Aquatlantis Fusion 150 van Fozzy


Mooi, maar lastig in te schatten hoe dit er echt uitziet daar de camera vaak veel compenseert, mogelijk is het nog donkerder.
 
Inderdaad Ton, het licht wat aanwezig is/brand, is veel minder als wat de camera laat zien. Die verzint er wat bij blijkbaar.
 
Hoi Albert, als eerste mijn complimenten .
Ik had een vraag over de uitstroming .verlies je niet veel co2 omdat je de uitstroom half boven het wateroppervlakte hebt ?
 
De bak is echt mooi geworden Albert! Complimenten!:thumbs:
 
Hoi Albert, als eerste mijn complimenten .
Ik had een vraag over de uitstroming .verlies je niet veel co2 omdat je de uitstroom half boven het wateroppervlakte hebt ?
De uitstroom hangt onder het wateroppervlak hoor. 3 uitstromers die een cm of 2 onder het oppervlakte schuin omlaag staan.

Net even een waterverversing gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Even een waterverversing gedaan
IMG_1253.JPG
 
Eigenlijk toch een mooi aquarium met daaronder een mooi meubel .:petjeaf:
 
Zo, daar komt een partij water uit zeg!!
 
Zo, daar komt een partij water uit zeg!!

Zeker Marcel. Ik hield voor de lol een maatbeker onder de linker uitstroom. In een 5 seconden stroomde de 500ml over.
 
mooi hoor Albert mooi L nummer ook
zo te zien hebben de Sterbai het prima naar hun zin in je bak proberen de ruimte al over te nemen door te zorgen nageslacht :D:D
nog verbazend veel licht met de balken op een paar procent trouwens
 
En dat met 2 filters is een aardige opbrengst toch?
Ja dat vind ik ook en wat ik ook leuk vind aan het zien van deze foto is dat de uitstroom links en rechts ongeveer evenveel is en in het midden iets meer . Bewijs dat het voorstel van Marcel werkt , daar waar ik over twijfelde omdat de ene pomp zwaarder is dan de andere . Dus weer iets bijgeleerd !!!
 
Ziet er goed uit! Mooi filmpje ook! Klopt het dat je naast de sterbai enkele nanus hebt zwemmen? Of is dit een andere soort
 
Hele gave visjes met een aparte tekening! Staan hier in de planning voor als ik ooit een extra bak mag :D
 
Middag.
Niet lekker thuiskomen zojuist. Dode tetra's en ook de L201 op de rug. Gemeten met de jbl proscan, en de nitriet waarde te hoog. Dat wordt alweer verversen zo meteen. Ellende is dat we morgen een lang weekend weggaan, dus kan ik het tot dinsdag niet in de gaten houden.

Enige wat ik bedenken kan wat er is veranderd sinds gister is nieuwe Jbl Tormec in mn filter gedaan.
 
Oei dat is even veel minder plezant nieuws .
Is er niemand in de omgeving die voldoende kennis heeft om dit tijdens uw weekend over te nemen ?
 
Dat is waardeloos zeg :mad: en nog op een slecht moment ook :mad:
 
Middag.
Niet lekker thuiskomen zojuist. Dode tetra's en ook de L201 op de rug. Gemeten met de jbl proscan, en de nitriet waarde te hoog. Dat wordt alweer verversen zo meteen. Ellende is dat we morgen een lang weekend weggaan, dus kan ik het tot dinsdag niet in de gaten houden.

Enige wat ik bedenken kan wat er is veranderd sinds gister is nieuwe Jbl Tormec in mn filter gedaan.

Dit zou het goed kunnen zijn. Heb zelf ook een keer turfpellets in een netje toegevoegd in m'n filter. Gevolg: de helft van m'n kardinaaltetra's dood.. :(
 
Zal zo wel eens weer flink verversen. T is niet anders helaas. Ben niet zo van middeltjes toevoegen om het kunstmatig te verlagen.
 
Zal zo wel eens weer flink verversen. T is niet anders helaas. Ben niet zo van middeltjes toevoegen om het kunstmatig te verlagen.

Turf is ook een middeltje!

Maar het is wel flink balen!
Maar er is natuurlijk de afgelopen weken wel een hoop veranderd.
Een compleet nieuwe bodem bijvoorbeeld. De bodem, is een zeer groot filter. En dat stuk is weggevallen.
Dus dit zou best de nitrietpiek kunnen zijn, die je bij een opstart hebt.
Bij een doorstart heb je die ook. Wel iets minder maar toch.
 
Dus dit zou best de nitrietpiek kunnen zijn, die je bij een opstart hebt.
Bij een doorstart heb je die ook. Wel iets minder maar toch.
Nicole had dit deze week ook en dat was ook in dat geval mijn eerste gedacht .
 
Wat is de rede dat je Jbl Tormec aan je filter hebt toegevoegd ?
En zoals Marcel al zegt, de laatste tijd is er wel veel meer veranderd in je aquarium .
Het is wel duur maar ik gebruik altijd opstart bacterien als ik mijn filter of bodem vervang .
 
Laatst bewerkt:
Wat is de rede dat je Jbl Tormec aan je filter hebt toegevoegd ?
Gebruikte ik continu in mn vorige bakken, nooit een probleem mee. Om Ph en Kh lager te krijgen, zachter water voor mn vissen.
 
Dat is flink balen en dan ook nog zo n weekend voor de deur. Ik hoop voor je dat het allemaal verder mee gaat vallen.
 
Laten we hopen dat het een piek was die nu op zn beloop gaat.
 
Nu pas tevreden over de filtering. Een klein
Lekje aan de slangtules links. Had nieuwe gehaald bij Wildkamp en die in nieuwe inzetstukken gelijmd. Handig dat je de onderdelen allemaal los kunt halen voor een paar Eurie. Kan er nu volop van genieten al. Over een kleine 2 weken maanvissen halen als t lukt
Fozzy, ik weet niet of jij al maanvissen op het oog hebt. Maar ik heb een koppel Pterophyllum scalare Redshoulder Rio Manucapuru over. Deze komen bij Jos Hut vandaan. Wellicht dat je interesse hebt?
 
Fozzy, ik weet niet of jij al maanvissen op het oog hebt. Maar ik heb een koppel Pterophyllum scalare Redshoulder Rio Manucapuru over. Deze komen bij Jos Hut vandaan. Wellicht dat je interesse hebt?
Nee dank je voor het aanbod, maar Emmen is voor mij een klein half uurtje rijden, en Rotterdam zeker 2 uur.
 
Dat is logisch. Ik dacht misschien wil je graag een bewezen koppel. Maar om de kleintjes te zien opgroeien is ook de helft van het plezier ten slotte. Ik blijf je bak volgen!
 
Watertest Nitriet is 0. Goed teken even een foto vd bak. Wateroppervlak vol kroos en ramen wat vies. Achterwand enkele plekken met bruing maar dat is niet zo erg vergeleken met nitriet. Gister mailtje van Jos dat hij Nanay's heeft voor me. Dus daar ook een afspraak mee maken.

IMG_1312.JPG


IMG_1312.JPG
 
Laatst bewerkt:
Verder geen schade opgelopen dus, dat is mooi.
 
Denk dat een koppel maanvissen heel gaaf zal staan in deze bak inderdaad! Zal het echt af maken
 
Mooi dat je geen problemen met de no2 hebt momenteel:thumbs:
 

Terug
Bovenaan