- Lid geworden
- 28 september 2016
Denk dat hij het te druk heeft met het oplossen van jouw foutenJa beetje jammer dat een nieuwe beheerder zo weinig updates plaatst en die had toch het goede voorbeeld moeten geven Thea![]()

Denk dat hij het te druk heeft met het oplossen van jouw foutenJa beetje jammer dat een nieuwe beheerder zo weinig updates plaatst en die had toch het goede voorbeeld moeten geven Thea![]()

Denk dat hij het te druk heeft met het oplossen van jouw fouten![]()
Nu moet Ben deze onzin/topicvervuiling weer naar het OTT verplaatsen

Ja dat is ook jouw schuld want als je je vraag niet had gesteld dan was dit niet gebeurtNu moet Ben deze onzin/topicvervuiling weer naar het OTT verplaatsen![]()

Klopt. Het was een experiment. De crypto's, varens en buce doen het prima hoor, maar de andere planten zijn zo goed als allemaal weg.Jammer van de planten Ben maar ja soms moet je een keuze maken.
Eerder te weinig licht voor plantjes;Belofte maakt schuld!
Eerst even de data:
Temperatuur: 24° C
pH: 5,53
TDS: 98ppm
Planten gaan niet briljant, er is gewoon niet voldoende voeding. De keus is lage tds of planten. Niet allebei.
Ik ga dan ook niets vervangen, wat afsterft, sterft af.
Bekijk bijlage 338314
Op foto lijkt hij een stuk donkerder dan hij is hoor, maar op de bodem is het niet heel licht inderdaad.Eerder te weinig licht voor plantjes;
Heel lekkere bak doet me een beetje denken aan een omgekeerde irish coffee
Hij is bruinrood, denk aan rooibosthee (wat er niet inzit, alleen turf en blad om dit te bereiken)Bijzondere bak Ben, flink donker. Is het in het echt ook zo rood of toch meer bruin? Wat is dat voor drijver?
Ja daar vond ik de kleur al op lijken (rooibos). Geen idee dat deze kleur ook bij turf en blad hoort. En die drijver, nou zie ik het. Gaar als een tierelier bij je!Hij is bruinrood, denk aan rooibosthee (wat er niet inzit, alleen turf en blad om dit te bereiken)
De drijver is Hygroryza aristata, drijfbamboe of waterbamboe
Ik heb er vanmiddag nog flink wat uitgehaald zelfs, het groeit echt heel hard.Ja daar vond ik de kleur al op lijken (rooibos). Geen idee dat deze kleur ook bij turf en blad hoort. En die drijver, nou zie ik het. Gaar als een tierelier bij je!
De pH is zo laag omdat ik er Parosphromenus ornaticauda en Brevibora dorsiocellata in heb zitten, die doen het niet (goed) op hogere pH).Waarom is de pH zo laag?
En de TDS is dat de Usa of de EU norm?
Ja, draait geweldig. Heb er nauwelijks omkijken naar, behalve af en toe wat algen poetsen en dorre blaadjes van de planten plukken.Bak draait dus goed
En de planten die het wel (redelijk) goed doen zullen op den duur wel groeien en uitbreiden.
Kom je nu mee🙈 2 dagen geleden net een handvol weggegooid.anders maar weer ergens een flinke pluk javamos vandaan halen.

Yep! Er staan zelfs alleen maar planten in omdat mijn vrouw dat wildeKom je nu mee🙈 2 dagen geleden net een handvol weggegooid.
In jouw bak komen de vissen duidelijk op plek 1, de planten moeten zich maar redden![]()
Mijn plan was een takkenbak met een plukje mos hier en daar.Yep! Er staan zelfs alleen maar planten in omdat mijn vrouw dat wildeMijn plan was een takkenbak met een plukje mos hier en daar.
Hahaha nee, ze heeft niets gekozen, ze zei alleen dat ze planten wilde 😛Heeft je vrouw er dan meer kijk op dan jij?
Of had ik nou verkeerd begrepen dat de door je vrouw gekozen planten redelijk gaan, maar het door jou gekozen mos wat magertjes? 🙂
Goed idee! Ik neem de eitjes meeTijd voor een feesie 😆
Er zit Javavaren in de bak, maar onder mijn omstandigheden groeit niets snel 😉Misschien kun je toeven van javavaren toevoegen maar dan de Trident variant. Die is bossiger en groeit snel.
gr Peter

Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.