In dit aquarium zit een pomp waar je de verwarming ook in steekt. Dus dat moet goed komen.Als je een verwarming in je bakje doet, zou ik wel een pakken die beschermt is met plastic oid, die van mij is er tegenaan gezwommen toen ie aan stond en had beide zijvinnen beschadigd, uiteindelijk is het wel weer bij gegroeid maar hij is niet meer zo mooi als ie was.
Zou er wat hoornblad of waterpest bij zetten en kijken voor wat drijfplanten als salvinia natans, kikkerbeet, watersla (mag officieel niet meer maar blijft mooi) of eikenbladvaren. Dit zijn allen snelgroeiers en halen silicaten en de drijvers nitraten uit je water. Tevens dimmen de drijvers je licht een beetje wat i.c.m. eerder genoemde baard/punt algen op je langzaamgroeiende planten kan voorkomen.
Heb habrosus hier in 7 aquaria rondzwemmen en die hebben geen extra zuurstof nodig en zijn in tegenstelling tot de pygmaeus echte bodembewoners. Daarnaast zijn ze ook vele malen rustiger dan de pygmaeus die het nog wel is op hun heupen kunnen krijgen door als een groep door het aquaria te gaan zwemmen.
Ze zijn gek op levende artemia, dat zal de beta waarschijnlijk ook wel kunnen waarderen. Als voer zou ik viformo (sera) of tabimin (tetra) of dierlijke tabletten van voervoorvis kiezen, gebruik ze hier alle drie wel. De meeste corydoras zijn hier niet gek op tabletten enkel gebasseerd op plantaardige ingredienten al krijgen ze die hier ook wel, de l-nummers nemen die wel voor hun rekening.
Bij de habrosus hoef je ook niet bang te zijn dat die je indeling aanpast, de grotere soorten alsook de panda kunnen dat wel voor elkaar krijgen. Panda zou ook wel passen maar dan denk ik dat je het het beste bij max 7 kunt houden.
Kuhlis zijn ook leuk, kies je de habrosus dan zouden die er nog wel bij kunnen(stuk of 5), het zijn niet echte afstand zwemmers en hebben graag hout of stenen met veel gaten waar ze in gaan zitten. Vind het er altijd wel speels uitzien als ze dan weer tevoorschijn komen, vaak met het voeren en tegen de avond dat je ze echt actief ziet. Zijn niet de veiligste vissen voor jongen garnalen.
Voor mossen gebruik ik meestal zwart garen, valt het minste op en vind het zelf het fijnste vastknopen, visdraad en knopen is niet aan mijn besteed.
Ja het zijn allemaal planten die hun voeding uit het water halen. Maar ik dacht dat, omdat de kleikorrels al wat boven de bodem liggen (toch wat te veel gewoeld), die mogelijk wel voeding afgeven aan het water.Javavaren en anubias zijn typische kolomvoeders, die dus geen voeding uit de bodem halen. Ik weet het niet helemaal zeker, maar ook christmass moss valt daaronder. Dat betekent dat ze hun voeding uit het water halen. Als ze eenmaal goed op gang komen, hebben xe daar hun voeding nodig.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.