Artemia kweken


Bertus, dank voor de foto! Zo ga ik het ook doen. Eens kijken of de uitkomsten erdoor verbeteren!
 
Ligt ook aan kwaliteit van de eieren,hoor.
Ik heb pas verse gekocht, gaan als een trein.
 
Ik had voorheen altijd de eitjes van Jbl, deze zijn goed maar erg prijzig 11 euro voor 18 gram. Afgelopen zondag 100 gram voor 18,95 gekocht bij Pierre Ooms.
Tot mijn grote verbazing was al bijna 100 procent uitgekomen na 17 uur terwijl ik normaal op dezelfde manier 24 tot 36 uur nodig heb voor hetzelfde resultaat.
Kortom prijs kwaliteit een aanrader.

Grt Martijn
 
Vale46 zei:
Ik had voorheen altijd de eitjes van Jbl, deze zijn goed maar erg prijzig 11 euro voor 18 gram. Afgelopen zondag 100 gram voor 18,95 gekocht bij Pierre Ooms.
Tot mijn grote verbazing was al bijna 100 procent uitgekomen na 17 uur terwijl ik normaal op dezelfde manier 24 tot 36 uur nodig heb voor hetzelfde resultaat.
Kortom prijs kwaliteit een aanrader.

Grt Martijn

100 gram voor 17,00 euro. bij Ludger.
uit bij 12 uur.
 
Tjonge jonge. Dat kunnen ze toch zelf ook lezen?
ADHD?
 
Ik heb ze ook van Ludger , prima eitjes .
Die van jbl waren destijds ook niet slecht , wel een stuk duurder .
 
Bertus zei:
Vale46 zei:
Ik had voorheen altijd de eitjes van Jbl, deze zijn goed maar erg prijzig 11 euro voor 18 gram. Afgelopen zondag 100 gram voor 18,95 gekocht bij Pierre Ooms.
Tot mijn grote verbazing was al bijna 100 procent uitgekomen na 17 uur terwijl ik normaal op dezelfde manier 24 tot 36 uur nodig heb voor hetzelfde resultaat.
Kortom prijs kwaliteit een aanrader.

Grt Martijn

100 gram voor 17,00 euro. bij Ludger.
uit bij 12 uur.

Er is altijd wel een baas boven baas, met die van ludger heb ik geen ervaring.
Ik vergeleek ook alleen maar de uitkomst tijd in mijn eigen kweekproces, misschien doe ik het wel niet volledig goed en kan ook mijn proces sneller.
En natuurlijk sta ook ik open om eens nieuwe dingen uit te proberen dus wie weet....
Moet nog wel even de overgebleven 99,9 gram gaan opmaken :thumbs:

Grt Martijn
 
Was met gebruik van de kweekschaal.

777331_0_82_dsc_0001.jpg



Normaal doe ik het met omgekeerde colaflessen.
 
Zoutwaarde en temperatuur is ok belangrijk.

Bij mij is het altijd 25 graden.
 
Ik gebruik blikken van 430 gram . Ze zijn ongeveer 58 euro per blik.
Grotere hoeveelheden zijn flink voordeliger. Ik bewaar een deel in de vriezer want als de eitjes te oud worden komen ze niet meer uit.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
@Bertus, ik heb de kweekset van JBL en van hun ook het zout. Temperatuur is eveneens rond de 25 graden. Staat in een ruimte met veel daglicht.

@Jos, ik bewaar de eitjes in de koelkast, maar heb dan ook 1/4 zelfs minder nog dan de hoeveelheid die jij inkoopt.
 
Bertus zei:
Zoutwaarde en temperatuur is ok belangrijk.

Bij mij is het altijd 25 graden.

Bertus, welk soort zout gebruik jij ?
 
Ik gebruik hier altijd gewoon zout voor de zoutwaterbakken. Je kan ook gewoon bij de supermarkt het halen en dan het liefste zonder Jodium.
 
Jozo zout. zonder jodium. 0,29 ct. dacht ik.
 
Bedankt voor de reacties, ga ik dat ook eens proberen scheelt veel met de prijs van jbl zout.
Dosering van het zout op 500ml water?
Dan is het dus gewoon het water, zout en de artemia eitjes, verder geen toevoegingen nodig?

Mvg Martijn
 
Artemia - dirkiesfishsite



www.dirkiesfishsite.be/nl/artemia.php






Artemia kweken. Even een beetje uitleg over hoe ik mijn Artemia kweek. ... foto doe je 40 Gram zout bij 1 Liter water even roeren en een mespuntje Artemia erbij ... De hoeveelheid dat je aflaat kies je zelf naargelang hoeveel je wil voederen.


ong. 40 gram op 1 l.water.

ik heb de flessen ook zo, MAAR heb de helft van de bodem laten zitten.

Voor het verband.
 
@Bertus,

bedankt voor deze site, nu weet ik dat ik het gewoon op dezelfde manier kan blijven doen, alleen vervang ik de 3 lepels JBL zout voor 20 gram (op 500ML) gewoon zout zonder jodium. Ik blijf voorlopig gewoon met de kweekset van JBL werken daar ik niet zo'n hele grote hoeveelheden nodig heb.
Haal op dit moment op mijn manier 3 a 4 porties uit 1 kweek.

Mvg Martijn
 
Prima, hoor. Het is jouw feestje. hihi.
Zo die ik het.
J8bc_Y6AKM-Sx2-lpiTaWsUpQE7ri99a.jpeg
 
Massaproductie!!!

Ik zie op de foto een paar doosjes die mij heeeeeeeel bekend voorkomen :D
 
Ja, als je veel jonge vis hebt.
 
Artemia is echt super voeding voor jonge vissen. Artemia groot houden is nog een uitdaging ;)
 
Ben nu al op diverse plaatsen in supermarkten geweest, echter jozozout zonder jodium, oftewel Jozo naturel is hier nergens te verkrijgen. Weet iemand bij welke winkels te koop?

Mvg Martijn
 
SMAAK zei:
Artemia is echt super voeding voor jonge vissen. Artemia groot houden is nog een uitdaging ;)
Hoezo, een uitdaging?

Je maakt 10 l . zout water aan, haal daar een 3/4 liter uit.

De rest in een 20 l bakje.

Artimea kweken, wat je over houd in dat zoute water, met zuurstof.
Elke dag 1 druppel voeding.
 
Vale46 zei:
Ben nu al op diverse plaatsen in supermarkten geweest, echter jozozout zonder jodium, oftewel Jozo naturel is hier nergens te verkrijgen. Weet iemand bij welke winkels te koop?

Mvg Martijn

Merk maakt toch niet uit, gewoon keukenzout zonder jodium.

Google er eens op. vind je genoeg.
 
@Sanneke, deze had ik wel zien staan, wist niet dat deze jodiumvrij was. Bedankt ga ik deze halen.

@Bertus, nee merk maakt mij ook niet uit alleen kon ik zo snel geen jodiumvrij zout vinden.
 
Ik gebruik al jaren zeezout van Jozo. Dat wil prima. Dat is verpakt in karton en in bijna iedere supermarkt te koop.

Hobbygroet,
Jos Hut
 

Terug
Bovenaan