Black molly zwanger?


Re: Black molly zwanger?

Ik ben naar de dieren winkel gegaan
En daar zijden ze dit:
Op een miskraam is geen kans meer
Zet het vrouwtje in een kweek bakje

Zal ik dit doen

Zo niet wrm?
 
Re: Black molly zwanger?

Ik ben naar de dieren winkel gegaan
En daar zijden ze dit:
Op een miskraam is geen kans meer
Zet het vrouwtje in een kweek bakje

Zal ik dit doen

Zo niet wrm?
 
Re: Black molly zwanger?

Ik ben naar de dieren winkel gegaan
En daar zijden ze dit:
Op een miskraam is geen kans meer
Zet het vrouwtje in een kweek bakje

Zal ik dit doen

Zo niet wrm?
 
Re: Black molly zwanger?

Ik heb niet voldoenden planten.
En ik wil ze alenmaal
 
Re: Black molly zwanger?

Waarom heb je geen bosje planten meegenomen toen je bij de winkel was? ;)
Oa deze vissen krijgen enorm veel jongen omdat er vaak zwakke exemplaren bijzitten die vanzelf doodgaan of anders worden opgegeten.
De natuur regelt dat allemaal heel mooi zelf.
Ga je zo'n arme vis in je bakje zetten is dit heel stressvol,heeft Botia en Yilleke ook al aangegeven dus lees je nu voor de derde keer.

Om een lang verhaal kort te houden,met zo'n bakje zorg je voor stress bij de moedervis en zal een bepaald aantal van de kleintjes ongezond/zwak zijn.
Gewoon de vissen hun gang laten gaan in de grote bak is dus veel beter.

Maar zijn jouw visjes en je mag doen en laten wat je zelf wilt natuurlijk dus doe je ding.
Je weet nu van verschillende mensen hoe het zit,je gaat hier echt niet horen dat iemand zegt dat je ze in een klein bakje moet stoppen dus doe dat gewoon als je dat graag wilt maar blijf dan niet steeds naar de bekende weg vragen.
 
Re: Black molly zwanger?

Ja ik ben streng hoor! ;)
Ik moet trouwens aan mezelf denken door je verhaal maar was ik nog best jong dus snap je wel! ;)
 
Re: Black molly zwanger?

Haha.
Ik ben 12 .
Ik wil zo graag goed voor ze zorgen
 
Re: Black molly zwanger?

Ik zal je eens een verhaaltje vertellen uit 1994. Ik had mollie's en een van de vrouwtjes moest duidelijk werpen. Ik zette haar in een schaal en ze kreeg enkele jongen, en veel eitjes met nog niet volgroeide visjes en eitjes waar nog geen enkele ontwikkeling in te zien was met het blote oog. Dus een miskraam.

Verder is het opmerkelijk dat er 3 verschillende stadia van ontwikkeling waren. Verder heb ik nooit meer naar het waarom gezocht.

Verder heb ik vaak gehoord dat Mollie's zeer gevoelig zijn voor miskramen.
 
Re: Black molly zwanger?

Heel goed van je en super dat je hier op het forum om advies komt vragen Aron! :thumbs:
 
Re: Black molly zwanger?

Haha
Dank je

Ben benieuwt hoe het gaat worden
 
Re: Black molly zwanger?

we leren het allemaal
ik ben bijna 15 en heb van deze mensen heel wat geleerd
ben ze dankbaar :p
 
Re: Black molly zwanger?

Dat ga ik ook ronan

Een vraag waar haal ik zo snel baby vis voerr vandaan
 
Re: Black molly zwanger?

Je kan Liquidfry kopen bij de lfs of artemia kweken.
Ik hoop dat ik de naam goed heb geschreven hoor.
Jonge Molly s eten ook wel wat fijngemalen vlokken denk ik.
Daarnaast is er ook wel speciaal voer te koop voor jonge visjes maar het zelf malen of fijn maken is wel zo goedkoop denk ik.
 
Re: Black molly zwanger?

