Ciano 80 van Justinvd


Erg mooi ;)

Hoeveel Otocinclussen zitten er nu in?
Onthoud dat dat een scholen visje is waarvan je toch wel 7/8 stuks moet nemen minimaal.
 
Erg mooi ;)

Hoeveel Otocinclussen zitten er nu in?
Onthoud dat dat een scholen visje is waarvan je toch wel 7/8 stuks moet nemen minimaal.

Ik heb momenteel 3 otocinclussen. Ik had er 5 maar die 2 aten niet goed. Ik ga binnenkort het bestand uitbreiden met een aantal marmerbijzalmen erbij, 2-4 corydorassen en weer 4 otocinclussen. Ik wacht even tot alles een beetje stabiel is, dus nog een weekje of 1-2.
 
Helaas wat minder nieuws vandaag. Gisteravond zag ik een van mijn corydorassen op zijn rug zwaar liggen ademen en met de stroming meegesleurd worden. Deze is dus helaas overleden overnacht. Het vervelende vind ik dat ik de oorzaak niet weet. Alle water waardes zijn goed behalve een te hoog fosfaat wat volgens mij niet direct schadelijk is voor bodemvissen. Misschien is het nog steeds uitval van de zwakkere levering maar ben bang van niet. Ik twijfel alleen of ik het bestand weer aan moet vullen zodat ze met een school zijn of moet afwachten.
 
Dat hoop ik ook. Het lijkt op de schommelziekte. De vraag is alleen of het besmettelijk is voor de andere corydorasaen. Alle andere vissen doen het goed, planten doen het goed na stekken . Alleen een beetje problemen met alg maar dat komt goed.
 
Altijd balen als er iets met de vissen is.

Als ik er over praat zeggen ze meestal 'het zijn maar vissen' maar daar zijn we aan gehecht.

Moet ze eens zien kijken als ik over hun hond heen rijd, oeps :)

Maar dat is off topic :rolleyes:

Succes met je cotty's
 
Bedankt ik begrijp precies wat je bedoelt. Een hond kost wel meer maar ik hecht netzoveel waarde aan mijn vissen als een hond. Zijn allebei levende dieren. Ik twijfel alleen of ik niet de cory's zo moet laten en aankijken en als ze het allemaal niet redden gewoon het huidige bestand uitbreiden met wat meer marmerbijlzalmpjes en kardinalen met misschien ooit een l nummer.
 
Ik snap je overwegingen Justin.
Maar met elke vis kan wat zijn. Heb zelf 4 jaar corry's gehad en nooit geen problemen. Heb ze daarna een tehuis gegeven en een ander visbestand genomen ivm een verhuizing maar het lag niet aan de vissjes dat ze weg gingen.

Je hebt soms pech. Heb wel eens een hele school neons moeten begraven door een parasiet aanval.

Altijd balen.
 
Even een update over de vissen. Alles lijkt nu goed te gaan. Ik heb wat zweefvuil en heb daarvoor witte watten gekocht voor jn de filter. Ook heb ik 4 bijlzalmpjes erbij gekocht, heb er nu 10 in totaal en dat ziet er zo mooi uit. Ook is het alg aan het minderen en hopelijk kan ik dit weekend dus betere foto's nemen. Ik zag trouwens zulke mooie ancistrussen gold en ancistrussen red zitten bij de lfs. Jammer dat ik geen ruimte meer voor ze heb.
De cory's zullen later aangevuld worden aangezien deze levering slecht was(ik wacht op de volgende). Van de overige corydorassen in de winkel had de helft kwaaltjes zoals infecties etc. Ik krijg mijn overleden vissen dus ook vergoed.
Een apistogramma, het mannetje heeft ook een dun vliesje rond een van zijn ogen. Die heeft zich dus gestoten ergens en dat moet ik ook even aankijken. Maar hij ziet nog goed aangezien hij steeds achter de vrouwtjes aan zit:cool:.
Dit weekend hoop ik dus een update te geven afhankelijk van de omstandigheden.:foto:
 
PA031518.JPG


Even een update van de bak:smitten:

Ik heb vandaag de corydorassen aangevuld, het zijn er weer 7. De nieuwe zwemmen al vrolijk rond en eten goed. Ook heb ik een nieuwe vissen^^

PA031521.JPG

PA031519.JPG


Het is nog lastig foto's maken ze zijn nog klein en bang (3-5cm). Ik heb er 4 gehaald met het idee om er uiteindelijk 1 koppeltje of 1m2v van over te houden. De grootste is zeer waarschijnlijk een vrouw de rest is nog niet te zeggen. Zoals op de foto te zien is er ook een nieuw huisje bij (kokosnoot). Nu zijn er in totaal 4 huisjes, dit is hopelijk genoeg. Misschien wel een "standaard" meerval maar o zo mooi.
 
