karin
Well-known member
- Lid geworden
- 9 oktober 2024
- Leeftijd
- 41
Het nieuwe aquarium is in huis.
Afmeting 55 x 35 x 45,7 67L
Lamp 20V, 17W, 223 Par, komt nog een dimmer op.
De hoofdbewoner wordt een Betta Splendense.
Daarnaast Japonica garnalen en slak(ken.)
Ik wil de optie open houden voor wat bodembewoners (kleinere corydoras).
Qua style is het doel nature/jungle, low tech.
Voor zover het uberhaupt gaat lukken een style aan te houden. 🙂
Hout, steen en lijm gehaald om iets moois mee te gaan maken, maar dan die bodem.......
Ik hoor/lees zoveel verschillende adviezen.
- Online lees ik dat fijn grind/zand met voedingsbolletjes de beste oplossing zou zijn. Want voedingsbodem raakt op en de cory's gaan mogelijk woelen.
- verkoper 1 zegt fijn grind met daaronder een voedingsbodem. Want voedingsbolletjes geven ophoping afval en quasoil geeft niet de ideale waterwaarde voor garnalen
- verkoper 2 zegt aquasoil achterin met afscheiding en een zand/fijn grind strandje. Nu vind ik die zandpaadjes in aquascape-voorbeelden er super leuk uitzien, maar voorzie eigenlijk dat het een zooitje gaat worden en dat alles door elkaar gaat lopen.
Wat zouden jullie doen?
Afmeting 55 x 35 x 45,7 67L
Lamp 20V, 17W, 223 Par, komt nog een dimmer op.
De hoofdbewoner wordt een Betta Splendense.
Daarnaast Japonica garnalen en slak(ken.)
Ik wil de optie open houden voor wat bodembewoners (kleinere corydoras).
Qua style is het doel nature/jungle, low tech.
Voor zover het uberhaupt gaat lukken een style aan te houden. 🙂
Hout, steen en lijm gehaald om iets moois mee te gaan maken, maar dan die bodem.......
Ik hoor/lees zoveel verschillende adviezen.
- Online lees ik dat fijn grind/zand met voedingsbolletjes de beste oplossing zou zijn. Want voedingsbodem raakt op en de cory's gaan mogelijk woelen.
- verkoper 1 zegt fijn grind met daaronder een voedingsbodem. Want voedingsbolletjes geven ophoping afval en quasoil geeft niet de ideale waterwaarde voor garnalen
- verkoper 2 zegt aquasoil achterin met afscheiding en een zand/fijn grind strandje. Nu vind ik die zandpaadjes in aquascape-voorbeelden er super leuk uitzien, maar voorzie eigenlijk dat het een zooitje gaat worden en dat alles door elkaar gaat lopen.
Wat zouden jullie doen?