Aquatlantis Fusion 150 van Fozzy


Fozzy

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 januari 2009
Berichten
18,465
Leeftijd
63
Locatie
Bergentheim
Volgende week is het dan eindelijk zover.
Mn nieuwe bak wordt donderdag geleverd op ons nieuwe adres.
Zelfd dorp, paar honderd meter verderop, maar wel een eigen huis van nog geen 10 jaar oud.

Heb gekozen voor de Aquatlantis Fusion 150 formaat 150x50x70cm.
Achterwand van Fefis, nieuwe Eheim Prof 4/600, Hydor externe verwarming en een JBL inline diffusor gehaald bij Veldhuis. Goed geholpen door Harry weer. Had een deel besteld via de Webshop, de achterwanden toch even eerst bekeken 1:1. Aanzuigkorfjes van Eheim gekocht 25mm aansluiting.

Pvc voorraad gehaald bij de Wildkamp. Dit had ik ook al besteld afgelopen week.
Alles wordt uitgevoerd in 25mm. Bij Veldhuis een paar 25mm korfjes gescoord van Eheim.

Filterzand gelijk 2 zakken gekocht, en ik had nog een halve zak staan. Moet genoeg zijn.
Voor onder het zand had ik al een voorraadje lateriet, leem en kleibollenmix aangeschaft.

Voor de leds maak ik gebruik van de Smart Wifi Controller die ik al heb liggen. Extra zware voeding gekocht met toebehoren om de kabels aan te sluiten.

Voor de opbouw vd bak maak ik gebruik van het hout uit de meterbak aangevuld met hout wat ik gekocht heb bij Hans Osendarp, vast wel bekend bij enkelen van u. Dat nieuwe hout staat al 3 weken in de regenton en is gebruiksklaar over een weekje of 2.

Planten uit mn beide bakken ga ik uitselecteren. Sowieso de HN en de Echynodorus Bleheri gaan erin. Kunnen ze nog meer de hoogte in.

Visbestand zoek ik nog uit. Er komen zeker Maanvissen als hoofdvis in, aangevuld met Sterbai, een mooie scholenvis, koppel Apistogramma en bijlzalmen. Dit staat nog niet helemaal vast.

Tot zover eerst. Nu enkele foto's zo meteen, en dan een weekje geduld hebben allemaal.
T huis is nog niet helemaal klaar. Hoewel, wanneer is je huis wel klaar?
 
IMG_1071.JPG
IMG_1072.JPG
IMG_1073.JPG
IMG_1074.JPG
IMG_1075.JPG
IMG_1058.JPG
IMG_1059.JPG
IMG_1069.JPG
 
Het klinkt als een goed plan allemaal, succes :thumbs: we volgen het.
 
Koralen...lekker kitschie.
 
Top aquarium Albert ik ga dit ook volgen en benieuwd wat het uiteindelijke resultaat zal zijn.
 
Mooi plannen Albert!
Ben benieuwd hoe het gaat worden!


Die koralen ga je toch niet gebruiken hé:D:p
 
een goed begin is het halve werk Albert
onderdelen genoeg zo te zien :D
ben benieuwd wat je gaat aanvangen met de lateriet, leem en kleibollenmix
blijf het volgen
oja wel even controleren af je pvc kranen compleet zijn anders drup drup:D
 
Bij mn zwager vanmorgen een stukje slang met draadeind gescoord die, als het goed is, op de keukenkraan past andere uiteinde een gardenakoppeling geschroefd. Keukenkraan op 2 meter van de bak dus dat wordt dan makkelijk waterwiselen.

Handig hoor een zwager in de keukenmontage.
IMG_1078.JPG
 
Ik heb ook een 2 tal weken geleden iemand gevraagd om een speciaal stukje te maken(solderen)voor op mijn keukenkraan zodat er een waterdarm op kan en vullen maar want daarvoor deed ik het altijd met een emmer,das een heel gedoe en enorm belastend voor de rug nu is waterverversing een plezier en geen marteling zoals daarvoor.
 
