Vulpes
Active member
- Lid geworden
- 11 februari 2021
- Leeftijd
- 29
Een tijdje terug heb ik bij mijn vuurgarnalen van de LFS een klein plukje javamos meegekregen. Deze heb ik op een stukje hout gelegd om te kijken of het een beetje wilde groeien in m'n bak, lekker voor de garnelen. Inmiddels - hoewel het niet bijster snel groeit - is het verder gegroeid (zie foto - aan de achterkant en elders in de bak zit nog meer) en heb ik het af en toe 'gesnoeid' om de groei te boosten. Uiteindelijk zou ik graag het mos willen binden aan het hout met vislijn of met zo'n matje. Wat is volgens jullie de beste manier? En nu zijn de javamos stukjes nog vooral een lange sprieten, hoe zorg ik ervoor dat het als het ware 'dicht groeit', dat je echt een matje krijgt waardoor je het hout niet of minder ziet?
Zie nu ook al dat het vatbaar is voor het vangen van troep met als gevolg een beetje alggroei, is er nog een manier om dit het beste schoon te houden? Hoe vaak zou je dit vervolgens snoeien?
Alvast dank allen!
Zie nu ook al dat het vatbaar is voor het vangen van troep met als gevolg een beetje alggroei, is er nog een manier om dit het beste schoon te houden? Hoe vaak zou je dit vervolgens snoeien?
Alvast dank allen!