Aqurium helemaal ontsmetten vanwege ziekte.


Ik durf bijna geen antwoord te geven daar ik zelf erg huiverig voor chloor ben. Ik herinner me uit een ander topic dat een oud lid aangaf dat het niet zo n probleem is als je zoiets doet maar dan moet je wel erg goed alles naspoelen. Chloor wil je niet in je bak hebben denk ik.
 
Wat betekent het. Als een vis een guppy. Hele tijd in een hoek om laag en omhoog zwemt de hele tijd?

Mijn guppy vrouw die zwemt hele tijd omlaag en omhoog in een hoekje bij de filter met een top snelheid.

Ik had het ooit ergens gelezen en toen was die vis dood nadat die vis dat had gedaan.

Dus wat is dit?
 
Kan ook stress zijn denk ik.
 
Hallo. Ik heb de filter grondig schoongemaakt. Maar nu heb ik denk ik iets doms gedaan.

Ik heb nieuwe filtersponzen gekocht voor de Juwel 60 en die heb ik voor ik het in de filter ga doen uitgekookt.

Nu zag ik een sneetje met allemaal bende erin in die 2 sponzen. Ik heb de gebruiksaanwijzing gelezen en las dat, dat de bacteri�n waren voor de regeling van het nitriet. Ik las dit nadat ik die sponzen had uitgekookt en na het uitkoken heb ik ook pas die 2 sneetjes met die bacteri�n ontdekt.


Ik heb die sponzen met die nitriet bacteri�n die de nitriet op peil houden, die heb ik dus uitgekookt.

Kan ik die sponzen nog gebruiken met die bacteri�n erin?
leven die bacteri�n nog wel?
 
Nooit van gehoord.. sneetjes met bacteri�n?
Hoe zien die deruit dan?

Filterspons hoef je echt niet uit te koken hoor.. lijkt me dat je daarmee alleen maar de levensduur verkort.
 
Wie kookt er nou sponzen uit en vooral nieuwe?
Kan je wel weggooien.
 
Er zit een soort van snee aan de zijkant van de spons en daar zit allemaal bruinige plakkerige dingen in.

Ik ging toen die gebruiksaanwijzing lezen en toen las ik dat, dat spul de bacteri�n waren.

Ik wist ook niet dat het bestond met dingen erin, wat blijkbaar toegevoegde bacteri�n zijn.

Er zat gewoon een opening in die 2 sponzen met bruinige smurrie erin. Ik weet niet hoe ik het beter kan omschrijven.
 
Zou me daar niet druk om maken, die bacterie-middelen worden in het algemeen weinig werking toegedicht..

Sponzen uitkoken is dus niet nodig, eventueel uitspoelen ok.. maar meer ook niet.
 
Ik ga wel nieuwe kopen. Zonde, ben nu echt boos op mezelf. Als ik die sponzen gewoon had uitgespoeld was het geen probleem, maar die bacteri�n zijn nu zeker dood...
 
Kan me niet voorstellen dat ze levende bacteri�n leveren..
Maar goed, zou ze opnieuw kopen en dan zonder spoelen de pomp in doen.
Heb je een linkje naar deze sponzen trouwens? Ben wel benieuwd wat dat dan is..
 
Nee heb geen linkjes. Ik weet niet eens meer hoe die sponzen heten.

Heb de verpakkingen al weggegooid :stom:
 
Als ik ze in de prullenbak had gegooid wel ja, maar ze liggen al in de container buiten...
 
Zal je net zien,de enige 18 jarige die iets opruimt! :D
 
kellemes zei:
Hij moest waarschijnlijk toch z'n sigaretten-peuken ook weggooien ;)
Die kieperde ik gewoon uit mijn slaapkamerraam hoor (ok, ik was iets jonger), naar mijn mening stond mijn moeder daar toch elke dag te vegen. Vroeg me toen ook niet af waarom ze dat dan in godsnaam deed :D
 
Het heeft bij mijn moeder jaaaaren geduurd voordat ze in de gaten had dat het peuken waren van joints ;)
 
:p Had bij mij gekund, was dat ik er beroerd van werd. Mijn vaders drankkast wist ik wel goed te vinden :D
 
Haha, nee daar ben je op die leeftijd niet naar op zoek.
 
Btw. Ik las ergens *Hij* Maar ik ben een Zij, ik ben een vrouw dus hahaha.

En ja ik ruim het gelijk op, anders wordt het zo'n troep en daar kan ik zeer slecht tegen.
 
