Aquatlantis Fusion 120x50 van Biljoenblik


Zo weer even een kleine update.

Vandaag mijn aquarium maar eens onder handen genomen. Het was een soort oerwoud geworden.

Voor de snoeibeurt:
618339biljoenblik_0_85_aquaforu.jpg


Na de snoeibeurt:
365242biljoenblik_0_85_aquaforu.jpg


Wees niet bezorgd, de rode Lotus groeit snel weer terug.
 
Mooie heldere bak.
Laatste keer dat ik hier de lotus helemaal terug gesnoeid had is iets van een half jaar gelden ongeveer maar begint nu pas weer wat grotere bladeren te krijgen.
 
Dank voor de leuke reacties. Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn keuze, voor dit aquarium.
Dat groeien gaat ook zeer goed onder die leds.
 
629584paulstone_0_85_aquariu.jpg



Wat een mooie bak. En wat heb je de techniek goed verzorgd.

Ik heb sinds twee weken precies hetzelfde aquarium maar dan in wit. Ik hoop volgende week de eerste vissen te kunnen halen. Ik voeg een foto bij van hoe de bak er van de week bijstond (als het goed gaat ten minste want ik heb nog nooit een foto geplaatst op deze site)
 
Bedankt voor het compliment Paul.

Ik moet zeggen dat jij ook goed je best hebt gedaan. Ziet er zeer mooi uit op de foto.
Ik had net op je naam geklikt, maar je hebt nog geen topic over je bak.
Ik zou hem toch echt eens in het fotoboek zetten hier op het forum.
Kun je gelijk vertellen over de techniek en hoe je het aangepakt hebt.
Lijkt me leuk om te volgen.
Ik ben benieuwd welke vissen je er in gaat houden.
 
Hallo Marcel,

Ik heb met heel veel aandacht en plezier je hele post gelezen, WOOOW schitterend werk, wat een mooi resultaat!!

een klein vraagje ivm de led verlichting, 2 lefbalken en 2 controllers met aquarium geleverd? of apart te kopen?
 
OVL zei:
Hallo Marcel,

Ik heb met heel veel aandacht en plezier je hele post gelezen, WOOOW schitterend werk, wat een mooi resultaat!!

een klein vraagje ivm de led verlichting, 2 lefbalken en 2 controllers met aquarium geleverd? of apart te kopen?

Nou die led balken hebben zeker wel een hoop LEF!

Effe serieus. De LED verlichting zit standaard bij de Fusion serie. De controllers mag je erbij kopen.
Ik heb de 1e versie, kan alleen faden. De nieuwste kan ook dimmen.

Ik zou de dim-functie zeker adviseren. Want de LEDS geven erg veel licht. Ik heb 1 balk 12 uur aan, de andere maar 6 uur.
 
Ik heb de lum leD :p lights met een TC420 controller.

Ben aan het overwegen een 2de bak bij te zetten en de Fusion staat op de lijst!
Ik vraag me juist af of die leds aan te sluiten zijn op mijn controller? Heb jij enig idee?
 
De TecAtlantis balken kun je niet op de TC420 aansluiten. Misschien na afknippen van plug (garantie).
Ik heb in mijn Fusion 150 een extra witte en rgb strip geplaatst en die op de controller. In combinatie met de vier originele balken en controllers is alles mogelijk.

Overigens kun je bij de nieuwe controller wel vier schakelmomenten (aan-uit-aan-uit) programmeren, maar slechts ��n lichtpercentage instellen voor beide keren "aan".
Overdag op 80% en 's avonds nog een uurtje op 10% is helaas niet mogelijk.
 
De Easyled balken kunnen zeker w�l op een TC-420! :thumbs:

Stekkers afknippen heb ik niet gedaan (vind trouwens dat de Easyled standaard erg korte lontjes heeft). Ik heb gewoon een stuk twee aderig draad voorzien van DC male pluggen (5,5x2,1), werkt perfect. Ik heb spijt als haren op m'n hoofd (als ik dat zou hebben) dat ik niet direct met de TC-420 ben begonnen. :stom:

Veel goedkoper en meer mogelijkheden dan de dimmers van aquatlantis
 
Goed dat te horen Marco,

Ik ga dat zeker nader bekijken; want ik ben akkoord ivm de TC420, je kan gewoon ALLES apart programmeren !
dit zou een goede combinatie zijn met de Fusion en de bijgeleverde leds, dan kan ik ze gewoon bij aansluiten op mijn TC420 !!!!!!! Maar kan je dan ook alle leds apart instellen per kleur, het aantal uren enz? (zoals ik het nu doe met mijn LUM led balken?
 
@Marco_W
Zo kort vind ik de lontjes van TecAtlantis niet. 1,5 m is voor mij in ieder geval voldoende.
Ik spreek dan wel over de standaard balken in de Fusion 150. Bij de losse balken zou dat anders kunnen zijn.
Goed om te weten dat jij dat zo voor elkaar hebt gekregen.


@OVL
Met een twee aderige draad kun je niet RGB �n wit regelen.
Ik vermoed dat Marco_W slechts kan dimmen en dan alles tegelijk.
Uiteraard heb je wel v���l meer mogelijkheden qua schakelmomenten en licht%. Meer dan de Tec controllers.
 
