bderooij
Well-known member
Hoi!
Voor de vervanging van mijn Borneo bak wil ik graag wat meer beplanting, om meer schuilplaatsen te creëren voor de dieren.
De bak zal iets lichter worden dan mijn huidige aquarium, mede om deze reden.
Het is moeilijk om volledig biotoop correct te blijven met planten, daarom heb ik gekeken naar planten die sowieso in de buurt van Indonesië voorkomen, het liefst ook op Borneo.
Na rondkijken heb ik de volgende planten uitgekozen die het sowieso wel goed zullen doen, deze heb ik al ervaring mee:
5x Hygroryza aristata (als drijver)
3x Microsorum pteropus latifolia
3x Cryptocoryne wendtii
3x Cryptocoryne beckettii
Taxiphyllum barbieri
Nu de mij onbekende planten die ik erg mooi vind, en het zouden moeten doen:
2x Hygrophila angustifolia
2x Hygrophila stricta
2x Ceratopteris siliquosa
Naar de info die ik gevonden heb zijn dit allen planten die aardig makkelijk zouden moeten groeien in lage PH's met gemiddeld licht.
Ziet iemand hier enige problemen mee?
En zou ik er bodemvoeding bij moeten gebruiken?
Als substraat ga ik normaal filterzand gebruiken.
Er komt geen CO2 in de bak en ik ga ook geen vloeibare bemesting gebruiken omdat het water zo zacht mogelijk moet blijven.
Alvast dank!
Voor de vervanging van mijn Borneo bak wil ik graag wat meer beplanting, om meer schuilplaatsen te creëren voor de dieren.
De bak zal iets lichter worden dan mijn huidige aquarium, mede om deze reden.
Het is moeilijk om volledig biotoop correct te blijven met planten, daarom heb ik gekeken naar planten die sowieso in de buurt van Indonesië voorkomen, het liefst ook op Borneo.
Na rondkijken heb ik de volgende planten uitgekozen die het sowieso wel goed zullen doen, deze heb ik al ervaring mee:
5x Hygroryza aristata (als drijver)
3x Microsorum pteropus latifolia
3x Cryptocoryne wendtii
3x Cryptocoryne beckettii
Taxiphyllum barbieri
Nu de mij onbekende planten die ik erg mooi vind, en het zouden moeten doen:
2x Hygrophila angustifolia
2x Hygrophila stricta
2x Ceratopteris siliquosa
Naar de info die ik gevonden heb zijn dit allen planten die aardig makkelijk zouden moeten groeien in lage PH's met gemiddeld licht.
Ziet iemand hier enige problemen mee?
En zou ik er bodemvoeding bij moeten gebruiken?
Als substraat ga ik normaal filterzand gebruiken.
Er komt geen CO2 in de bak en ik ga ook geen vloeibare bemesting gebruiken omdat het water zo zacht mogelijk moet blijven.
Alvast dank!