Assimileren


zoiets had ik een vermoeden met po4 alleen nooit na gevraagd.
Misschien daarom dat het nu wel werkt met ferro, maar weet niet of ijzer ook echt opgenomen word of een bepaalde stof ervan
 
In ieder geval even nazoeken waarin ijzertekorten bij planten zich laten zien en dat in de gaten houden.
Als de ijzer namelijk achterblijft in het mengsel en dus (door niet meer aan de bak toevoegen) er niet genoeg ijzer in de bak aanwezig is zit je straks met het volgende 'probleem'. Al zou door een algemene plantenvoeding dat niet per se hoeven, ijzertekort.

~ Ivo
 
Groot gelijk. Daarom ben ik aan het kijken of er ook ijzer op deze manier in de bak komt. Aangezien via google niks te vinden valt :(
 
Ik zal op de hoogte houden van de bevindingen met Ferro!
 
Ik ben bij Aquarium Speciaalzaak Strijker gewwest om ijzer te meten. Helaas is het niet te meten volgens hun. Alleen direct na dosering, omdat het heel snel wordt opgenomen door de planten.tevens zeiden ze ook dat ijzer niet heel noodzakelihk was, hun gebruiken hetzelf ook niet in de bakken zeiden ze. Ze doen meer met kleibollen bij planten die ijzer echt nodig hebben.

Helaas weet ik nog niet of er daadwerkelijk ijzer nu in de bak komt via co2 of enigszins ander stof. :(
 
In de regel wordt Fe snel opgenomen, dat is wel waar.
De hoeveelheid Fe in plantenvoeding is vaak al voldoende voor planten en hoef je dit niet extra toe te voegen.
 

Terug
Bovenaan