Aquatlantis Fusion 150 van Fozzy


Zomaar weer een paar.

A5C7612E-7678-4B77-862D-424CCF169335.jpeg
4D90CDA9-8885-4D97-8111-14C963C3352C.jpeg
245CA59D-633D-4F63-B823-57FA4BE40E7B.jpeg
 
Leuke foto's weer.
Op de eerste lijkt de linker maanvis een andere kleur te hebben, komt door het licht neem ik aan?
En welk visje is dat op de tweede foto? Nieuw of heb ik deze gemist?
 
Mooi Visjes Albert

Ik had denk ik ongeveer dezelfde vraag als Thea over de kleur van de vissen. Er is er een heel erg bleek, ik neem dat dat het een vorm van communicatie is. Weet jij wat de kleurgradaties betekenen?
 
Leuke foto's weer.
Op de eerste lijkt de linker maanvis een andere kleur te hebben, komt door het licht neem ik aan?
En welk visje is dat op de tweede foto? Nieuw of heb ik deze gemist?
Thea, die Blauwe is een, niet biotoop gericht visje.. uit de nano toen ik die omgooide naar het huidige ontwerp.
zijn een paar Blauwoogjes die ik eruit moest halen ivm nieuwe inrichting. Nog niet teruggezet. Moet nog gebeuren.
 
Mooi Visjes Albert

Ik had denk ik ongeveer dezelfde vraag als Thea over de kleur van de vissen. Er is er een heel erg bleek, ik neem dat dat het een vorm van communicatie is. Weet jij wat de kleurgradaties betekenen?
Nicole, de vissen hebben allemaal dezelfde kleuren. Maar door het blauwe schijnsel vd Led’s komt soms de kleur anders over,links in de bak drijven bijna geen drijfplantjes en rechts wel, die breken het licht meer.
 
Nicole, de vissen hebben allemaal dezelfde kleuren. Maar door het blauwe schijnsel vd Led’s komt soms de kleur anders over,links in de bak drijven bijna geen drijfplantjes en rechts wel, die breken het licht meer.
Ach zo, dat was het laatste waar ik aan gedacht zou hebben! :thumbs:
 
Schitterend Albert, het water ook zo mooi helder.
Ik wist niet dat bijlzalmen zo'n mooi streep bij de rug hebben.
 
Schitterend Albert, het water ook zo mooi helder.
Ik wist niet dat bijlzalmen zo'n mooi streep bij de rug hebben.
Dank je, ja heb al een tijdje geen rooibosthee meer toegevoegd. Mooi helder water is ook mooi.
heb nog wel een kleine voorraad staan van de thee, dus gebruik het vast nog wel weer eens.
 
heb nog wel een kleine voorraad staan van de thee, dus gebruik het vast nog wel weer eens.
Ik had ook over... en ik gebruik het nog steeds. Iedereen die hier op bezoek is en een kop thee vraagt stel ik rooibos voor :D.
Ik heb natuurlijk lang niet zo'n grote voorraad als jij hebt.

Ach Albert, je moet maar denken. Thee voor dit doel blijft in principe eeuwig houdbaar. Als je het goed droog bewaart, helemaal niks mis mee.
Of het voor ons aan smaak achteruit gaat durf ik niet te zeggen maar voor de bak zou ik het ook al is het oud (mits goed droog bewaard) gewoon gebruiken.
 
Ik had ook over... en ik gebruik het nog steeds. Iedereen die hier op bezoek is en een kop thee vraagt stel ik rooibos voor :D.
Ik heb natuurlijk lang niet zo'n grote voorraad als jij hebt.

Ach Albert, je moet maar denken. Thee voor dit doel blijft in principe eeuwig houdbaar. Als je het goed droog bewaart, helemaal niks mis mee.
Of het voor ons aan smaak achteruit gaat durf ik niet te zeggen maar voor de bak zou ik het ook al is het oud (mits goed droog bewaard) gewoon gebruiken.
T staat in een afgesloten plastik bak, in de papieren zak, onderin t aquarium.

zit er wel eens over te denken om de bak om te gooien naar een plantenbak. Maar dat idee durf ik voorlopig nog niet aan.
beleef aan de bak nu nog veel plezier.
 
T staat in een afgesloten plastik bak, in de papieren zak, onderin t aquarium.

zit er wel eens over te denken om de bak om te gooien naar een plantenbak. Maar dat idee durf ik voorlopig nog niet aan.
beleef aan de bak nu nog veel plezier.
Zou je dan stoppen met de manen?
Of de manen combineren met een plantenbak?

Je moest eens weten hoe vaak ik de Home op de schop wil gooien (of snoeien) maar zolang ik er met plezier naar kijk blijf ook ik er af.
Omgooien is zo definitief hè?

In dit geval, doe wat je hart je ingeeft :thumbs:
 
Staat er weer netjes bij Albert en wat meer planten vindt ik persoonlijk erg mooi. Maar dat is ieder zn keus natuurlijk.
 
Mooie aquarium Albert, ziet er erg gaaf uit.

Mag ik je wel vragen waar rooibos thee goed voor is?
 
Mooie aquarium Albert, ziet er erg gaaf uit.

Mag ik je wel vragen waar rooibos thee goed voor is?
Dat geeft het water een wat donkerder kleur, afhankelijk van de hoeveelheid en de sterkte vd thee die je erin doet natuurlijk.
 
Ah op die fiets maar wat doet de stoffen met je water dan? Want er zit in thee tenine enz toch?
 
T staat in een afgesloten plastik bak, in de papieren zak, onderin t aquarium.

zit er wel eens over te denken om de bak om te gooien naar een plantenbak. Maar dat idee durf ik voorlopig nog niet aan.
beleef aan de bak nu nog veel plezier.

Is niet moeilijk hoor Albert. Gewoon steeds een plantje erbij.
En kijken wat het doet.

Of wil je een "echte" plantenbak zoals Ben??? Want dat is wel een tandje moeilijker.
 
Is niet moeilijk hoor Albert. Gewoon steeds een plantje erbij.
En kijken wat het doet.

Of wil je een "echte" plantenbak zoals Ben??? Want dat is wel een tandje moeilijker.
Als ik t zou doen, dan helemaal van het ZA principe af Marcel en inderdaad goed beplant. Maar dr moet nog heel wat water door de rivieren voor het zover is.
 
Als ik t zou doen, dan helemaal van het ZA principe af Marcel en inderdaad goed beplant. Maar dr moet nog heel wat water door de rivieren voor het zover is.

Ik ben mijn planten bestand aan het omzetten naar Amerikaans. In voorbereiding voor de komst van maanvissen.
Maar dat duurt nog wel een tijd.
 
Prachtig is dat, dat blauw is me overigens nooit eerder zo duidelijk opgevallen.
 
Bezig geweest met groot onderhoud, alle hout en planten eruit en de bodem wat van zwerfvuil verlost.
daarna weer het hout en de planten er in en maar weer vullen.
Straks nog ff 1 van de 2 Eheim filters reinigen, die hebben ruim een half jaar hun werk gedaan. Nu 1 en over een weekje de andere.

03D15FA8-5D50-4C17-927B-DD9370D71615.jpeg
493A6537-3B7F-433D-B45B-4F195A78E91A.jpeg
E7FEF64F-B6DD-46F7-B20F-DC550D12488D.jpeg
99591E30-0728-4D53-9678-D89436865CE8.jpeg
83A37EDC-7465-4A10-9472-B976D7238595.jpeg
D3064038-1522-4E9D-AD3D-12640D258AB4.jpeg
 

Terug
Bovenaan