Aquatlantis Fusion 150 van Fozzy


Contactdoos is ook niet geaard,dus had het weinig nut om de aarde aan te sluiten.
 
IMG_1224.JPG
IMG_1225.JPG
De machine kamers links met de Hydor verwarming en rechts de co2.
Morgen nog even de uitstromen wat beter regelen 16mm geeft een aardig gelijke uitstroom op de 3 uitstromers.
 
Albert, jij hebt nu exact dezelfde pompen. Een met electronic en een zonder.
Kun jij eens bekijken op welke stand de electronic hetzelfde geeft als de pomp zonder electronic.

Want als ik naar mijn eigen pomp kijk. En daar een watt meter tussen zet zodat deze op 16 watt staat.
Want dat is het model zonder electronic ook. Dan heb ik maar 2 lampjes branden.
 
@biljoenblik ik heb de prof4/350 en de prof4/600 volgens de doos geeft de 350-1500ltr en de 600/1250 p/u, maar dat is dus onbelast en zonder slangen. Als de hekft haal met de slanglente van nu mag ik blij zijn denk ik.. Omdat er een co2 en verwarming tussen hangen heb ik met lussen gewerkt om geen knikken te krijgen
 
Even wezen knutselen met de uitstroom weer. Verloop van 25 naar 20-16 met daarin een stukje 16mm buis en een 45graden knietje in 1 vd knietjes nog weer een verloop naar 12mm gedrukt om te kijken hoe dat circuleert zo. Kan best zijn dar ik het nog weer verander qua richting, rechts in de bak misschien iets meer circulatie nog.

 
Even wezen knutselen met de uitstroom weer. Verloop van 25 naar 20-16 met daarin een stukje 16mm buis en een 45graden knietje in 1 vd knietjes nog weer een verloop naar 12mm gedrukt om te kijken hoe dat circuleert zo. Kan best zijn dar ik het nog weer verander qua richting, rechts in de bak misschien iets meer circulatie nog.



Lekker aan de knutsel. De stroming precies verdelen, is nog best een kunstje.
Maar gelet op hoe rustig het water uit de buis komt, heeft deze genoeg capaciteit voor de pompen!
 
Had eerst 20mm buis gestoken in de uitstroom, maar dat gaf teveel 'valse' lucht leek het wel. Nu is het rustiger.
 
Nu pas tevreden over de filtering. Een klein
Lekje aan de slangtules links. Had nieuwe gehaald bij Wildkamp en die in nieuwe inzetstukken gelijmd. Handig dat je de onderdelen allemaal los kunt halen voor een paar Eurie. Kan er nu volop van genieten al. Over een kleine 2 weken maanvissen halen als t lukt
 
IMG_1238.JPG
Elzenproppen beginnen te werken. Water al lekker aan t verkleuren
 
De kleuren van de dieren komen er dan altijd beter op uit, houden zo :thumbs:
 
De kleuren van de dieren komen er dan altijd beter op uit, houden zo :thumbs:
Zal er binnenkort weer eens voor gaan zitten met mn Spiegelreflex, kijken of ik er nog mee om kan gaan ipv met mn iPhone.
 
De Sterbai zijn weer bezig. Straks ff wat dode stengels weghalen van de HN.

 
De Sterbai zijn weer bezig. Straks ff wat dode stengels weghalen van de HN.


De bak ziet er mooi uit! Hoeveel elzenproppen heb je er nou ingegooid, het is flink gekleurd. Vlijtige visjes die sterbai!
 
Goeie vraag Nicole heb ze zo niet geteld. 40/50 stuks denk ik. Maar variërend in grootte.
 
Goeie vraag Nicole heb ze zo niet geteld. 40/50 stuks denk ik. Maar variërend in grootte.
Toch bedankt want het geeft me wel een idee. Ik zat me af te vragen hoeveel je er nu bij moet gooien. Ik gebruikte voor de kleur altijd Negrocell van HS, heb het er momenteel niet in zitten. Alleen Negrocell doet buiten verkleuren volgens mij voor de rest bijzonder weinig.
 
Nieuwe aanwinst een L201, was niet de goedkoopste voor zn formaat. Ca. 4,5 tot 5cm lang.

IMG_1243.JPG
IMG_1244.JPG
 
Wat een mooi beestje! Dat hij of zij mag uitgroeien tot een prachtig volwassen exemplaar!
 
Ca. 9cm wordt het ongeveer. We zullen zien.
 
Schitterend visje! Die gestippelde varianten zijn echt heel mooi!
 
Dat is een mooie.
Doe maar flink verwennen met voer want daar mag wel een paar grammetjes bij! ;)
 
Weekje verder nu. De vissen vinden het goed. En de planten groeien alweer door. Vooral de HN maakt alweer behoorlijk wat nieuwe stengels en bladeren aan het oppervlak.

IMG_1250.JPG
 
Fijn om te horen dat het goed gaat! De bak staat er mooi bij! :)
 
Albert , jou bak staat er schitterend bij .
Ik kijk al uit naar de volgende foto's met de manen erin !!!
 
IMG_1252.JPG


Avondfoto met 2 balken op een paar procent.
 

Terug
Bovenaan