Betta aquarium opstarten.


ja bertus de witte mug ontdooi ik gewoon 3 blokjes per dag als je ruim 45 half volwassen betta's hebt zitten dan is dat zo op en wat ik daar van overhoud gaat bij de kogeltjes de bak in dat wordt ook zo weg geslurpt
 
Thanks voor de tip, het blijkt nu ook dat mijn betta heel kieskeurig is met zijn eten, de rode en witte muggenlarven eet hij niet tot nauwelijks, maar van de tubifex krijgt hij geen genoeg. Ik laat nu inderdaad 1 blokje ontdooien, voer hem met een pincet tot hij geen honger meer heeft en derest stop ik in de koelkast voor de volgende dag. :)
Hopelijk zijn de waardes van m'n aquarium snel goed, dan kan ik derest van de visjes gaan halen.
Hoeveel dagen raden jullie mij aan om tussen de aankoop van de verschillende vissen te wachten?
 
jessicapilon zei:
Wel oppassen met een scherp mes dat je niet uitschiet hoor.
Voor je het weet drijft je topje van de vinger als voer in de bak :(
Zelf gooi ik iets wat over is dan liever weg of je moet het blokje deels laten ontdooien waardoor je wel makkelijker kan snijden.

met een vooropleiding kok moet me dat zeker lukken als je dan ook maar een zeer scherp mes hebt

nu even on topic
ik begrijp dat je aquarium nu 10 dagen draait heb je de nitrietpiek al gehad?

ik zou als je je man introduceert ook gelijk je vrouwen introduceren anders heb je kans dat je man de dames niet meer accepteert om zeker te zijn zou ik nog 10 dagen wachten met het introduceren van vis dan eerst je dames en je man erin en een week later pas de corydoras.

als je de nitrietpiek gehad hebt kun je wel je porseleinslakken alvast introduceren ALS je maar zorgt dat deze genoeg alg hebben en gezien dat vaak niet het geval is in een vers aquarium zou ik daar ook even mee wachten
om mijn porseleinslakken bij de voeren heb ik altijd wel een paar stenen in een bakje met water in de zon voor mijn raam staan als ik dan twijfel of ze genoeg hebben gooi ik een bealgde steen in de bak zorg wel als je dit doet dat er geen baardalg op zit vinden ze hier niet zo lekker de appeltjes daarin tegen vinden dat dan weer heerlijk een beetje baardalg.

KIJK hier eens naar de voedingswaarde van diepvriesvoer
 
Na 10 dagen is wel erg snel omdat dit meestal 2 a 3 weken duurt.
 
dacht ook al aangegeven te hebben om nog 10 dagen te wachten john
 
Ik wacht net zo lang tot het water op zijn waardes zit.
Aankomende week laat ik het water ff testen, heb zelf niet zo'n testset dus ik weet eerlijk gezegd niet of ik de nitriet piek al heb gehad..
Wel heb ik last van bruine alg denk ik, de blaadjes waren een beetje bruin maar als ik er met mijn nagel overheen ga dan is het weg....
 
Dat is normaal bij het opstarten van een aquarium waarschijnlijk zal dat in een paar weken verdwijnen
 
Dankjewel Patty, geduld zal worden beloond. :)
Ik twijfel toch nog een beetje over die porseleinslak.. kennen jullie nog meer kleinblijvende algeneters? :D
 
Is de Ancistrus hoplogenys misschien een optie voor mijn bak met de samenstelling vissen die ik wil ?
Weet wel dat ik nog wat hout moet aanschaffen maar dat komt goed.
 
xxMarieek zei:
Ik wacht net zo lang tot het water op zijn waardes zit.
Aankomende week laat ik het water ff testen, heb zelf niet zo'n testset dus ik weet eerlijk gezegd niet of ik de nitriet piek al heb gehad..
Wel heb ik last van bruine alg denk ik, de blaadjes waren een beetje bruin maar als ik er met mijn nagel overheen ga dan is het weg....

Die bruine alg zie je vaak maar kan geen kwaad en je veegt het er ook zo af hoor.
 
