Beginnersbakje van jeroen (maffie666)


Nou de bak ziet er fantastisch uit nu heb helaas geen foto's want het is uit met mijn vriendin. Waren 6 geweldige maanden. Maar goed ik ben verhuisd en ik wil weer een aquarium. Maar nu woon ik in een oud herenhuis op de 1e etage. Dus gewicht van het aquarium is wel een issue denk ik. Ben me er over aan het inlezen. Qua ruimte zou ik nu een veel groter aquarium kwijt kunnen maar qua houten balken in de vloer denk ik niet. Ik denk gewoon aan weer een 1.20 lang aquarium.

Gewicht is dan bijna 300 kg denk ik maar dat staat bij mijn ex ook op 1 of ander wandmeubel van Leen Bakker en ik denk toch dat de vloer in mijn nieuwe huis steviger is dan dat. Maar goed bezint voordat je begint heb ik inmiddels geleerd. Zowel qua relaties als aquaria :D

Ik heb veel van dat aquarium bij mijn ex geleerd en hoewel het prachtig is wou ik het er lekker laten staan. In mijn nieuwe aquarium wil ik zeker weer van die ancistrussen want die vind ik helemaal de bom. Ancistrussen en kuli's en dan een schooltje van iets.

Maar ik was vorige week nog wat spul ophalen bij ex en de bak ziet er echt fantahastisch uit. Opeens is alles gaan groeien en bloeien noem maar op.
 
Ik test de stenen trouwens met azijn voor ik ze in de bak doe.
 
Ik weet het eigenlijk niet misschien wel ja.
 
Mijn ex heeft dus al mijn tropische vis in een emmer geflikkerd en de bak als een hoop modder mijn kant op gestuurd. Nu ligt alles te krioelen in de modder.
 
Ik geef toe dit komt lullig en zeurderig over maar dit is hoe het is.
 
Ohoh, dat is niet goed...;)


Filter is toch niet droog geweesf?;)
 
Ja filter is zo droog als wat
 
Ja filter is zo droog als wat
Tja, dan het nitriet (no2) erg goed in de gaten houden, en als je iets meet direcht de helft van het water verversen. Filter moet namelijk weer helemaal opnieuw beginnen met de opstart;)
 
Mijn ex heeft dus al mijn tropische vis in een emmer geflikkerd en de bak als een hoop modder mijn kant op gestuurd. Nu ligt alles te krioelen in de modder.

Wat een kinderlijk puberale actie zeg!!

Dat het tussen jullie niet goed is gegaan, moet je natuurlijk niet de vissen kwalijk nemen!

Beetje respectloos dit, om het wordt dierenmishandeling nog maar niet te noemen.

Maar goed, probeer er maar het beste van te maken. Veel verversen, en waterwaardes controleren.
Water waardes zijn nu belangrijker, dan hoe hetgeen eruit ziet! Dus hou daar voorlopig de focus!
 
Het is verschrikkelijk gewoon de helft is weg en een kwart is dood.
 
Het is gewoon echt niet om aan te zien.
 
Misschien moeten we dit topic maar sluiten dan hou ik er tenminste over op ik meld me later wel weer als het iets positiever is.
 
Dat is echt ***.....



Zijn de andere vissen nog gezond?;)
 
Wat een klote situatie, maar wel 1 positief iets, de vissen zijn weer bij jou en dus in goede handen.

Misschien moeten we dit topic maar sluiten dan hou ik er tenminste over op ik meld me later wel weer als het iets positiever is.
Als je het beheer even een berichtje stuurt kunnen ze er een slotje op zetten ;)
 
Ik heb Marcel een bericht gestuurd.
 

Terug
Bovenaan