Wat is er nieuw

Blijvende nitrietwaardes

lol: ik zie het voor me spinaziestick in de bak en een pak melk.
En dan komt de post: ik heb een witte waas in mijn bak...

(Ja aan fantasie heb ik nooit gebrek gehad...)
 
(rauwe) melk is nochtans een goede meststof voor planten , dus dan kan je effe zonder de profito/ijzer en KNO3 en al de rest , goh , je brengt me weer op gedachten , komt er een testje aan 🤔
 
Nou als ik het zo lees dan moeten we dus spinaziesticks geven met een gebakken ei🤣
 
Whahaha wat een gekkigheid:DD

Even on topic; De test van gisteravond na 50% verversen gaf 0,3 mg aan. Nu heb ik zojuist weer een test gedaan zonder water te verversen, om te kijken hoe de boel er voor staat. De meting komt nu uit op <0,3 onmeetbaar met mijn test dus, geen enkele verkleuring. Mijn filters werken, dat kan ik hier uit concluderen. Misschien nog niet optimaal, maar de bak is dan ook nog maar 3 maanden oud.
Jullie posts bevestigen mijn conclusie, dus voor mij is het raadsel nu wel opgelost. Ik ga ander voer halen voor mijn sulawesi’s. Nog suggesties hiervoor misschien?

Groetjes Sam
 
O wacht je hebt het niet over slakken natuurlijk.
Ik koop zelf vaak 2 potjes voer en meng dat en stamp vaak het iets fijner en dat voer ik om de dag bij de garnalen. In de link van het bedrijf van net is de keuze reuze in voer.
 
Ha ik had het dus wel over mijn sulawesi’s😀 garnalen lust mn betta bij bosjes dus die heb ik niet in deze bak:br:
Bedankt voor de link, ik ga eens kiekn’
 
Ok, ja ik twijfelde wat je bedoelde. Een algentablet gaf ik ze ook wel en ze eten eigenlijk wel wat je normaliter ook de vissen voert.
 
Ik heb weleens probeer verpakkingen brandnetel sticks gekregen. Daar heb ik de Sulawesi ook niet over horen klagen.
 
Kun je die niet gewoon ergens op een verwaarloosd veldje plukken? Ze groeien weer inmiddels....
 
Allemaal hele leuke ideeën om eens uit te proberen. Mee eten met de rest lukt niet echt aangezien mijn Betta een echte veelvraat is en ik hem daarom dus gericht en gedoseerd voer:br:. Zelfs de algentabletten vind ie lekker met een rondgegeten buik als gevolg xD. Volgensmij zitten dr ook dierlijke bestanddelen in, die spinazi sticks wilde hij bijvoorbeeld niet, maar die laat ik nu dus maar ff achterwegen.

Ik ga eens zoeken, bedankt voor alle tips 😀
 
En dan zojuist weer een meting van 0,3… blijft gek dit.
omdat ik wil overstappen op één filter met een iets groter filtervolume heb ik nu een eheim pickup 45 aangeschaft. Bij het openen zie ik dat hier toch wat meer is nagedacht over de stroomsnelheid van het water door de filtermedia. Misschien dat het daar fout op gaat met de goedkope superfish 50 pompjes, i will keep u posted
 
Nou de impulsaankoop mag weer terug naar de winkel, wat een herriepomp zeg…

Verder nu in vraagtekens over die nitrietwaardes🙄
 
En dan zojuist weer een meting van 0,3… blijft gek dit.
omdat ik wil overstappen op één filter met een iets groter filtervolume heb ik nu een eheim pickup 45 aangeschaft. Bij het openen zie ik dat hier toch wat meer is nagedacht over de stroomsnelheid van het water door de filtermedia. Misschien dat het daar fout op gaat met de goedkope superfish 50 pompjes, i will keep u posted
superfish pompjes zijn in mijn beleving allemaal best luidruchtig.
De pickup 45 is naar mijn weten echt muisstil. Was hij wel goed ontlucht?
 
superfish pompjes zijn in mijn beleving allemaal best luidruchtig.
Fout, fout, fout:pp
Ik heb in het verleden er heel wat gebruikt in alle nano s waarvan een aantal op de slaapkamer en je hoeft ze zeker niet te horen. Er zullen best maandagochtend exemplaren zijn maar ik heb met de Aquaflow 100 niet de ervaring dat je ze hoort.

De Aquaflow 50 heb ik bewust niet gebruikt want dat stukje spons past in een holle kies vindt ik en biedt weinig ruimte aan de bacterien.
 
Fout, fout, fout:pp
Ik heb in het verleden er heel wat gebruikt in alle nano s waarvan een aantal op de slaapkamer en je hoeft ze zeker niet te horen. Er zullen best maandagochtend exemplaren zijn maar ik heb met de Aquaflow 100 niet de ervaring dat je ze hoort.

De Aquaflow 50 heb ik bewust niet gebruikt want dat stukje spons past in een holle kies vindt ik en biedt weinig ruimte aan de bacterien.
Dan heb ik wel erg ongeluk met ze. De enige filterpomp van SF die niet naar me schreeuwde is de HoB die bij de scaper 45 is meegeleverd. Hun luchtpompen zijn al helemaal niet geschikt voor een stille ruimte. Wat een bromdingen zijn dat.
 
Hier is de pickup 45/60 ook gewoon stil, maar de aquaflow 100 ratelt als een malle. Kloet'nding. :'-)
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan