Artemia kweken


Als ze dan maar niet zeeziek worden meneer Jos ;) :p
 
@Jos, zou ik ook kunnen proberen, lost dit net zo goed op als het dun vermalen keukenzout of moet je dit eerst nog een keer vermalen?

Mvg Martijn
 
Nee, in heet water oplossen, dan koud erbij.
Zorg wel voor de juiste zoutwaarde.
ong 30 gram op 1 l.
 
@ Mevrouw Sanneke, zeeziekste is niet het grootste probleem voor de Artemia. Hongerige visjes wel.

@ Vale46: ik doe het zout en de Artemia eitjes in warm water van een graad of 40. Voor de eitjes gebruik ik een plastic ijscolepeltje als maatschepje. Na een dagje borrelen zijn de eitjes uitgekomen en kan ik ze gaan voeren.

Hobbygroet Jos Hut
 
Bedoel ik ook ,he, warm water ,dat het zout oplost.
En ,verse eitjes gebruiken.
 
Sanneke80 zei:
Als ze dan maar niet zeeziek worden meneer Jos ;) :p

Ik zorg wel altijd voor een aantal reddingsbandjes die in nood kunnen worden omgedaan :D ;).
 
Allen bedankt voor de info, het kweken op zich deed ik al dat was niet het probleem, ik wil alleen van het dure zout van jbl af en hiervoor in de plaats een goed, maar ook goedkoop alternatief.
De dure eitjes had ik al vervangen.

Mvg Martijn
 
Inmiddels is de eerste kweek gelukt met het basic zout van de bekende supermarkt, nu eens gaan proberen ze groot te brengen.
Nogmaals hartelijk dank voor de hulp.

Mvg Martijn
 
Vale46 zei:
Inmiddels is de eerste kweek gelukt met het basic zout van de bekende supermarkt, nu eens gaan proberen ze groot te brengen.
Nogmaals hartelijk dank voor de hulp.

Mvg Martijn

Bak 15-20 liter aanmaken. en groen laten worden. voor alg.
 
Heb diverse pogingen gedaan artemia groot te krijgen, alle bovenstaande tips gebruikt. Lukt echter niet, blijven wel in leven maar groeien niet tot nauwelijks. Na een tijdje gestopt te zijn wegens meervoudige beenbreuk deze week weer begonnen met de kweek. Nog iemand een idee waaraan het kan liggen dat ze niet groeien ?
 
Ik weet dat Bertus ze ook kweekt dus wellicht kan die je advies geven of dat je hem een pb kan sturen.
 
Hoe lang blijft een enkele kweek artemia "goed" om te voeren aan de vissen?
 
Toch wel een week.
Als je het in een klein bakje doet , met lucht. leven ze vrij lang.
 
Moet er dan ook geen voeding bij voor de nauplien?
 
Ja, druppels . druppel per keer.

jbl-artemiofluid-50ml.jpg
 

Terug
Bovenaan