bioloog of potfilter


Eerst haal je, met filtermatten en watten het meeste vuil uit het water, als mechanische filtering.
Je planten werken dan als soort biologische filtering en halen stoffen als nitraat enzo uit je water
 
Staat nog te koop. Ga dit weekend gaan kijken.
Als ik deze koop dan krijg ik die wel niet meer uit mijn frame zonder frame en aquarium te verzetten. Wegens in te bouwen in een nis. Is dat een probleem?

Was aan het denken voor ergens gat te voorzien in bak. Om water aftelaten en in riool te doen. Hoe doen jullie dat?

Kdacht zelf om gat te maken in plastiek van overloop en dan vie buis te begeleiden. Gaat dat? Of moet ik gat ergens anders voorzien?
 
Dat snap ik. Maar vanaf het moment dat het water niveau in je bak onder de overloop komt.

Dan stopt het toch? Je trekt dan enkel je bioloog leeg. Volgens mij.
 
Dat snap ik. Maar vanaf het moment dat het water niveau in je bak onder de overloop komt.

Dan stopt het toch? Je trekt dan enkel je bioloog leeg. Volgens mij.
Yup.
Ik heb een buis daarvoor over me overloop hangen met een vuilkorf.
In de buis heb ik een hevelstop geboord en een stopje gemaakt voor onderhoud.
Ik kan me bak leeg trekken tot 20% waternivo.

Ik heb op de buis naar me bioloog toe een T gezet met 2 afsluiters, 1 voor het riool en 1 voor de bioloog
 
buis over de overloop met vuilkorf snap ik, die hevelstop geboord daar ben ik nie me mee?

kom wss over als iemand die niets weet, maar liever duidelijk snappen dan zeggen van ksnap het, maar eigenlijk totaal nie
 
Hevelstop is een gaatje net onder het wateroppervlak dat voorkomt dat je bak tever leeg kan lopen
 
Nu ben ik op het internet de aquantlantis fusion 200 tegen gekomen. was eerst van plan om zelf aquarium te laten maken van 200x70x70 omdat ik die niet vond in afgewerkt model. bliijkbaar wel dus. wordt geleverd zonder techniek. maar dan is het sowieso werken met potfilter, je kan geen bioloog kwijt in het meubel.

Is dit aan te raden? of toch best gaan voor zelfbouw met bioloog filter dan?

Is zelfbouw eigelijk duurder dan plug and play aquariums? ik denk dat de grootste kost de aquarium en frame zijn? of vergeet ik wat dure benodigheden?
 
Is volgens de site 1800€ zonder filters. Of daar meubel bij zit. Weet ik nie is nie echt duidelijk op de site
 
Model van dezs grote heeft alleen t 40mm meubel, zal met t gewicht te maken hebben.
 
Komt dan op 2300€ zonder filter. Voor da geld kunde idd mss beter zelf samenstellen.

Frame kan ik zelf maken. Just verlichting moet ik dan nog wa uitzoeken. Is nie makkelijk denk ik
 
Maar dan heb je dus een bak van 200x70x70, met standaard aquatlantis leds en een lichtkap voor 1700...
€515 voor enkel een meubel..

Dan nog je inhoud, filter(s) en verwarming...

Ik was 1200 kwijt voor mijn bak, bioloog en frame.
Kom je op €140 voor een opvoerpomp, €100 voor pvc ongeveer

Qua licht... ik zeg dit niet vaak, maar gezien jij absoluut geen intentie lijkt te hebben om planten te laten groeien in je bak zou je toe kunnen met wat simpele HVP strips.
Zal max €200/€300 kosten?

Mijn meubel en lichtkap heb ik bekleed met laminaat en wat sierlijstjes erop geplakt en klaar. (€200 max)

Ben je excl filtermedia goedkoper uit
 
Wat hij zegt :)

zelfbouw zal in een geval als dit een stuk goedkoper zijn, maar wel meer werk uiteraard.
en je moet wel een beetje handig zijn natuurlijk.
 
Planten ga ik niet zetten. Omwille van het feit dat die geen lang leven hebben bij pauwoog cichlide heb ik gelezen.