Zo, het water meerdere malen laten testen in de tussentijd en het is nu dan eindelijk goed!!
Hier even een foto'tje, want ik heb vanmiddag 6 corydoras sterbai gekocht :)

11403329_756893597763634_1351578345838783241_n.jpg


Als het goed is haal ik zaterdag nog wat visjes op en een ancitrus, en dan volgende week meneer betta en de vrouwtjes. :)
 
mooi hoor heb je ook een foto hoe de plantengroei is verlopen in je bakje
 
Heey patty nee dat eigenlijk niet want ik ben de afgelopen 2 weken eigenlijk vrij weinig thuis geweest..
 
Ooh ik zie nu dat de laatste foto van 19 dagen geleden is... haha tuurlijk heb ik nog een foto van een paar dagen terug, nog voordat de vissen erin kwamen :D
Had dat soort van grasplantje nog weggehaald zondag, aangezien die helemaal aan het afsterven was... Had eerst 2 plantjes voor de stenen staan maar ��n van de 2 heb ik nu dus maar op de plek gezet van dat grasplantje.. sorry ik weet even de naam niet meer :p

11219652_757413574378303_8446005198840751019_n.jpg


1908000_757413541044973_1283741650831484069_n.jpg

:D

Oh en ondertussen gaat het hardstikke goed met mijn nieuwe betta vriendje hoor! Kan niet wachten tot ik hem mee naar huis kan nemen. :)
 
zou er nog iets meer planten inplaatsen als je er een betta harem in wil hebben
 
Ja dat dacht ik al ... en het is zeker geen optie om eerst de man te plaatsen en als ik genoeg planten heb de dames erbij te doen he??
 
nope gaat niet goed komen de man heeft het aquarium dan als zijn teritorium toegeeigend
 
De kans is groot dat dat dan bonje gaat worden zoals Pat al zegt.
Ligt ook wel weer aan het karakter van de man.
 
Dat karakter merk jee pad als de vrouwen erbij zitten
 
Ja precies daarom beter verkomen dan genezen he :D
Ik zal dus dit weekend maar eens gaan zitten voor mooie plantjes van APO. Jullie misschien nog tips voor een plantje voor de ''uitlaat'' onderin van m'n filter? Heb daar nu cabomba staan geloof ik dat het heet maar er blijft niet veel meer van over :(
Zoals jullie weten heb ik 0.0 ervaring ermee dus ik zal foto's blijven plaatsen en pas als er genoeg planten in staan ga ik de vrouwtjes erbij kopen, en het mannetje laat ik tot die tijd lekker bij m'n vriend staan. :) ( Dit ivm m'n katten en het klepje van het mini aquariumpje die niet helemaal dicht kan ivm filter & verwarmingselement. )

Edit :
Het is geen cabomba die ik nu voor m'n filter heb maar een Elodea densa
 
Vallisneria spiralis zou wel aardig staan voor het filter.
 
Hmm balen dat ze die niet bij de APO hebben.. iemand nog wat meer suggesties?
 
Neem je de V. asiatica. Ook mooi. Is gekruld.
 
Ja die zag ik net ook, net in m'n winkelmandje geplaatst. :)
 
Als ik dit erbij neem :

2 x Vallisneria asiatica
2 of 3 x Microsorium pteropus (Javavaren) &
1 x Shinnersia rivularis (mexicaans eikenblad)

zou ik dan genoeg hebben?
Zo niet hoeveel zou ik dan nog nodig hebben van de vallisneria & de javavaren?
Die vind ik nml het mooiste & anders krijg ik zoveel verschillende plantjes dat het er zo rommelig uit gaat zien in m'n aquarium.

Van de week heb ik nog neon tetra brazili� gehaald 10 x
& vandaag een ancistrus leucostictus
Foto's volgen binnenkort.
 
Weet niet ligt eraan hoe groot je plantjes zijn zorg voor ruim voldoende groene schuil plekken dan komt het goed
 
Flink wat drijvers vinden ze al heel fijn en de planten zullen natuurlijk ook na het aanslaan groeien.
 
Oke top ga ik het meteen bestellen! Bedankt allemaal voor het helpen he, ben ik echt super blij mee!! :D :D
 
ik heb geen drijver meer in mijn bak ik heb een rode lotus die met 5 bladeren het wateroppervlak raakt die vervangen nu mijn drijfplantjes
 
M'n halve bak is gevuld met drijfplanten dat is meer dan genoeg toch? En ook die plantjes zijn nog volop aan het groeien.
 
Ja hoor en die groeien ook zo het oppervlak dicht.
 

Terug
Bovenaan