Black molly zwanger?


?

?!Aron!?

Guest
Hallo
Ik heb het ide dat mijn black molly zwanger is,
Hij heeft een dikken buik schubbem staan niet overeind.
Nu zwemt hij rond en als een andren black molly in de
Buurt komt jaagt zij hun weg.
Zegt dit iets over waneer ze gaat bevalen?
 
Egt ik ben heel benieuwt .
Ze zwemt in de bovenste waterlaag?
 
Oo jamer.
Ze zwemt er aleen op af en weg zijn ze haha
Wat kan ik nu het besten doen?
Mag ik de aqwarium lichten aan doen?
 
Opdit moment 2 planten
Veder 3 schuil platsen veder niks
 
Lengte 60cm
Brete 45 cm.
Ben nog druk in de aan schaf:)
Zal morgen proberen een foto te maken.
Tot nu toe nog geen babytjes :-(
 
60 cm is helaas te klein voor molly's. Een foto van je bak en van je vis is niet zo'n slecht idee.
Heb je nog meer vissen in je bak zitten?
 
Rustig afwachten Aron. Het lijkt bijna wel of je zelf de toekomstige vader bent zo ongeduldig kom je over. ;)
 
Wacht rustig af en ga haar niet in een apart broedbakje ofzo stoppen. Juist Blackmollie's zijn nogal gevoelig voor miskramen door stress.
 
Daar had ik al iets over gelezen op internet�
Nog zomaar een vraag, ik heb gelezen op internet dat voor black molly's
Het water tussen de 20 en 25. Ik heeb ook een gub dus mijn water is 22 graden!
Ik las laats op internet,als je je water warmer maakt krijg je meer jongen.
Moet mijn water dan 26 graden zijn?
 
Ik heb guppen en de eerste worp waren maar twee visjes. Ik was super enthousiast. Leuk joh baby gupjes. Nu doe ik 's ochtends het licht van het aquarium aan en controleer ik alles ff goed. Nergens dode vissen? Nee gelukkig niet, alles ziet er gezond uit? Ja gelukkig wel en dan.......NEE HE!!! Mijn man vraagt wat er is. Ach niks.....alweer baby's erbij. Zo zal het jou ook vergaan na de eerste worp. Let maar op.
 
Haha
Het nadeel bij black molly is het nie 1 of 2 of 3 het zijn er tussen de 20 en 120
 
Ja wat dacht je van guppen dan? Die twee dat was een uitzondering. Ik heb een vrouwtje die gewoon standaard elke 4 weken minimaal 50 kleintjes krijgt gelukkig eet ze er ook weer een gedeelte van op.
 
Haha.
Das dan een voordeel.
Black mollys zijn 4 weeken zwanger
 
Guppen zijn ook 4 weken zwanger maar ik heb een vrouwtje die al zwanger was toen ik haar kocht en eens in de 4 weken op maandagmiddag bevalt ze. Volgende week is het weer zover, tenminste als het al niet eerder is want ze is weer tonnetje rond. Ik schreef minimaal 50 stuks maar als het er 100 zijn kan het ook. Overal zwemmen ze in mijn aquarium en vooral als ik ze voer is dat toch steeds weer schrikken want het zijn er erg veel. Ik weet trouwens niet of het normaal is hoor dat ze gewoon elke 4 weken bevalt.

Hoe is het bij jou dan? Inmiddels baby's?
 
Ze was net bezich
2 werpen
Ze wouw veder
Maar ik haalden de babys er uit nu is ze daar door gestopt
Waneer gaat ze veder?
 
Waarom haal je de baby's eruit? Ze worden als ze zich tussen de planten verstoppen ook prima groot hoor. En als je ze verplaatst als ze net geboren zijn kunnen ze kleefvinnen en vergroeiingen krijgen. In je aquarium hebben ze alles wat ze nodig hebben, voeding, betere waterkwaliteit, ruimte. Niet alle vissen eten hun jongen op hoor en de baby's zijn verrekte snel. Wat niet snel is is zwak en gaat waarschijnlijk toch wel dood.

De moeder gaat pas verder als ze zich veilig voelt dus als je de baby's er toch uit wilt halen zou ik dat pas doen als de moeder klaar is anders geeft het haar te veel stress. Zelf ben ik er geen voorstander van. Dat komt omdat mijn eerste gupjes die ik gekocht heb ook nog veel te klein waren en daar mankeerde vanalles aan. Ik heb ze allemaal dood moeten maken. Het is je eigen keus en ik veroordeel niks maar ik vind zelf dat bij elkaar laten voor moeder en baby's het allerbest is.

Wel grappig om te zien hoe ze geboren worden he?
 
Als ze weer normaal rond gaat zwemmen en niet meer steeds tussen de planten gaat hangen. Zou wel ff een uurtje wachten tot je het echt zeker weet. Heb je tot nu toe gezien dat de andere vissen de jongen op proberen te eten?
 
Het is drie uur geleden dat ze
2 black mollys ter water heeft gebracht
Haar bij is net zo dik als daar voor

Wat is er aan de hand
 
Het kan zomaar nog een dag of zelfs wel een paar dagen duren voordat ze verder gaat met bevallen. Daarom is het ook beter om haar met rust te laten als ze aan het bevallen is. Misschien vannacht als het donker is? Botia schreef hierboven al dat juist blackmolly's gevoelig zijn voor stress als je ze stoort tijdens de bevalling. Ik weet dat het moeilijk is en dat je ongeduldig bent maar vooral met rust laten is belangrijk. En wees niet bang, ze worden echt niet opgegeten hoor.
 

Terug
Bovenaan