergeten te vermelden ben.
Skimmer komt er nog in.
en led verlichting in beide onderkasten komt er ook nog in.
Dan nu tijd voor de foto's.
Zo is hij binnen gekomen.
Verlichting zoals te zien is 2 T5 lampen en 4 leds.
JBL crystal profi e1501 externe buitenfilter.
Al het speciale hout (slagtanden)en nog wat klein gerief wat ik er bij heb gekregen en de planten.
Dit zijn de slangen van de buitenfilter.
Hier heb ik hem net volledig leeg gemaakt en grondig gepoetst binnen en buitenkant.
Nog een foto die wat donker is uitgevallen.
Dit is de bak met zand wat verkeerd zand is want als je er in gaat stuift het en is heel de bak vol wazige mist.
Nog een foto van de verlichting.
Meer foto's volgen nu.