Bestaat de fabrikant / merk ARCADIA voor lampen nog? (1 Viewer)

Topicstarter
BigSmoke

BigSmoke

Well-known member
AquaForum Donateur
Erelid
Lid geworden
4 november 2003
Planten schijnen zich aangepast te hebben, nu ik wat minder branduren heb groeien ze gewoon als voorheen. De bealgde stukken, zitten er nog wel, maar er komt niks meer bij, de uitlopers zijn allemaal mooi groot en algvrij. De vuurneons vinden het nog steeds helemaal niks, maar dat kan ook door de maantjes ( 5 stuks P. leopoldi) komen. Die beginnen volwassen te worden en worden toch wel als bedreigend ervaren door de kleinere vissen in mijn bak.

Topicstarter
BigSmoke

BigSmoke

Well-known member
AquaForum Donateur
Erelid
Lid geworden
4 november 2003
Inmiddels is alles gestabiliseerd, zeer opvallend verschijnsel is de vrij snelle groei van groene algjes op de ruit, vrij vet van structuur. Golfjes op wateroppervlak veroorzaken rimpelingen in de bak qua licht. Vind dat eigenlijk niet mooi.

DanielHoogland

Well-known member
Lid geworden
12 juni 2019
Grappig dat 'shimmer effect' vind ik juist erg mooi en rustgevend, lijkt mij inderdaad een eigenschap van LED verlichting. Bij TL verlichting is het mij nooit opgevallen maar bij de bakken met LED en waarbij het oppervlakte in beweging is zie ik dit ook.

Dit effect bedoel je toch?

Topicstarter
BigSmoke

BigSmoke

Well-known member
AquaForum Donateur
Erelid
Lid geworden
4 november 2003
Algen blijven een probleem vormen, op bovenkant van bladeren groeit het als kool, heel lage vette alg ( rode alg) krijg het niet echt onder controle.. Heb inmiddels een UV lamp ingezet en nu begint het wat te minderen.

tuinkabouter

Well-known member
Lid geworden
18 januari 2010
Leeftijd
31
Vervelend dat je zo’n problemen ermee hebt nu

erwin2

Well-known member
Lid geworden
23 januari 2005
Had je hier al eens gekeken , probeer die T8 anders eens te bestellen , dan kan je terug naar de oude situatie (veel betere lichtkwaliteit)

Was vroeger ook zeer te spreken over de arcadia TL's , morgen weer eens kijken in Breda of ze er nog zijn .

Users who are viewing this onderwerp

Private conversations
Help Users
    You haven't joined any rooms.
    Bovenaan