Wat is er nieuw

Aquatlantis aquarium 120 x 45 x 50 van Altispinosa.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Altispinosa
  • Startdatum Startdatum
A

Altispinosa

Guest
Beste vrienden sinds donderdagavond ben ik de trotse bezitter van een prachtige Aquatlantis bak met de afmetingen 120 x 45 x 50 met bijhorende onderkast en computergestuurde verlichting met zonsopgang en zonsondergang simulatie.
Er zitten 2 T5 lampen in en 4 x led verlichting.
plus de bak is volledig Zuid Amerikaans zoals planten en hout en vissen gaan natuurlijk ook Zuid Amerikaans zijn.
Wat het compleet vissenbestand word weet ik nog niet 100% daar ben ik nog over aan het brainstormen maar heb nog tijd want ga eerst de bak de tijd geven om volledig in te draaien.
Ik ga genoeg foto's laten zien van hoe ik hem heb gekregen en heb er een paar uur aan bezig geweest om te kuisen en heb hem dan gevuld met het zand wat mee gekomen is en het hout en planten er voorlopig in gezet omdat ik hem maandag terug volledig ga leeg halen omdat het zand niet het juiste zand is,het is geen filterzand en dat ga ik maandag eerst gaan halen en dan kan ik beginnen om hem te krijgen zoals ik het wil.
Het hout wat er in zit heb ik er ook bij gekregen evenals de planten;het hout noemt mijn slagtanden,had ik nog nooit gezien en is voor mij een nieuwe ervaring waar ik ontzettend blij mee ben.
Ook voor deze bak ga ik geen gebruik maken van een Co2 systeem(toch niet als het niet nodig is) maar gewoon de plantenvoeding die ik ook gebruik bij mijn 1ste 1mbak.
Dus vissenbestand op het moment nul.(word over nagedacht).
Plantenbestand:
2 enorme supergrote amazone zwaardplanten.
1 rode tijgerlotus.
Plant op hout gebonden wat ik niet ken.
Javamos.

Hier hou ik het bij 1 externe buitenfilter van JBL crystal profi e1501.
Verwarming hangt er ook in net als bij de andere bak wat ik vergeten te vermelden ben.
Skimmer komt er nog in.
en led verlichting in beide onderkasten komt er ook nog in.
Dan nu tijd voor de foto's.
Zo is hij binnen gekomen.
Aquatlantis nieuwe foto's 8 juli 2017 001.JPG

Verlichting zoals te zien is 2 T5 lampen en 4 leds.
Aquatlantis nieuwe foto's 8 juli 2017 002.JPG

JBL crystal profi e1501 externe buitenfilter.
Aquatlantis nieuwe foto's 8 juli 2017 003.JPG

Al het speciale hout (slagtanden)en nog wat klein gerief wat ik er bij heb gekregen en de planten.
Aquatlantis nieuwe foto's 8 juli 2017 004.JPG

Dit zijn de slangen van de buitenfilter.
Aquatlantis nieuwe foto's 8 juli 2017 005.JPG

Hier heb ik hem net volledig leeg gemaakt en grondig gepoetst binnen en buitenkant.
Aquatlantis nieuwe foto's 8 juli 2017 006.JPG

Nog een foto die wat donker is uitgevallen.
Aquatlantis nieuwe foto's 8 juli 2017 007.JPG

Dit is de bak met zand wat verkeerd zand is want als je er in gaat stuift het en is heel de bak vol wazige mist.
Aquatlantis nieuwe foto's 8 juli 2017 008.JPG

Nog een foto van de verlichting.
Aquatlantis nieuwe foto's 8 juli 2017 009.JPG

Meer foto's volgen nu.

Vervolg van de foto's

In nieuwstaat.
Aquatlantis nieuwe foto's 8 juli 2017 010.JPG

Hier zie je de in en uitstroom aan de achterwand.
Aquatlantis nieuwe foto's 8 juli 2017 011.JPG

Aquatlantis nieuwe foto's 8 juli 2017 012.JPG

Hier ben ik de bak aan het vullen.
Aquatlantis nieuwe foto's 8 juli 2017 014.JPG

Hier is de bak volledig gevuld en hangt de verwarming er ook in.
Aquatlantis nieuwe foto's 8 juli 2017 015.JPG

Prachtige bak waar ik uitermate trots op ben en dan is dit nog maar het prille begin van iets wonderbaarlijk moois.
Aquatlantis nieuwe foto's 8 juli 2017 020.JPG