Ik heb het hier mee opgelost, zelfde als Albert alleen zonder slang.

20170709_151639.jpg
 
Je hebt ook een kraanstuk voor permanent op de kraan. Dit vervangd de huidige straal regelaar.
Deze bevat een buitenring met 3/4 schroefdraad voor de gardena koppeling.

IMG_0650.PNG
 
Onze keukenkraan is afwijkend formaat.3/8 aansluiting. Heb je met die designkeukens.
 
Nou, k zit nog aardig rustig in de stoel. Morgenavond ga ik weer los.
Denk dat ik de regenton maar ga legen en alvast overbrengen. Daar weer vullen met kraanwater om het hout vochtig te houden.
 
Nice fozzy! Ik ga hem volgen voor mijn eigen bak ;)
 
Tonnetje staat. Morgenavond aansluiten op de regenpijp
IMG_1081.JPG


Helaas past de verloopnippel van mn zwager niet. Eens ff langs de ijzerwinkel op t dorp deze week
 
Mooi Tonnetje Albert.

Hoeveel liter?

Ik dacht dat jij in een nieuwbouwhuis ging wonen??

Wat doet die zigeunertent naast je??
 
200liter wijnvat Marcel had ik hier ook al staan. Tja da's de buurman zn overkapping, low budget denk ik. Nieuwbouw? 9jr oud.
 
200liter wijnvat Marcel had ik hier ook al staan. Tja da's de buurman zn overkapping, low budget denk ik. Nieuwbouw? 9jr oud.

Tsjeesus. Alles mag tegenwoordig maar!!

Wordt tijd dat de vergunningen weer terugkomen.
 
best vat Albert als je hem plaatst haal dan ook een stuk van de hydra/klimop weg bij het vat en muur
de pest voor je muur/voegen en ook voor je vat dat spul en trouwens nog giftig ook
 
best vat Albert als je hem plaatst haal dan ook een stuk van de hydra/klimop weg bij het vat en muur
de pest voor je muur/voegen en ook voor je vat dat spul en trouwens nog giftig ook

Misschien kan Albert het nog 1 meter hoger laten groeien. Is die zigeunertent ook gelijk uit het zicht!:D
 
Wat een pracht bak en wat een prachtig formaat heb je aangeschaft!
Zonder enige twijfel dat je hier veel plezier aan ga beleven, ook super kwa techniek wat je al heb staan.
Ben benieuwd hoe de bak er over een paar weekjes bij staat!
 
best vat Albert als je hem plaatst haal dan ook een stuk van de hydra/klimop weg bij het vat en muur
de pest voor je muur/voegen en ook voor je vat dat spul en trouwens nog giftig ook


Die hedra gaat zeker terug gesnoeit worden. Ik ben dr geen fan van. Onkruid vindt ik het.
 
Misschien kan Albert het nog 1 meter hoger laten groeien. Is die zigeunertent ook gelijk uit het zicht!:D


Die tent heft de buurman alvast opgezet om Albert zn openingsfeest in te kunnen geven:D:D;).

Hedra is inderdaad troep en dat moet je goed bijhouden.
 
Erg mooie bak om te zien Albert en dan kun je los gaan zeg maar;)
 
Prachtig!
 
Albert. Wat een PRACHT bak!!

Daar ga je zoveel plezier aan beleven!!

De kleur past goed bij de keuken zo te zien.

De plint lijkt vrij identiek.

Het valt wel op, dat die juwels erg laag zijn.
 
2 vd 4 led balken aan eventjes.

Beste trekstrip middenin
IMG_1099.JPG
IMG_1100.JPG
 
Dat Juwel bakje valt wel een beetje weg he tegen die aqualantis bak aan :D

ben benieuwd hoe je het gaat inrichten.
 

Terug
Bovenaan