Betta aquarium opstarten.


Nog even een vraagje.. aangezien ik de betta die ik nu heb waarschijnlijk bij mijn vriend laat staan.
Ik heb nml een mooie(re) betta man gezien bij mijn lfs, en die heb ik gereserveerd staan tot vrijdag.. donderdag komen mijn plantjes binnen en die 2 dagen moet ik werken dus kan ik die man niet ophalen, maar aangezien ik de man en de vrouwtjes het beste tegelijk moet plaatsen.. zou het een paar dagen goed kunnen gaan hoe mijn bak nu beplant is? Want dan zou ik vanmiddag de vissen op kunnen halen en dan kan ik donderdag avond mijn bak verder beplanten.. of is het allemaal niet slim en moet ik iets anders verzinnen?
 
Heb je geen plastic teiltje, waar ze tijdelijk in kunnen?
Met zuurstof steentje en wat planten redden ze het wel.
 
over een tijdje zul je er een partij uit moeten halen omdat je betta's geen ruimte hebben om lucht te happen kun je ze op MP zetten voor een prikkie verdien je nog eens iets terug :thumbs:
 
Zo daar ben ik dan weer na een tijdje niet thuis geweest te zijn.
Dinsdag nog een stuk hout op de kop weten te tikken, de plantjes kwamen donderdag ook binnen en heb zo toch kunnen regelen dat m'n betta's er bij konden. Dus tot nu toe is het ff klaar, maar als jullie nog tips hebben voor eventuele aanpassingen hoor ik het graag, want ben niet echt een ster in indelen...

11403144_762011727251821_1959808645227687218_n.jpg


Achterin lijkt het net of er geen plantjes staan maar die staan er wel degelijk, die zie je alleen niet goed op de foto door het licht inval. :(
 
Tussen het mannetje en de vrouwtjes gaat het trouwens super, hij zit niet tot nauwelijks achter ze aan :)
 
mooi fijn dat het goed gaat nu nog foto's van je betta's
 
Misschien is Het leuk om wat plantjes op het hout te binden met visdraad? Bijvoorbeeld Anubia soorten en Javavaren. Dan krijg je veel meer hoogteverschil en diepte. Op stenen kan je ook heel goed Anubias binden als je dan wat stenen bij elkaar legt krijg je makkelijk grote bossen planten in verschillende hoogte wat erg mooi oogt. Ik doe dat zelf ook zet achter de stenen planten die de hoogte ingaan.
Zo ongeveer.

aMrqW9_bk3B-mbJcpo62L4Tf8ZhGaMSi.jpeg


Links al de planten die je ziet zitten op hout vast en rechts de anubias zitten op stenen.
Dit is een nanotje dus met jou bakmaat kan je je veel meer uitleven en ook grotere soorten gebruiken.
 

Terug
Bovenaan