Aquatlantis Fusion 200*60*70 (680L) van blablabla


die drie op de voorgrond zien zo statig uit, die kardinalen zijn ook eyecatcher. ik vind dat je al mooi hout hebt, kan je daar niet een andere opstelling mee maken (heb je vast al 100x gedaan) meer alsof het één stronk is . haha, heerlijk om zo'n enorme ruimte vorm te geven, echt een megabak . maar ook uitdagend. lijkt me complex om te werken met discussen
 
@Joff Dit hebben we idd al eens geprobeerd. Hoewel het stuk er dan best imposant uitziet, is de rest van de bak dan wel heel leeg. Sommige mensen vinden het mooi, wij vonden het wat kaal.

Net even het water gemeten, en ik zie waarom de planten het niet zo goed doen, we zitten wat schraal in de voedingsstoffen (en dat is nog karig uitgedrukt)

pH: 7,5
kH: 7
(berekende) CO2: 8mg/L
NO3: 1mg/L
PO4: 0,2 mg/L

Ik had gedacht dat de discussen meer zouden vervuilen en voor de nitraat/fosfaat zouden zorgen, maar dit is dus maar zeer beperkt het geval.
Misschien op de lange termijn maar eens kijken of we automatisch kunnen gaan doseren d.m.v. een computer oid.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Ik voeg wekelijks de no3 en de po4 toe en dat werkt prima. Co2 werkt met een controller overigens.
 
Hele mooie bak. Maar dat jij dit aandruft met 1x de jbl e1901. Knap. Ik heb zelf dezelfde maat thans 200x60x60 met 2x jbl e1902. Met 1 had ik het zelf niet gedruft.
 
Update 8 november:

Het voordeel van laks zijn met updaten, is dat je wel iedere keer wat te melden hebt :DD

Inmiddels hebben we 2 jbl e1902 filters. We hadden eerst een ander filter geprobeerd, maar die gaf lekkage. We zijn een hele avond bezig geweest en hebben uiteindelijk de hele zooi teruggestuurd.
We hebben ook wat mooie stukken hout gevonden en deze erbij gezet. De bak wordt qua inrichting steeds meer zoals we t graag zien.

Onze Kees (borstelneus) heeft een 2e nest gemaakt in één van de houtstukken, de eitjes kunnen ieder moment uitkomen. We zijn heel benieuwd of er een paar zullen overleven. Tot nu toe hebben we 2 borstels eigen kweek rondzwemmen.

1636382152170.png


Nieuwsgierig zoals altijd :DD

1636382184265.png
 

Terug
Bovenaan