Ik had matten bij het tuincentrum weg ,30 x 30 cm.
Wit , blauw en groen.
Superfish filtermatten | gdaquarium

Superfish filtermatten. SF filtermat 30x30cm zeoliet. SF filtermat 30x30cm zeoliet..
. � 4,95. Bestellen. SF filtermat 30x30cm fijn. SF filtermat 30x30cm fijn... � 5,50.
www.gdaquarium.nl/c-1859256/superfish-filtermatten/ -
 
Hier goedkoper.
Filtermateriaal - Welkom bij aquarium-planten.com - filtermateriaal-

Filtermat met Aktieve Filterkool 30x30cm. 4,75 Status: Leverbaar Bekijk. Filtermat
met Zeoliet 30x30cm. 5,75 Status: ... Filtermat 30ppi stucture 30x30cm.
www.aquarium-planten.com/shop/5/filtermateriaal-/51 -

Kan jij(ZIJ) :D :daisy: even rondkijken.
 
Haha. ik heb gewoon van die sponzen gehaald. Ik heb die matjes inderdaad zien liggen.

Ik heb nu een blauw spons en een groene. Waar is die witte dan voor?
Ik zal eens gaan kijken over die filtermatten, als ik daar echt een langere tijd mee kan doen, waarom ook niet.


Maar mijn guppy vrouwtje een grijze daar is wat mee aan de hand en ik weet niet wat. Ik zag haar voor het eerst met een flinke bloeduitstorting op haar hoofd en bij haar ogen, het leek wel of ze een knal van iets had gehad. Mensen jullie weten hoe een blauw oog eruit zien? zo zag het er bij haar ook uit. Tijdens dat was ze aan het bevallen en heb ik 4 nieuwelingen mogen verwelkomen.

Maar los van dat die vrouwelijke gup met die blauwe oog die is nu heel zielig. Ze ziet er nu net zo uit als een sterrenkijker goudvis. Haar oog is dik en volgens mij laat haar oogvlies los ben ik bang.

Wat is dit en wat kan ik hier aan doen? Ze eet nog wel wat en voor de rest ligt ze zielig en vaak met geknepen vinnen en soms ook weer niet. ze zwemt wel eens wat. maar volgens mij ziet het er voor haar oog niet best uit.

Wie o wie weet wat dit kan zijn? zou ze haar kopje hebben gestoten tegen een maansteen in mijn aquarium? of heeft ze een inwendige oorzaak.
 
Bedoel je met de witte de filtervliezen zoals ze die weleens noemen?? Dat vervangt dan de filterwatten zeg maar. Die zitten standaard vaak bij je filter als je die koopt.
 
We hebben het niet gezien hoe dat oog ontstaan is dus niemand kan met zekerheid zeggen wat de oorzaak is.
Aangezien je de bak niet eerst goed heb laten indraaien denk ik wel dat het nu door een bacteri�le infectie aangetast is.
 
De vis in kwestie is vandaag overleden. De andere vissen maken het goed.
 
Jammer van je vis hoor. Gelukkig maar dat de rest het goedmaakt en ik zou ze wel even goed in de gaten houden hoor.
 
Ik hou ze ook zeker in de gaten. Enkel man en vrouw zitten nu samen in een aquarium en die mannetje wilt alleen maar 1 ding.

Ze heeft niet bepaald veel rust. De andere twee dames zitten in quarantaine.
 
Dus kwestie van tijd dat dit vrouwtje ook wat gaat mankeren ivm stress.... :juggle:
 
Wat wil je dan dat ik doe? Nieuwe dames erbij kopen? of die zieke dames bij de gezonde man en vrouw gooien?

Optie 2 valt al uit. Wil geen ziekte in mijn gezonde bak.
Optie 1 was ik al van plan maar dat kan pas na het weekend heb er nu geen geld voor om goeie guppen te kopen.
 
Zo blijf je bezig bedoel ik.
Iedereen heeft weleens een keer wat problemen met zijn of haar vissen maar volgens mij gaat het met jouw guppen keer op keer niet zo lekker toch!?
Snap dat je dat ook niet leuk vindt maar zelf zou ik het al opgegeven hebben...
 
Met mijn guppen in het begin ging het wel goed. Ik heb waarschijnlijk nog niet zoveel ervaring en dat wil ik graag gaan opdoen.

Ik vind guppen zulke mooie visjes en ik wil ze echt gaan houden.
 

Terug
Bovenaan