Markie
Well-known member
- Lid geworden
- 20 december 2017
- Leeftijd
- 45
.... Waarschijnlijk zijn hier de meningen over verdeeld....
Haha ik weet het wel zeker
.... Waarschijnlijk zijn hier de meningen over verdeeld....
Hahaha gaatjes boren in een pvc buis kan tegenvallen... zelf ook problemen mee gehad.
Een kolomboor doet dan wonderen 😎
Verder wel een mooi project!
Maarja dat is nu net een stuk gereedschap wat niet iedereen zomaar heeft
Ik ook niet... maar heb gelukkig wel een vader met een uitgebreide keus in gereedschap 😀
.... maar nu ben ik ook erg blij met het resultaat
Hahaha gaatjes boren in een pvc buis kan tegenvallen... zelf ook problemen mee gehad.
Een kolomboor doet dan wonderen 😎
Verder wel een mooi project!
Geen bolling voor en achter , vanwege waterdruk?
Wat bedoel je Bertus?
Nog niet, he.
Heb je bovenop nog trekkers opgezet?
Had je de voeding aangesloten op een geaard stopcontact?
Bepaalde types starten niet als ze geen rand aarde hebben, dan is er dus niks mis met de voeding hij werkt dan gewoon naar behoren.
Maar wel mooi om te zien dat jij die stap heb durven nemen ondanks een “gebrek” aan voorkennis of ervaring
Je kunt natuurlijk ook gaan testen volgens de "uitsluitmethode". Bijvoorbeeld, sluit de leds eens aan rechtstreeks op de voeding, dus zonder de TC420. Werken ze? Dan weet je te bedenken waar je probleem zit. Werken ze niet? Maak de keten weer korter of sluit iets anders uit. Je gebruikt 36 Volt om op 12 Volt te komen? Er zijn ook handige opto-couplers die werken in een ingangsspanning van 230 Volt AC en 12 Volt DC uit. @tuinkabouter kan er nog veel beter iets over zeggen, denk ik.
De TC-420 hoeft niet opengehaald te worden om een PWM signaal naar buiten te krijgen (mits je het geen probleem vindt dat de 0-100% regeling geïnverteerd wordt naar 100-0%). Hoe? De gebruikte (CH1 t/m CH5) uitgangen elk via een eigen 2,2kOhm weerstandje (uitgaande van 12V voeding naar de TC-420) verbinden met V+. Daarna CH1..CH5 ook aansluiten op de betreffende PWM ingangen (dus CH1 gaat naar PWM ingang van voeding 1 en via een 2k2 weerstandje naar de V+ aansluiting van de TC-420 (enz)). Enige nadeel is, vanwege de omkering, dat 0% van de TC-420 overeenkomt met 100% van je verlichting (en andersom) maar dat went snel genoeg bij het programmeren.
Wat gaaf om te lezen, ben benieuwd naar de vervolgfoto's met de gevulde bak 😀
Haha ik weet het wel zeker
Zie "schema" voor een opzet die gebruik maakt van 2 PWM gestuurde signalen (gebruikmakend van een schema dat hier wel vaker gebruikt wordt (...)). Aanpassingen zitten in het rode vlakje (stelt dus helemaal niets voor). Controleer wel even of de voeding in kwestie overweg kan met een 12V PWM signaal.Dit klinkt erg interessant Andre. Heb je hier misschien een foto en/of schema van die je met me wilt delen?
Zie "schema" voor een opzet die gebruik maakt van 2 PWM gestuurde signalen (gebruikmakend van een schema dat hier wel vaker gebruikt wordt (...)). Aanpassingen zitten in het rode vlakje (stelt dus helemaal niets voor). Controleer wel even of de voeding in kwestie overweg kan met een 12V PWM signaal.
Bekijk bijlage 257837
Ga i k zeker doen! Nu al prachtig om te zien namelijk! Fotoalbum is zeker een aanrader, wel hier even een linkje plaatsen he 😀Thanks Mike. Houdt het fotoalbum maar in de gaten😉
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.