Keuze gemaakt. Ga zelf samenstellen is ook leuk om zaken en op te zoeken en te ontvangen.

Vantweekend of begin van de week gaan kijken naar bioloog
 
Pauwogen gaan niet mooi uitkomen onder die set.

Kan je beter voor deze gaan:

xhttps://www.hvpaqua.nl/nl/200cm-aquarium-amazone.html

ingebouwde verlichting zonder de verlichting? dan hebben ze t over TL aansluitingen neem ik aan?

Let wel dat wij het over volledige zelfbouw hebben, dus alleen de glazen bak bestellen en de rest zelf doen.
als je de rest ook door een bouwer laat doen verhoogd dit de prijs aanzienlijk.
 
kvermoed van wel, want hij stelde een licht set voor om er bij te nemen. welke juist weet ik niet meer ik dacht ene van jmb maar kan missen was iets van 430€

prijsgewijs ist 1 optie) 200x70x70 overloop met 2 gaten met geslepen opstaande kanten.
2 de optie) 200x70x80 overloop met 2 gaten, me geslepen opstaande kanten met ingebouwde lichtkap, met dekglas is een verschil van 70 a 100€

hoogte verschil tussen 1ste en 2de optie. is om die ingebouwde lichtkap op te vangen, zodat je geen hoogte verliest
 
ik denk ook wel dat dat beste zal zijn,Als ik ga bestellen, nog is goed onderhoren of het dat is, wat ik denk dat het is.

wss wel, maar best zeker zijn.

met die set, is het gewoon de verlichting in de lichtkap monteren?

ge zult wel merken van verlichting ben ik nog niet goed op de hoogte. zoveel keuzes en mogelijkheden: rbg, wit 10.000k, 7000k, wit-blauw, en zo veel meer.
 
Vandaag bioloog wisten halen. :smitten:

Nu op zoek naar filtermateriaal en techniek.

Iemand goeie site's of winkels voor materiaal te bestellen?

20180402_162014.jpg
 
Niet om te zeuren hoor..
Maar wil je het bord van de HIBA weer inleveren bij de LO :p

Maar ik dacht dat ik ergens filtermatten.nl voorbij te zien komen dacht ik.
Ik heb zelf biohome in gebruik en dat heb ik bij pondguru gekocht.
 
Heb da bord gevonden op afbraak site.

Ben aan het repareren, ben zelf apti namelijk.
Militair mss?

Thanks is kijken op de site.
 
Filtermatten haal je t best bij vijverwinkels/webshops.

En de rest... ben zelf van van Sera siporax en dit is er tevens in emmers van 10liter. Kost wat maar dan heb je ook wat.

Je kan het ook op de "poor men way" doen, dan gooi je gewoon grof lavasteen split in de bioloog.. maar heb geen idee in hoeverre dat een goede biologische werking heeft.
 
Heb da bord gevonden op afbraak site.

Ben aan het repareren, ben zelf apti namelijk.
Militair mss?

Thanks is kijken op de site.
Ex ;)
Ben ff lost op apti..
Filtermatten haal je t best bij vijverwinkels/webshops.

En de rest... ben zelf van van Sera siporax en dit is er tevens in emmers van 10liter. Kost wat maar dan heb je ook wat.

Je kan het ook op de "poor men way" doen, dan gooi je gewoon grof lavasteen split in de bioloog.. maar heb geen idee in hoeverre dat een goede biologische werking heeft.
Net zoiets als alpha grog denk ik.
Maar als je toch de ruimte hebt is het een goeie optie
 
Apti: assistent pyshical trainings instructeur. Om het kind nen naam te geven. :D

Ben van plan om per vak een type te steken. Van grof naar fijn. (Zwart naar lichtblauw)

Das wel goe denk ik.
Hoeveel steek je eigenlijk best per vak?

Een 10 cm onder den overloop naar volgende vak
 
In me eerste vab heb ik 30L keramische pijpen liggen.
2e vak 3x 5cm spons met daarop 2x watten
3e en 4e filter ik biologisch en 5e vak is me pompvak.
Heb trouwens 20L biohome dacht ik in me 4e vak

Mijn bioloog is 140x40x50
 

Terug
Bovenaan