Wat is er nieuw

Below the hollow tree van Marrie98

• Onderwerp starter Onderwerp starter Marrie98
  • Startdatum Startdatum
Marrie98 zei:
Kan ik ze dan eventueel in mijn tropische doen in de winter?

Er zijn genoeg leden die garnalen houden bij de vissen, maar je moet dan wel kijken of ze bij je vissen kunnen.
Ligt een beetje aan welke vissen het zijn. Als ze niet te groot zijn dan kan het wel.
Wel zullen de vissen wat jongen wegsnoepen maar als je wat schuilplekken maakt dan overleven een aantal het ook vaak wel.

Mijn grootste vis is de betta man dus ik denk dat het dan wel kan 😀
Schuilplekjes hebben ze genoeg. Staan heel wat plantjes en rotsen in en heb nog 3 kleine schuilholletjes (in de vorm van mosballen met een klein gat er in) die ik er bij kan doen 🙂

Betta is een twijfelgeval hoor. Ik heb zelf geen ervaring met de combi, maar de verhalen die je erover hoort lopen erg uiteen. Soms heb je na twee dagen geen garnaal meer, soms laten ze ze geheel met rust.

Weet dus dat, als je het probeert, je er rekening mee moet houden dat het fout kan gaan. Koop in ieder geval goedkope garnalen 🙂 (op MP vind je vuurtjes bij de vleet)

Ik denk dat het bij mijn betta wel goed moet gaan, hij reageerde ook nooit op levend voer.... Maar ja als ik het mis zie gaan kunnen ze altijd terug naar hun zomerverblijf en dat ik dan een verwarming koop 🙂

Wat een mooi aquarium heb jij. Echt leuk dat het zo vol met plantjes staat. En die prachtige gekleurde betta... echt geweldig 😀

Hihi thanks. 😀
Haha ja hij is een kleine toverbal. Hij was lichtblauw en nu is hij richting paars/rood aan het verkleuren, ben nieuwsgierig hoe hij er over een tijdje uit ziet 🙂
Ik ga zo weer een updatje plaatsen 😉

Even geduld het is nog een stofboel van de barbelen jacht 😛
Ik zeg alvast een ding: het is heel anders 😉

Ik heb de plantjes wat verplaatst vind het zo leuker 🙂
Let niet op dat in het midden, is een experimentje; kijken of dat gaat groeien (zijn blad topjes uit de plant links achterin)
OaLYTG6XAg21zAh4fB06O-zC55DdTKTO.jpeg

Suggesties voor leuke bodembedekkers??? 🙂

Ik zie haast geen bodem meer bij jou 😀
Je kan denken aan de Sagittaria Sabulata.

Haha ja dat is waar, maar een of twee kleine bodembedekkers kunnen er altijd bij 😉
Ja dat lijkt mij ook een erg leuke 😀

Hij is ook erg makkelijk en loopt snel uit hoor. Je hebt dus snel weer teveel ervan.

Kan ik hem altijd over plaatsen naar mijn andere bakje.
Brokaatbarbelen doen het goed zonder verwarming (ga er eentje halen als ik merk dat ze het moeilijk hebben.).

jessicapilon zei:
Je bent weer veel te goed voor die killers van je 😀 😉.
Het liefst zou ik ze dood meppen met mijn latijn woordenboek, maar dat kan ik niet hoor beestjes vermoorden, het is de natuur dus ze kunnen er zelf ook niks aan doen.
De enigste die ze nu nog kunnen vermoorden zijn elkaar en een slakke die ik uit mijn tropische aquarium heb gevist. Hoe komt die daar nou? :s
😀

Wat ook een voordeel is nu: dat de jonge plantjes niet meer ontworteld worden 😀

Ik snap niet dat nog niemand iets gezegd heeft over het visbestand.
Maar laat ik voordat ik daar commentaar op geef, eerst eens vragen wat hier nu eigenlijk allemaal in zit. Het is een 60 cm bakje, toch?
Ik zie kegelvlekbarbelen, kardinaaltetra's, 2 andere zalmpjes waarvan ik even niet op de naam kom, een betta en corydoras?
Hoeveelheden?

Ik denk namelijk dat er veel te veel vis in dit bakje zit.
Ik zou sowieso de kardinaaltetra's eruit halen, die zitten echt veel te klein in dit bakje...

