Brem's 45L Nano powerbakkie


Ik wou niet direct reageren omdat het een negatief advies is. pygmaeus zijn dan wel klein maar enorme zwemmers, die gaan verpieteren in zo'n klein bakje
 
Ik wou niet direct reageren omdat het een negatief advies is. pygmaeus zijn dan wel klein maar enorme zwemmers, die gaan verpieteren in zo'n klein bakje

ondertussen is de bak veranderd naar ruim 60L :)
 
Naar mijn mening nog steeds te klein voor zulke actieve zwemmers

Ik lees zowel nationaal als internationaal dat het vanaf 35L zou kunnen.

Natuurlijk snap ik ook wel dat dat juist wat aan de kleine kant is maar bij 60 in een panorama bak zie ik wel mogelijkheden :)
Hoeveel L zou jij adviseren @Nicolientje-W
 
Ik lees zowel nationaal als internationaal dat het vanaf 35L zou kunnen.

Natuurlijk snap ik ook wel dat dat juist wat aan de kleine kant is maar bij 60 in een panorama bak zie ik wel mogelijkheden :)
Hoeveel L zou jij adviseren @Nicolientje-W
Ja op internet staat zo enorm veel dat het enorm lastig is te filteren wat waar is en wat niet.

Anyway, ik heb ze zelf in bakken van 1 meter lang zodat ze enigszins wat te zwemmen hebben, overigens doe je ze ook geen recht door er maar 10 te nemen, dwergjes doen het pas goed in grote groepen (minimaal 30 stuks)
 
Wow alweer bijna 9 maanden geleden dat ik hier gepost heb!

Ik heb qua update nu een 5-tal Rasbora Masculata rondzwemmen en daar zoek ik wat vriendjes voor.
Misschien kunnen jullie mij helpen?

Bekijk bijlage 335217
Ik zoek vooral nano visjes. max 2.5cm.
Ik heb nu ADA Soil ivm de caridina garnalen plus er zitten nu ook Neocaridina bij (Blue Dream en Citroen).

Ik zat te kijken naar de Pygmy Corydora maar ik begreep dat die het waarschijnlijk niet lekker doen op Ada Soil?
Zijn er andere tips in deze nano wereld?

Ik zoek ook nieuwe planten voor in de dito bodem. Niet al te lastig want ik ben niet consequent genoeg met voeding doseren helaas.
Ik zou je huidige groepje uitbreiden, het zijn scholenvisjes en hoe meer hoe beter. Met verschillende soorten word het al snel rommelig en voelen ze zich minder prettig.
 

Terug
Bovenaan