Bodem vervangen bruin alg?


Zorgen voor voldoende voeding is voor de planten belangrijk zodat ze goed kunnen groeien. Misschien kun je de waterwaarden eens meten of laten meten.
 
Zoals op je profiel foto? dat is behoorlijk fel nog hoor, 1% (als dat kan) zou al voldoende zijn
Dat gaat helaas niet of het moet helemaal uit
 
Oké,persoonlijk vind ik het nogal veel licht voor in de nacht, misschien kun je een klein lampje los erbij doen?

Ik had één klein lampje met maar 5 kleine ledjes, die brandde dan nog niet eens op volle sterkte, en gaf een mooie gloed in de bak.
 
In de nacht is licht ook helemaal niet nodig.
 
Nee dat kan ook zonder natuurlijk maar is ook voor de mooi he zou dit de alg veroorzaken denkje of mee spelen?
 
Nee dat kan ook zonder natuurlijk maar is ook voor de mooi he zou dit de alg veroorzaken denkje of mee spelen?
Dat denk ik niet gezien het feit dat je, zoals ik begreep, blauw licht hebt s'nachts brandend op 5%? Dan zal alg veroorzaking wel meevallen. Over het algemeen wordt alg veroorzaakt door tekorten.
 
Op de plantjes zijn dan de randjes wat zwart aan het worden? als alles straks in balans is trekt dat wel weg.

Ik zou toch eens kijken naar de fosfaat en nitraat waardes, die moeten respectievelijk zo rond de 1,5 en 15 ppm liggen

En je verlichting bestaat uit alleen wit en blauw? iets meer rood zal ook goed doen,en hoeveel uur brand de verlichting?
Staat 9uur aan op 80%excl de opkomst en ondergang maar dan zijn de % wel niet hoog
 
9 uur is wel goed, iets korter mag ook wel als je (te) veel vast van algen krijgt
 
Zoals op je profiel foto? dat is behoorlijk fel nog hoor, 1% (als dat kan) zou al voldoende zijn

Ik vraag me dat altijd af... ik zie wel vaker hier op het forum dat lichtintensiteit wordt beoordeeld aan de hand van een foto... maar veel hangt ook af van de instellingen van de camera... een foto kan per ongeluk of expres toch een stuk lichter of donkerder uitpakken dan de realiteit
 
Als ik de camera van mijn samsung S7 neem en gewoon op automatisch laat staan dan zijn mijn foto's inderdaad altijd een stuk lichter dan in het echt.
 
Als ik foto's van m'n visjes maak draai ik de belichtingsinstellingen altijd expres minstens een stap terug, omdat ik de kleuren dan mooier vind uitkomen.
 
een foto kan per ongeluk of expres toch een stuk lichter of donkerder uitpakken dan de realiteit
ja daar heb je wel gelijk in, wellicht valt dan de lichtsterkte van de nachtverlichting wel mee.
Maar aan de andere kant..... ik had maar 5 smd5050 Led's als nachtverlichting op een 140 cm bak, en zelfs die had ik nog gedimd
 
En die witte kalksteen. ,ook niet zo geslaagd. he.

Meer voor Malawi.
Heb de steen maar verwijderd ben er idd over gaan lezen lijkt me niet handig idd kan dit ook de oorzaaķ zijn dat er steeds een witte waas aan de binnenkant van de ruiten ontstaat?
 
Een witte waas duidt eerder op bacterien denk ik op de ramen.
 
Oké dat zou ook kunnen dan water is gewoon goed helder
 

Terug
Bovenaan