Het is jammer dat je de gegeven adviezen voor de bodem niet hebt opgevolgd.
Je hebt nu het meest scherpe grind gekocht wat je had kunnen kopen. Dat zwarte grind is onwijs scherp, rol maar eens een grondkorrel over je handen. Dat voelt echt niet lekker..
De stenen zijn maanstenen en geven kalk af, terwijl de kegelvlekbarbelen nou juist heel graag zacht zuur water wil.

Ik kan hier ook neer gaan zetten hoe mooi het allemaal is, maar ik vind de schoonheid van een bak niet het belangrijkste. Het is veel belangrijker of de huisvesting voor de dieren geschikt is.
Dat is dit niet, vind ik.

En ik vraag mij af... je hebt mijn opmerking over het verstevigen van je kastje genegeerd.
Is het kastje inmiddels al verstevigd of heb je maar gewoon het risico genomen?

jeetje wat een kritiek 😛

probeer de sandwich iets goeds, kritiek, iets goeds :engel:

MsFelix zei:
Ik snap niet dat nog niemand iets gezegd heeft over het visbestand.
Maar laat ik voordat ik daar commentaar op geef, eerst eens vragen wat hier nu eigenlijk allemaal in zit. Het is een 60 cm bakje, toch?
Ik zie kegelvlekbarbelen, kardinaaltetra's, 2 andere zalmpjes waarvan ik even niet op de naam kom, een betta en corydoras?
Hoeveelheden?

Ik denk namelijk dat er veel te veel vis in dit bakje zit.
Ik zou sowieso de kardinaaltetra's eruit halen, die zitten echt veel te klein in dit bakje...

Het is jammer dat je de gegeven adviezen voor de bodem niet hebt opgevolgd.
Je hebt nu het meest scherpe grind gekocht wat je had kunnen kopen. Dat zwarte grind is onwijs scherp, rol maar eens een grondkorrel over je handen. Dat voelt echt niet lekker..
De stenen zijn maanstenen en geven kalk af, terwijl de kegelvlekbarbelen nou juist heel graag zacht zuur water wil.

Ik kan hier ook neer gaan zetten hoe mooi het allemaal is, maar ik vind de schoonheid van een bak niet het belangrijkste. Het is veel belangrijker of de huisvesting voor de dieren geschikt is.
Dat is dit niet, vind ik.

En ik vraag mij af... je hebt mijn opmerking over het verstevigen van je kastje genegeerd.
Is het kastje inmiddels al verstevigd of heb je maar gewoon het risico genomen?

Laat ik maar onderaan beginnen.
Ja hij is verstevigd door een timmerman, hij heeft hem ook getest, heeft er 150 kilo opgezet, dus is stevig genoeg denk ik.
Volgens mij vinden de kegelvlekbarbelen het prima ander zullen ze geen eitjes leggen he 😉
Het grint is niet scherp heb het getest, en de corydora's hebben ook geen last van hun buikjes.
Ik kan die kardinalen wel wegdoen maar ja waarheen? En wie garandeert dat ze dan een beter huis krijgen? Dierenwinkels verkopen ze ook voor in 30cm bakjes die amper beplant zijn.
Het bestand is misschien te groot ik weet het, maar vissen van 1 jaar oud en ouder breng je niet zomaar terug naar een dierenwinkel. En een nieuw baasje zoeken is al helemaal een gedoe 😉
Er zit nu in:
1 betta man
13 kegelvlekbarbelen (9 eigen kweek)
5 koperzalmen
6 kardinaaltjes
3 luipaard danio's (die vinden echt geen nieuw baasje hoor, wie wil er nou vissen die een oog missen? Ik kreeg ze ook gratis mee van de oude eigenaar omdat ze ander door de wc gingen)
3 c. Panda
2 algeneter otocinclus

Valt toch wel mee? Heb wel eens grotere bestanden gelezen.

Als dit bestand echt een drama was geweest had ik vast allang enorme stress in de bak, ziektes, schimmels, vervuiling, ongedierte en weet ik veel wat en dat heb ik dus niet. 😉
Verder zie je de visjes gewoon spelen en doen en botsen nooit tegen elkaar aan dus ze hebben wel zwemruimte en zat verstopplekjes.