Fotootje van de bak met het hout.
Aquatlantis nieuwe foto's 8 juli 2017 021.JPG

Foto van computer gestuurd voor de verlichting.
Aquatlantis nieuwe foto's 8 juli 2017 024.JPG

Foto van de filter op zijn plaats.
Aquatlantis nieuwe foto's 8 juli 2017 025.JPG

Een paar foto's van de planten en het hout (voorlopig want word maandag opnieuw gedaan.
Aquatlantis nieuwe foto's 8 juli 2017 026.JPG

Aquatlantis nieuwe foto's 8 juli 2017 027.JPG

Aquatlantis nieuwe foto's 8 juli 2017 028.JPG

Nog 2 resterende foto's en morgen zal ik een foto posten van de blauwe nachtverlichting.
Aquatlantis nieuwe foto's 8 juli 2017 029.JPG

Aquatlantis nieuwe foto's 8 juli 2017 029.JPG

Aquatlantis nieuwe foto's 8 juli 2017 030.JPG

Mooi hoor Johnny!!!

Prachtig @Altispinosa, wat een werk heb je verzet.

Dank je Ruben en Nicole ik heb een serieus werk verzet maar maandag zal ik toch wel weer wat uurtjes zoet zijn om hem terug leeg te halen en filterzand er in en terug vullen en alles terug herschikken maar dat schrikt mij niet af komt helemaal goed.:thumbs:

Even de 2 bakken samen vast gelegd op 1 foto.

Aquatlantis en Ferplast Dubai top foto 005.JPG

Welke vissen zouden jullie hier in steken ? Want ik raak er niet uit dus alle hulp is welkom.:thumbs:

Ik vind die vissen die John in zijn shin mao heeft wel mooi. Paar leuke poetsgarnalen erbij.
En flink wat koralen!😉😛😛:stop:

O, het is geen zee aquarium.....

Sorry, ik zit je te plagen om dat blauwe licht. Ben je wel eens om 3 uur snacht buiten geweest??
Wat ziet u dan? O gewoon wit licht, gereflecteerd zonlicht door de maan.
Nogmaals excuus, maar ik vind dat blauwe licht zo on natuurlijk, kan er niets aan doen.

Ja vissen is zoiets persoonlijks. Houd je van kleine vissen? Of wil je juist grote vissen.
Je bak is geschikt voor maanvissen.

Ik heb de bak over gekocht van iemand Marcel en die had de verlichting geprogrammeerd maar ik heb hem al gevraagd of hij de gebruiksaanwijzing wil door mailen naar mij zodat ik zelf mijn eigen lichtduur en kleur licht kan instellen want vind het zelf ook veel te fel dat blauw,je ziet de vissen niet meer.

Maanvissen had ik al in gedachten en dat zou dan de hoofdvis worden zo'n groepje van 5 a 7 had ik gedacht.
Als bodemvissen komen er al zeker een groepje van 12 Corydoras gold stripe in en mss een stuk of 2 Rineloricaria sp L010A en mss 1 Ancistrus albino longfin (of is dit net teveel).
Dus graag advies voor de visjes in de bovenste water lagen.

Bak is helemaal leeg gehaald en het oude zand er uit gehaald,gepoetst en dan het nieuwe zand wat goed gespoeld is er in gedaan en het hout (slagtanden)en de planten nu gezet zoals ik het echt wel wou,binnenkort komen er nog wel wat plantjes bij en natuurlijk binnen een week of 3 a 4 gaan de vissen er geleidelijk aan in dus enjoy.

Aquatlantis opnieuw ingericht op 11 juli 2017 001.JPG

Aquatlantis opnieuw ingericht op 11 juli 2017 002.JPG

Aquatlantis opnieuw ingericht op 11 juli 2017 003.JPG

En dan nog een paar foto's van de bakken samen 1 foto zonder en 1 foto genomen met flits.

Aquatlantis opnieuw ingericht op 11 juli 2017 006.JPG

Aquatlantis opnieuw ingericht op 11 juli 2017 007.JPG

die middels bak kun je wel uit zetten is toch niets op😀
de andere twee mooi hoor
zie trouwens dat je een dag verder bent als wij hier in nl😀😀

die middels bak kun je wel uit zetten is toch niets op😀
de andere twee mooi hoor
zie trouwens dat je een dag verder bent als wij hier in nl😀😀
Die middelste bak had uit moeten staan hahaha.
Bedankt voor je reactie en idd de datum staat mis,had ik zelf nog niet eens gezien,dus foto's zijn van uit de toekomst lol.

Nu de bak bijna leeg is want het hout (was aan het rotten)heb ik er uit gehaald en serieus afgeschuurd met een nieuw schuursponsje heb ik het nu al 2 dagen uit de bak gelaten en mijn grote mooie Rode tijgerlotus was reddeloos verloren door de baard algen en de 2 Eichinodorussen moest ik serieus inkorten en ben benieuwd of die er nog gaan door komen.

Nu dat de bak er zo leeg bij staat zat ik vandaag te denken waarom niet gaan voor een Cichilde bak uit het Tanganyka meer en die hebben geen planten nodig maar enkel rots formatie keien en hout.

Afgelopen Zondag is mijn vrouw mee gereden naar een LFS en toen we binnen kwamen zagen we een bak met 5 grote Piranha's in en mijn vrouw was daar zo ondersteboven van dat ze zei,dat zou mooi zijn in je nieuwe bak in plaats van allemaal kleine visjes want je hebt tenslotte al een mooie bak met kleine visjes.

Dus nu slaan de twijfels wel heel hard toe en ik weet dat er keuze zat is aan vis maar het moet ook realiseerbaar zijn.

Vroeger heb ik ook 4 Roodbuik Piranha's gehouden in een 1,20m bak en dat is altijd heel goed gegaan maar hier kun je natuurlijk weinig of geen andere vissen bij zetten want die worden aanzien als voedsel.
Zelfde geld voor sommige Cichliden die redelijk tot vrij aggressief zijn.

En dan zijn er ook nog de keuzes tussen een Zuid-Amerika biotoop of een Afrika biotoop en ga zo maar verder.

Hier een paar foto's van wat ik moest weg halen van de planten met baard alg en hoe de bak er nu maar triestig bij staat (wat hout toch kan doen in een bak he).

Volautomatsch licht systeem Aquatlantis 002.JPG

Volautomatsch licht systeem Aquatlantis 005.JPG

Volautomatsch licht systeem Aquatlantis 014.JPG
Volautomatsch licht systeem Aquatlantis 020.JPG

Heb je de knol van je lotus teruggezet? Na verloop van tijd komt er dan een nieuwe aan ook al heb je de oude helemaal verwijdert wegens baardalg.

Heb je de knol van je lotus teruggezet? Na verloop van tijd komt er dan een nieuwe aan ook al heb je de oude helemaal verwijdert wegens baardalg.
Nee dat wist ik niet dat je dat kon doen,heb ik de vuilniszak gedaan en hebben ze deze morgen mee genomen.:'(
Maar ik ga zoiezo toch een nieuwe Rode tijgerlotus bestellen samen met een Thaise en 2 groene tijger lotussen.🙂
Valt het op dat ik een fan ben van tijger lotussen ?:smitten:

Jammer dat je dat niet wist, maar dat weet je nu voor de toekomst dan 😉

Nee dat wist ik niet dat je dat kon doen,heb ik de vuilniszak gedaan en hebben ze deze morgen mee genomen.:'(
Maar ik ga zoiezo toch een nieuwe Rode tijgerlotus bestellen samen met een Thaise en 2 groene tijger lotussen.🙂
Valt het op dat ik een fan ben van tijger lotussen ?:smitten:

Nee hoor! Helemaal niet. Maar ja. Ik kan dat niet beoordelen denk ik. 😛

Heb net 2 mooie grote stukken kienhout gekocht op Marktplaats,een stuk van 60cm en een stuk van 50cm,volgende week zal ik het ontvangen ben zeer benieuwd.
Zal een heel andere look geven aan deze bak.🙄🙄🙄:smitten:

Heb net mijn nieuwe bak die ook in opstart is (die vol baard alg zat ) nu helemaal afgeplakt en verduisterd zodat er geen zonlicht aan kan gedurende een paar dag of een week,had ik bij mijn eerste bak ook gedaan en dat heeft mij goed geholpen(in de eerste bak zaten geen baard algen maar bruine en groene alg)misschien dat dit hardnekkiger is en langer zal duren Ook zie ik op mijn achterwand die er in gelijmd zit van de vorige eigenaar heel veel alg daarop zitten,heb er al redelijk veel afgehaald met een nieuw schuursponsje maar blijven nog grote zwarte plekken in die ik er niet af krijg,fingers crossed and hope for the best

2 mooie grote stukken kienhout eindelijk ontvangen vanuit Nederland waar ik super blij mee ben.

Planten baard alg en zijkant van de achterwand tussen het glas 007.JPG

Dat zijn mooie stronkjes, ja! Ben benieuwd wat het word!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan