Bestand 60x30x20

Potloodvisje of een bandspitszalmpje
 
Of je doet een kleinere school met wat nano visjes erbij. Moet de temperatuur van het water wel wat hoger
Ik denk dat ik met een schooltje van 10 en wat garnalen al aardig op capaciteit zit. Dan kan ik het water wel onverwarmd houden wat helpt met evaporatie wat nogwel een probleem kan zijn op dit soort bak.
 
Ik denk dat jij een heel goed beeld hebt van je bak @daand .
Schooltje kleine visjes en garnalen, dan zit die echt vol.
Onverwarmd kunnen gelukkig heel veel vissen prima hebben.
Hoe leuk potlootvisjes ook zijn, die zijn echt te groot voor een bak als deze.
 
Ik denk dat het dat dan wordt: een schooltje van 10-12 Danio margaritatus, en dan een kolonie vuurgarnalen.
 
Ik heb ze op shrimpmania voor een schappelijke prijs gevonden. Iemand ervaringen met deze site? Ik ga voor de grootst mogelijke school gaan die mijn bakje toelaat, kwestie dat ze een excentrieker gedrag laten zien. Zou 15 gaan? Volgens aqadvisor kan het zeker.
 


Ik heb ze op shrimpmania voor een schappelijke prijs gevonden. Iemand ervaringen met deze site? Ik ga voor de grootst mogelijke school gaan die mijn bakje toelaat, kwestie dat ze een excentrieker gedrag laten zien. Zou 15 gaan? Volgens aqadvisor kan het zeker.
Ik vind van wel, maar de meeste zullen hier vinden van niet. Klinkt hard maar of een vis 4 of 5 jaar leeft maakt mij niet veel uit. Zorg er goed voor en hou lekker iets meer vissen.
 
Ik heb ze op shrimpmania voor een schappelijke prijs gevonden. Iemand ervaringen met deze site? Ik ga voor de grootst mogelijke school gaan die mijn bakje toelaat, kwestie dat ze een excentrieker gedrag laten zien. Zou 15 gaan? Volgens aqadvisor kan het zeker.
Als ze het naar de zin hebben, gaan ze vanzelf voortplanten. 15 moet zeker kunnen, de bioload is zeer laag van garnalen. Wat ik zelf zou doen bij een nieuwe bak is van meerdere aanbieders kopen. Zo vergroot je de genenpoel. Echter, met de pareldanio's loop je wel het risico dat sommige een tussendoortje worden, met name de jongen. Wees gewaarschuwd, zeg maar ;)

edit: ik zie dat je het over pareldanio's ipv garnalen had. Door de winkelnaam in de war, scusi. 15 danio's wordt aan de krappe kant, maar volgens mij boeit je dat niet heel veel.
 
Als ze het naar de zin hebben, gaan ze vanzelf voortplanten. 15 moet zeker kunnen, de bioload is zeer laag van garnalen. Wat ik zelf zou doen bij een nieuwe bak is van meerdere aanbieders kopen. Zo vergroot je de genenpoel. Echter, met de pareldanio's loop je wel het risico dat sommige een tussendoortje worden, met name de jongen. Wees gewaarschuwd, zeg maar ;)

edit: ik zie dat je het over pareldanio's ipv garnalen had. Door de winkelnaam in de war, scusi. 15 danio's wordt aan de krappe kant, maar volgens mij boeit je dat niet heel veel.
Het maakt me echt wel uit hoor. Ik ben van mening dat ze in de bak passen. Online zie ik heel veel mensen (die wel gewoon weten wat ze doen) ze in gelijksoortige bakken houden. Natuurlijk kan het aquarium groter, maar dat is letterlijk altijd het geval. Als 10 vissen een serieus pak beter gaat zijn dan 15, dan neem ik er 10.
 
Het maakt me echt wel uit hoor. Ik ben van mening dat ze in de bak passen. Online zie ik heel veel mensen (die wel gewoon weten wat ze doen) ze in gelijksoortige bakken houden. Natuurlijk kan het aquarium groter, maar dat is letterlijk altijd het geval. Als 10 vissen een serieus pak beter gaat zijn dan 15, dan neem ik er 10.
Ik hoop dat het goed gaat iig 👍
 
Houd er iig wel rekening mee dat Amerikaanse sites erg de neiging hebben het absolute minimum op te zoeken, en dat komt het gedrag, welzijn en dus daarmee de kleuren en de levensduur niet ten goede.
 
Ik ga meestal af op seriously fish. Heb het gevoel dat ze daar goede en correcte informatie geven. Volgens hun is de minimale grootte voor een groepje 45x30.
 
Ik zou beginnen met 10, ze kweken vrij gemakkelijk als ze het naar hun zin hebben.
 
Ik zou beginnen met 10, ze kweken vrij gemakkelijk als ze het naar hun zin hebben.
Lijkt mij een goed aantal ook. Als ze kweken weet ik dat alles goed zit inderdaad. Het is een mooi aantal voor hun op hun gemak te laten voelen/goed ratio m/v te hebben.
 
Wat ook nog een optie is: garnalen (rilli of eventueel eens caridina proberen) en dan zoeken tot ik een bevestigd koppel Dario dario of Dario tigris vind. Dat duurt makkelijk een half jaar en tegen dan zal er wel een flinke populatie garnalen zijn waar ze op kunnen snacken. Misschien dat dit wel beter past in mijn bak dan een school vissen. De bak zou dan nog steeds onverwarmd kunnen, de kamer waar hij staat schommelt tussen de 20-23 graden.
 
Ik heb een kweker gevonden die eind augustus er misschien terug kan aanbieden. Wel heel ver van waar ik woon dus ik ga nog op zoek naar iets in de buurt. Ik ga voor 1m2v of 1m3v. Ik wil geen druk op de vrouwtjes hebben en hopelijk krijg ik nakweek.
 
Indien het niet mogelijk is om Dario dario te vinden, zou een trio Trichopsis pumila dan ook gaan? 1m2v. Ik ken wel mensen die ze ook in een shallow houden en mijn honinggouramis destijds zijn nooit gesprongen.Natuurlijk eerst grondig zoeken naar de Darios, maar stel dat…
 
Wat ook nog een optie is: garnalen (rilli of eventueel eens caridina proberen) en dan zoeken tot ik een bevestigd koppel Dario dario of Dario tigris vind. Dat duurt makkelijk een half jaar en tegen dan zal er wel een flinke populatie garnalen zijn waar ze op kunnen snacken. Misschien dat dit wel beter past in mijn bak dan een school vissen. De bak zou dan nog steeds onverwarmd kunnen, de kamer waar hij staat schommelt tussen de 20-23 graden.
Ik zou altijd vissen in mijn aquarium doen, dan maar voor een tijd. Die passen bij de garnalen. Is gewoon super leuk!
 
Terug
Bovenaan