Bakken van Shoto


Het is ook een mooie bak dus ja ik snap het wel en zo kun je er toch plezier aan blijven beleven.
 
Wel wat plantjes eruit gehaald. En nieuwe anubias en Ludwegia Repens besteld. Het was iets te veel een allegaartje van planten.
 
Update 3-4-2020
Overigens over 3 weken een jaar aquariaan. :)
IMG_20200503_200411.jpg
 
Erg fraaie Betta Shoto maar ik dacht dat je een Koi zou kopen:stars:

Hahaha. Ik wist dat je dat zou zeggen :D. Hij had er inderdaad wel één. Heel mooi, maar die was heel klein en aangezien onze bak groter is dan normaal gesproken wenselijk voor zo'n kleine betta hebben we dat niet gedaan. Overigens heeft m'n zoon helemaal zelf gekozen. En iedereen die in Zuid-Limburg woon en een betta zoekt kan het beste daar gaan kijken. Allemaal gezonde betta's.
 
Haha, had ik het toch goed maar deze is ook erg mooie n zolang je zoon zn keuze heeft gemaakt is het top toch.
 
Staat er mooi bij en als Ajax weer aan de bak mag dan verwacht ik je wel wat vaker in de chat Shoto :DD ;)
 
Tijd voor een update. Terug gekomen van vakantie en de bak eens goed onderhanden genomen. Het CO2 systeem staat nu 3 weken aan en het is goed te zien aan de Ludwegia Repens. De bladeren zijn groter en de kleuren dieper. Nog wel veel alg, maar ik vermoed dat ik simpelweg teveel vissen in het aquarium heb. Dus dan maar wat vaker poetsen.
Op de boom (rechts van het midden) zaten twee soorten alg. Die heb ik met een mesje van het hout gesneden. Als ik dit regelmatig doe verdwijnt de alg vanzelf. :). Ook heb ik de filter ingang van de Eheim op de gravel cleaner gezet om eens goed rond te pompen. Het water was gelijk een stuk helderder. Morgen nog maar eens doen voor langere tijd, misschien met wat filter watten erbij.
Daarnaast ook weer een koper voor 10-15 vuurgarnalen. Maar ik geef meestal het dubbele mee. Ik wil er vanaf en de mensen zijn er blij mee.

IMG_20200808_165800.jpg
 
Had trouwens bij de bestelling van het CO2 systeem een sample van dr bassleer - cavar gekregen. Ik ben om. De vissen vinden het heerlijk en doen het er goed op.
 
Schaam me dood:oopss:. Weken geleden eens een post gemaakt over de hoeveel zweefvuil. Iemand heeft toen de foto bewerkt en aangegeven dat het alg is.
Het was inderdaad alg. Gister eens goed de bak schoongemaakt en ook de slangen en buizen van de externe filter eens goed geschrobd met een buizen schoonmaakgeval. En vandaag geen zweef alg meer. Het was dus gewoon de alg die vanuit de slang de bak in werd gepompt.
Ach ja. Het is een drukke periode geweest......
Gelukkig heb ik nu af en toe weer tijd om eens te kijken naar het aquarium.
Ik heb trouwens een Eheim jager 150 als thermostaat er in hangen. Altijd al het idee gehad dat de temperatuur niet klopt. De bak is altijd zo rond de 26/27 graden, maar krijg het nooit omlaag, ondanks dat de verwarming op 22 staat. Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Enige andere thermostaat die ik nog heb zijn 50 watt.
 

Terug
Bovenaan