Ik heb nu:

2x easyled met elk een controller
2x easyled met elk een tijdschakelaar
1xRGB + 1xW op TC420

Wil ik op bovenstaande manier toch eens kijken of ik de twee easyleds met tijdschakelaar kan sturen via de TC420 (appart van de losse strips).
 
het klopt dat ik 'slechts' kan dimmen. Het is bij de Easyled balken niet mogelijk om afzonderlijk kleuren te sturen. Zoals jij ook al aangaf heb je met de TC-420 veel meer mogelijkheden.

Als je jouw Easyled en LED-strips via ��n TC-420 wilt aansturen moeten jouw strips wel 24V zijn!!! Als je gewoon 12V strips hebt en deze samen met de Easyled aansluit krijg je h��l even bijzondere lichteffecten!
 
C�dric Vleminckx zei:
Mooie bak! Je geeft inspiratie met je mooie foto's! Geweldig goede verzorgde techniek! Proficiat om dit zo goed te onderhouden!

Bedankt voor de complimenten. Ben blij dat ik anderen kan inspireren. Daar is zo'n forum ook wel voor bedoeld.
 
15Watt zei:
Ik heb nu:

2x easyled met elk een controller
2x easyled met elk een tijdschakelaar
1xRGB + 1xW op TC420

Wil ik op bovenstaande manier toch eens kijken of ik de twee easyleds met tijdschakelaar kan sturen via de TC420 (appart van de losse strips).

dat zou mogelijk moeten zijn.
http://www.plantedtank.net/forums/20-di ... ivers.html

dit gaat over constant current drivers maar er word ook in omschreven hoe je het zou kunnen inregelen met bijv 24v van de easyled

Marco_W zei:
het klopt dat ik 'slechts' kan dimmen. Het is bij de Easyled balken niet mogelijk om afzonderlijk kleuren te sturen. Zoals jij ook al aangaf heb je met de TC-420 veel meer mogelijkheden.

Als je jouw Easyled en LED-strips via ��n TC-420 wilt aansturen moeten jouw strips wel 24V zijn!!! Als je gewoon 12V strips hebt en deze samen met de Easyled aansluit krijg je h��l even bijzondere lichteffecten!
als je het pwm signaal van de tc420 gebruikt om een transistor aan te sturen maken de onderlinge voltages van de verschillende ledbalken niet uit, zolang ze allemaal maar een gemeenschappelijke massa hebben is dit geen enkel probleem
 
Als ik zo naar de toegepaste techniek kijk, dan is het duidelijk dat Marcel niet mijn 2 linkerpoten heeft.

Well done!
 
Weer een kleine update.
Komend weekeinde staat er weer een snoeibeurtje op het programma, dus dan nu maar even een paar foto's.

Overzichtje:
388671biljoenblik_0_85_aquaforu.jpg


Eigenlijk weet ik zijn naam niet eens:
692374biljoenblik_0_85_aquaforu.jpg


Deze corydora zat bij mijn corydora similis. Maar deze ziet er anders uit. Weet iemand welke dit is?
385527biljoenblik_0_85_aquaforu.jpg


673325biljoenblik_0_85_aquaforu.jpg


Tot de volgende fotoronde maar weer.
 
Marcel,

Deze vogel...

385527biljoenblik_0_85_aquaforu.jpg


...lijkt toch op deze vriend hier...

aDqVU3P8DGyyXxBgJh3vHC1JntOmw5CB.jpeg


...?

En die laatste is een Similis.

Die van jou heeft op de foto althans, een iets andere lichaamsbouw.

Misschien is het een kruising met iets anders?
 
Wat een goeie foto's! Genieten hoor. Nog ff wat foto's erbij en ik ga ook om een CO2 set.
Ik wil ook van die mooie bubbelstraaltjes ;)
 
Cory zei:
Ik denk dat je Corydoras een Corydoras caudimaculatus is. Mooi beestje!

Bedankt voor het zoekwerk. Hier had ik nooit opgekomen. De naam is zeker al even mooi, als het diertje zelf.
Ik kon ze bij de LFS niet vinden.
Het beestje is erg mooi. Heel mooi stippelpatroon, en een roze achtige gloed. De similis zijn geel.
Ik ben er heel blij mee. En hij/zij blijft ook graag bij de andere corydoras.
 
Aramis zei:
Wat een goeie foto's! Genieten hoor. Nog ff wat foto's erbij en ik ga ook om een CO2 set.
Ik wil ook van die mooie bubbelstraaltjes ;)

De dag na het water verversen en een dosis plantenvoeding, dan is het 's avonds net een bak spa rood.
Heel erg leuk effect.
Mijn vader vroeg zich af of ik een bruissteentje ergens had, want die had nog nooit gezien dat de planten zo veel zuurstof maakten.
 
Zoals beloofd nog een paar foto's. Tijdens en na het water verversen.

Water af geheveld via de aftapkraan. Nu kun je de school rode fantoomzalmpjes mooi zien.
Normaal blijven ze achter in het aquarium (jammer genoeg)

497651biljoenblik_0_85_aquaforu.jpg


Hieronder zie je hoe makkelijk het af hevelen in zijn werk gaat. Kraan open en gieter vol laten lopen.

968468biljoenblik_0_85_aquaforu.jpg


Zo kun je de flow van de pomp goed zien.

561747biljoenblik_0_85_aquaforu.jpg


Alles is weer tot rust gekomen. De rode fantoomzalmpjes zijn weer verdwenen.

518599biljoenblik_0_85_aquaforu.jpg


Tot de volgende keer.
 

Terug
Bovenaan