Oke dank u voor de tips hoe geef ik ze dan vlokvoer met een pincet?
 
Re: Black molly zwanger?

Neem dan wel bv een Guppyvoeder, dat heeft een hoog plantaardig gehalte en dat wensen Mollie's.
 
Re: Black molly zwanger?

Aron, ik ben 52 en heb nog niet zo lang geleden bijna alle fouten gemaakt die je maar kunt maken als je net je eerste aquarium hebt. Volgens mij is het kweekbakje de enige fout die ik NIET gemaakt heb en dat komt omdat ik inmiddels op het forum zat en daar veel over gelezen heb. Dus zo zie je maar, een mens is nooit te oud om te leren. Hoeveel black molly's heb je eigenlijk? Als je in de buurt van hengelo zou wonen had ik wel drijfplantjes voor je gehad.
 
Re: Black molly zwanger?

Nog steeds maar een!

Maar ik heb nu geduld geleerd :)
 
Re: Black molly zwanger?

Ooo

Ik heb
3 volwassen black mollys
1 man
2 vrouwtjes
Ik heb nu dus nog maar een baby

Maar ik heb guduld
 
Re: Black molly zwanger?

Ooooh, twee vrouwtjes! Dan gaan er nog heel veel baby's komen hoor. Ik heb nu ongeveer 4 maanden guppen en ik heb nu tussen de 50 en 100 jonge guppen rondzwemmen die al zo groot zijn dat ze niet meer doodgaan en in alle leeftijden. Guppen en molly's lijken erg op elkaar dus over 4 maanden heb jij er ook 100.
 
Re: Black molly zwanger?

Yee

Mijn baby visje is al weer aangesterk hij zwemt
Aan de opervlakten van het kweekbakje

Ik heb hem vlokvoer dat op gelost is in heet water om het uur gegeven hihi
 
Re: Black molly zwanger?

Gewoon fijn wrijven tussen je vingers kan ook hoor. Je staat er versteld van wat ze allemaal al kunnen eten.
 
Re: Black molly zwanger?

?!Aron!? zei:
Yee

Mijn baby visje is al weer aangesterk hij zwemt
Aan de opervlakten van het kweekbakje

Ik heb hem vlokvoer dat op gelost is in heet water om het uur gegeven hihi
Heet water is onzin.
 
Re: Black molly zwanger?

Getver, nog niet? Het gupvrouwtje dat hier elke vier weken baby's krijgt hing vanochtend steeds beetje tegen het filter aan, dan weer op de bodem weer in hoekje hangen en omdat ik dacht dat ze volgende week pas ging bevallen maakte ik me een beetje zorgen en was bang dat ze ziek was. Ik dacht: ik zal de bodem eens goed schoonmaken en een grote waterverversing doen, daar knapt ze misschien wel van op. Nu ben ik klaar en zie ik ineens hele ieniemini gupjes over de bodem zwemmen. Ik dacht: NEE HE! NU AL! Is ze alweer aan het bevallen. Als ik dat had geweten had ik niet in het aquarium zitten rommelen, het zijn er weer veel en ze is nog steeds bezig.
 
Re: Black molly zwanger?

Blackmolly's zijn gewoon stress gevoelig en ze kunnen zelfs een paar dagen stoppen met werpen door stress. Steeds een nieuwsgierig hoofd voor haar neus is natuurlijk niet zo fijn.
 
Re: Black molly zwanger?

Haha yelleke

Botia
Hoe ken je mij zo goed;)
 
Re: Black molly zwanger?

Haha aron dat heb je zelf geschreven dat je steeds in je aquarium zat te kijken.
 
Re: Black molly zwanger?

Een bijna lege bak ,kan ook stress geven.
Een flinke dot snelgroeiers kan al helpen.

Of het raam dichtplakken,voor een week, heeft ze rust.
 
Re: Black molly zwanger?

:stom:

Tja haha :)

Over de drijver,
Ik vond een voedingsbodem onzin.
Welkem drijf planten moet ik aan schaffen
En zijn goed koop?
 

Terug
Bovenaan