Volgens mij doe ik niet zo heel veel fout 😉

BettaFish96 zei:
jeetje wat een kritiek 😛

probeer de sandwich iets goeds, kritiek, iets goeds :engel:
Mee eens, komt een stuk vriendelijker over 😛 het is altijd heel vervelend een reactie te lezen die meteen begint met iets negatiefs...

Je hebt een visbestand van meer van 160l. Dat vind ik best extreem. De bak is wel erg mooi ingericht. Je hebt talent! Maar aan het visbestand zou ik wel wat doen. Qua temperatuurseisen passen ze niet allemaal bij elkaar en het is toch wel erg veel.

Tja beginners foutje 🙁 maar waar moet je heen met die vissen?
Hihi bedankt 🙂

denk dat er meer mensen in nederland zijn met een te klein bakje, vissenkom, te veel vissen, verkeerd vissenbestand dan dat er goede bakken zijn. Mensen denken gewoon van oh leuk vissen ik wil die die die en die en doe maar in een 30x30x30 die lezen zich echt niet in van oh deze planten bij deze temp en dit en bla bla bla. Als ik bij een dierenwinkel ben en kijk bij de vissen zie je al die kleine kindjes MAMA ik wil guppen en dan krijgen ze guppen in een klein bakje 🙂

En de verkopers geven het gewoon mee $$$$$

ps nu krijg ik heel veel reacties/commentaar in 3.. 2.. 1 ..

BettaFish96 zei:
denk dat er meer mensen in nederland zijn met een te klein bakje, vissenkom, te veel vissen, verkeerd vissenbestand dan dat er goede bakken zijn. Mensen denken gewoon van oh leuk vissen ik wil die die die en die en doe maar in een 30x30x30 die lezen zich echt niet in van oh deze planten bij deze temp en dit en bla bla bla. Als ik bij een dierenwinkel ben en kijk bij de vissen zie je al die kleine kindjes MAMA ik wil guppen en dan krijgen ze guppen in een klein bakje 🙂

En de verkopers geven het gewoon mee $$$$$
Klopt.
Vind zelf ook dat verkopers niet zomaar alles mogen verkopen.
Gelukkig bestaan er winkels waar ze het wel goed doen.
Maar ja toen ik begon (2 jaar terug) zei de verkoopster dat dit bestand makkelijk kon. Eist ik toen veel xD

Dat veel mensen iets fout doen maakt het nog niet goed. 🙄
Dit advies wordt niet alleen gegeven vanwege het welzijn van de vissen, maar ook om te voorkomen dat Marrie problemen krijgt waarbij ze haar hele visbestand kan verliezen. Is dat beter dan? Voor veel mensen is dat voldoende om te besluiten de hele hobby aan de wilgen te hangen. Zulke overbevolking kan niet goed blijven gaan.

@ Marrie
Je kan wat vissen op het forum bij "Aangeboden" zetten. Misschien moet je ze er twee of drie keer op zetten voor iemand interesse toont, maar als die beestjes dan een goed thuisje krijgen is dat niet zo erg, toch? 🙂

Ja dat kan, moet het er wel even over hebben met mijn ouders. Kan niet zomaar alles op internet te koop zetten. En dan moet ik ook nog kiezen welke 🙁 vind ze allemaal even leuk...

Laats ook in een speciaalzaak: jongetje en vader. Hij kreeg een mooie design nano bak en nam plantjes en gelijk ook visjes. black molly, tetra, van die doorzichtige en nog een paar kleine zuchttttt maarja $$kassa voor die eigenaar

Marrie98 zei:
Ja dat kan, moet het er wel even over hebben met mijn ouders. Kan niet zomaar alles op internet te koop zetten. En dan moet ik ook nog kiezen welke 🙁 vind ze allemaal even leuk...

plus hoe verzenden ik wil ook mijn black molly's kwijt maar heb geen idee hoe ik ze moet geven in een bakje? of boterhamzakje xD dan maar aan de buurtkatten

Haha ja dat is waar.
Ik had nog 1 vervoerzak maar die is vanochtend met mijn goudvisjes meegegaan...

Begrijpelijk, het zijn ook hele leuke soortjes. 🙂 Maar voor een aantal een nieuw thuis zoeken is beter dan ze allemaal kwijt te raken na een hoop stress, gedoe en ellende door ziektes. Het kan van de ene op de andere dag ineens helemaal fout zijn.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan