Ferre Christiaens
Well-known member
Ik begrijp wat je bedoelt maar ik vind niet dat je zo maar een vis simpel weg mag euthanaseren om een nieuwe er in te steken omdat een gezonde vis nu eenmaal leuker (en goedkoper) is als een zieke vis. Ik weet dat je met een hond een betere band hebt, meer interactie hebt,... Maar voor je hond of kat doe je ook alles er eerst aan voor je het laat inslapen. Ik voel me eigenlijk hetzelfde hierover bij vissen omdat het nog altijd levende wezens zijn. Ik heb de vis gekocht en ben er dus verantwoordelijk voor, ook al is het ziek zoals bij een hond of kat. Als ik de vis niet had gekocht, was hij misschien gezond gebleven daarom dat ik alles er aan wil doen om hem levend en vooral gelukkig te maken/houden. Ik weet dat u het waarschijnlijk niet zo bedoelde maar het is een gevoel dat ik even wou uitspreken.Die vis is ziek, eigenlijk ten dode opgeschreven.
Veel leuker om een nieuwe gezondere erin te doen.
Ik vind gewoon dat je niet zomaar vissen kan doden als gemakkelijkheids oplossing. Ookal vervang je ze gemakkelijk omdat ze goedkoop of makkelijk te kweken zijn.
mvg
Ferre
Laatst bewerkt: