Armin: Aquatlantis Fusion 150 gekocht


Heb je het aquarium al een keer gevuld of er geen lekkage is?

Gevuld met H2O kun je ook controleren of alles goed waterpas staat.
 
Heb je het aquarium al een keer gevuld of er geen lekkage is?

Gevuld met H2O kun je ook controleren of alles goed waterpas staat.
Nog niet, ik wil eigenlijk eerst de achterwand erin kitten voordat ik er water in ga doen. Je krijg de bodem bijna niet meer droog als er eenmaal water in is gegaan.

Aan de andere kant, misschien is het wel verstandig om hem even tot de helft te vullen, zodat ik in ieder geval kan zien of er geen lekkage is.

De bak staat momenteel zo goed als waterpas :)
 
UPDATE...
De achterwand is klaar en wordt morgen verzonden, deze komt er dus aankomende week in :)

Verder nog even druk bezig geweest met geluids isolatie van het gedeelte van het meubel waar het grote Eheim filter in komt (foto’s zal ik Vd week even posten als het helemaal af is.

Tevens een mooi kastje in elkaar geschroefd waar de power switch, de voeding van de verlichting + TC 420 in verwerkt zit. Deze staat nu te drogen van de lak, zodat het allemaal 1 mooi geheel wordt. (foto’s ook Vd week even maken)

Rest me alleen nog het zand.... Hiervoor wil ik wit aquariumzand gaan gebruiken. Ik weet alleen niet of dit het bekende “filterzand” is wat men aanraad?

7D63179E-16D9-4CC9-AAA4-CDF7CD9356FB.jpeg
 
zou gewoon filterzand nemen 0.4-0.8mm.

de kracht van dit soort bodems is dat de korrels +/- even groot zijn aan elkaar, dat voorkomt rot.

Filterzand is ook net een tikkie minder wit maar neemt ook snel een kleur aan van de verlichting die erboven hangt.
Dit witte zand lijkt mij erg.... wit
 
zou gewoon filterzand nemen 0.4-0.8mm.

de kracht van dit soort bodems is dat de korrels +/- even groot zijn aan elkaar, dat voorkomt rot.

Filterzand is ook net een tikkie minder wit maar neemt ook snel een kleur aan van de verlichting die erboven hangt.
Dit witte zand lijkt mij erg.... wit
Kijk daar heb ik wat aan! Bodemrot wil je niet hebben, dan is de keuze eenvoudig en komt er gewoon filterzand in:thumbs:
 

Terug
Bovenaan