Bakken van Shoto


uhm volgens mij is de Lilaeopsis novae-zelandiae eigenlijk lilaeopsis brasiliensis. Maar leuk plantje in een leuke bak.
 
zeer verstandig de kaarten te bewaren haha.

Dat heb ik ook maar meteen gedaan gezien ik niet heel sterk ben in het onthouden van Latijnse benamingen ;-)
 
Update. De bak draait nu sinds 9 september en de laatste weken hebben we er ook niks groots meer aan gedaan of moeten doen. En sinds een week of 4 voeg ik vloeibare CO2 toe. De plantjes gaan nu als een dijk en er is ook minimale alg op het glas.
De plantjes vooraan worden wat groter dan verwacht dus die wil ik nog wel even verplaatsen komende dagen.
IMG_20191220_190205.jpg
 
Ik denk dat het toch mooier is wanneer je van de grote bak de achterwand zwart maakt, gewoon aan de buitenkant.
Het groen van de planten komt dan veel beter uit en je krijgt meer diepte effect.
 
Op speciaal verzoek van @Hoogheid een update van de aquaria.
Het grote aquarium gaat vrij goed nu. Enige aanpassing die ik nog wil maken is een extern filter (JBL 902e), maar dat duurt nog even. Gisteren zijn er in het grote aquarium de corydoras Venezuela Orange bij gekomen en wat sprieten.

IMG_20191229_163614.jpg

IMG_20191228_184829.jpg

Het kleine aquarium draait redelijk. De betta had een gerafelde staart en had waarschijnlijk in het hout klem gezeten, dus dat is er uit. De sluier is mooi terug gegroeid.

IMG_20191229_163622.jpg
 
Erg leuk Shoto al zou ik zelf die thermometer wat hoger hebben gehangen maar dat is persoonlijk.
 

Terug
Bovenaan