Aquatlantis Fusion 150 van Fozzy


Bezig geweest met groot onderhoud, alle hout en planten eruit en de bodem wat van zwerfvuil verlost.
daarna weer het hout en de planten er in en maar weer vullen.
Straks nog ff 1 van de 2 Eheim filters reinigen, die hebben ruim een half jaar hun werk gedaan. Nu 1 en over een weekje de andere.

Bekijk bijlage 282931Bekijk bijlage 282932Bekijk bijlage 282933Bekijk bijlage 282934Bekijk bijlage 282935Bekijk bijlage 282936

Jij hebt kennelijk nogal last van dat "zwerfvuil", zoals jij dat noemt. Waar komt dat vandaan?
 
Jij hebt kennelijk nogal last van dat "zwerfvuil", zoals jij dat noemt. Waar komt dat vandaan?
Ik heb er geen last van in de zin van: ik erger me dr aan.... maar het komt volgens mij uit het filter.
heb niks bijzonders aan media in de Eheim’s. Gewoon de normale blauwe matten, turf en efimech. Bovenin heb ik witte filterwatten gestopt.

bak hoeft om mij ook niet brandschoon te zijn. Het vuil wat zich vooraan verzamelt bij t raam zuig ik wekelijks weg met verversen.
 
Ik heb er geen last van in de zin van: ik erger me dr aan.... maar het komt volgens mij uit het filter.
heb niks bijzonders aan media in de Eheim’s. Gewoon de normale blauwe matten, turf en efimech. Bovenin heb ik witte filterwatten gestopt.

Als het uit je filter komt dan gaat er iets helemaal fout. Een filter wordt geacht te filteren niet om zwerfvuil te verspreiden toch? Je hebt toch ook geen vuil "opgooiende" vissen? Je kan trouwens, zo vind ik tenminste beter werken met filterdoek en die filterwatten vergeten.
 
Zweefvuil ontstaat vaak als er veel organische belasting is.
De C:N verhouding.

Aangezien Albert turf, bladeren en elzenproppen gebruikt. Geeft dat een hoge organische belasting.
Dus het is best logisch.
 
Laatste foto van deze inrichting. Volgende week gaat de bak omgezet naar planten/gezelschapbak. Maanvissen zijn verkocht. De rest van t bestand wordt gaat mee. Aangevuld met andere vissen. Heb planten besteld bij Apo. Bodem wordt weer filterzand met klei, leem en lateriet eronder. En aangevuld met capsules van Tuinkabouter.
6ADD1786-B65A-4F9B-9D16-90CDF878B266.jpeg
 
Wat is je reden om te switchen Albert? gewoon is iets anders?
Ja, na jaren een Zuid Amerika bestand gehad te hebben eens wat anders.
13 jaar geleden begonnen in een meterbak. En nu bijna 3 jaar de Fusion wil ik nu een andere blikvanger.


Dit was de meterbak destijds. Denk dat deze foto een jaar of 6 oud is.
CFC727BB-5979-404E-8820-6A576CD23F8A.jpeg
 
Paar plantjes ontvangen van APO voor de nieuwe inrichting. Eerst maar eens 24uur in t water zetten.
41F18538-9185-4FDA-83E9-13B9C20FE5D3.jpeg
 
Paar plantjes ontvangen van APO voor de nieuwe inrichting. Eerst maar eens 24uur in t water zetten.
Bekijk bijlage 292799

Een gemeend advies! Noteer de namen van alle planten en bekijk welke eigenschappen, wat vragen ze precies, ze hebben. (Google) Vóór je plant! Wanneer ik een mij onbekende plant tegenkom doe ik dat altijd. Het heeft me, vaak ook vooraf, tegen problemen beschermd. Heel veel succes met je nieuwe inrichting!
 
Een gemeend advies! Noteer de namen van alle planten en bekijk welke eigenschappen, wat vragen ze precies, ze hebben. (Google) Vóór je plant! Wanneer ik een mij onbekende plant tegenkom doe ik dat altijd. Het heeft me, vaak ook vooraf, tegen problemen beschermd. Heel veel succes met je nieuwe inrichting!
Ben ik ben al enorm beziggeweest met lezen enzo, schema dr bij van APO, dus moet lukken.
het is om te starten. Mocht een plant niet bevallen, kan dr altijd wat anders voor in de plaats. eerst maar eens de bak goed schoonmaken, zien dat ik ze erin krijg.

het is voor een wat kleinere bak,maar heb er nog wat extra bijbesteld.
257F6801-E33C-48DD-BE7A-B8662B318D56.jpeg
 
Als extra; inderdaad kan het voorkomen dat een plant niet bevalt. Vaak omdat hij "het niet wil doen" of doodgaat. Ik heb altijd, want dat overkomt mij beslist ook, nagekeken waar de oorzaak lag. Soms heb wel om die reden dezelfde plant weer gekocht alleen om daar achter te komen.
 
Kale bak zo. Nog een 100liter eruit en dan de bodem scheppen. Toch handig dan zo’n opvoerpompje.

594B7306-FE96-45C4-A78E-F4A8BC2C0EB2.jpeg
 
Bodem eruit, laagje water erin gezet om het wat vochtig te houden. Morgen weer verder. Achterwand wat schoon maken enzo.
vandaag doe ik dr niks meer aan.
DF27946F-A662-4205-B2CF-F1CAEC3AC0A3.jpeg
 
En ineens is het heel erg anders dan voorheen.
foto 1 net na de inrichting, foto 2 van zojuist. Het lijkt alsof het eikenblad al groeit in die paar dagen. Moet nog een paar plantjes wat omhoog halen die wat te diep staan. En het rechter stuk hout moet nog zinken en zn plaats rechts krijgen.
de linkse bleef bijna op zn plek, ligt nog een stuk steen achter.
A91B6657-0A5A-4EC5-9A13-51A838F5825D.jpeg
939C31D1-2C84-4B8D-BB53-C526A2FE19E7.jpeg
 
Dat is een heel andere bak dan je hebt gehad, heb je al een idee welke vissen je er in wil hebben?
 
Ik laat het nu eerst even zo om te zien of alles aanslaat, en na verloop van tijd wat meer contrast aanbrengen met in het oog springende planten. Meer rood misschien.
 

Terug
Bovenaan