Erg leuk ingerichte bak Justin!

Ik denk wel dat je moet uitkijken met overbevolking.
Zou er nu niets meer bijhalen, hoe mooi je sommige vissen ook vind ;)
 
Erg leuk ingerichte bak Justin!

Ik denk wel dat je moet uitkijken met overbevolking.
Zou er nu niets meer bijhalen, hoe mooi je sommige vissen ook vind ;)


Er komt ook niks meer bij hoor. De overige ottocinclussen heb ik ook weggebracht. Vond ze wel leuk maar te lastig om in de gaten te houden met voeren etc.
 
Je hebt er een mooi aquarium van gemaakt.
is het niet te druk op de bodem met de corydorassen, de ancistrussen (dacht ik te zien) en de apistogramma's?
Op de tweede en derde foto van afgelopen maandag, achter de ancistrussen, dat is toch de echinodorus ozelot, of vergis ik me daarin.
 
Je hebt er een mooi aquarium van gemaakt.
is het niet te druk op de bodem met de corydorassen, de ancistrussen (dacht ik te zien) en de apistogramma's?
Op de tweede en derde foto van afgelopen maandag, achter de ancistrussen, dat is toch de echinodorus ozelot, of vergis ik me daarin.

Ja dit is de echinodorus ocelot. Ik heb genoeg schuilplaatsen gecreëerd(iedereen heeft zijn eigenholletje) en alles lijkt goed samen te gaan. De corydorassen en de appistogramma's zitten zelfs samen onder 1 schuilplaats. De appistogramma's zitten minder vaak op de grond dan ik eerst dacht. Ze zitten voornamelijk in de middenlaag en later in de avond/nacht gaan ze in hun holletje.
 
Het zijn fijne bakken, ik heb dezelfde ciano, maar dan met t5 verlichting. (Is een wat oudere versie) Jouw aquarium ziet er goed uit.
Dezelfde plant heb ik ook maar was er niet zeker van dat het de ozelot was. Dank zij jouw weet ik het nu.
 
Hee Justin!

Erg mooi hoe je het aquarium hebt ingericht met de stenen en het hout. Ik vind het leuk dat je een soort bruggetje hebt gecreëerd waar ze onderdoor kunnen zwemmen!

De Taiwan heb ik zelf ook en ik vind het een erg leuke plant die (bij mij) goed groeit.

Ook heb ik, net als jij de corydoras trilineatus! Ik vind ze fantastisch, kleine bulldozers dat het zijn :smitten:


Een kleine tip: waneer je foto's gaat maken zou ik de tv uit doen zodat je hier geen reflectie van ziet :foto:

Keep up the good work!:petjeaf:
 
Hee Justin!

Erg mooi hoe je het aquarium hebt ingericht met de stenen en het hout. Ik vind het leuk dat je een soort bruggetje hebt gecreëerd waar ze onderdoor kunnen zwemmen!

De Taiwan heb ik zelf ook en ik vind het een erg leuke plant die (bij mij) goed groeit.

Ook heb ik, net als jij de corydoras trilineatus! Ik vind ze fantastisch, kleine bulldozers dat het zijn :smitten:


Een kleine tip: waneer je foto's gaat maken zou ik de tv uit doen zodat je hier geen reflectie van ziet :foto:

Keep up the good work!:petjeaf:

Bedankt! Ben zelf ook erg blij met de inrichting. Dit idee heb ik al een langere tijd in mijn hoofd gehad. Het lastigste was zoeken naar se stukken hout.
20160630_223725.jpg

Zoals hier te zien ben ik verschillende stukken wezen kopen en kijken hoe het stond. Het helpt wel als je in een winkel werkt en als eerste een stuk kan uitzoeken.

Ja de taiwan vind ik zelf ook heel erg mooi, wel een plant die lastiger laag te houden is. Je wilt namelijk niet dat deze het oppervlak gaat bereiken en bovenwatervorm gaat aannemen. De corydoras trilineatus zijn soms echt kleine bulldozers als ze met zijn allen door het aquarium gaan wachten op etenstijd.
 
Tijd voor een update toch? Allereerst een foto van het aquarium ongeveer 1 maand geleden, zoals te zien is het best anders geworden. Er is te zien dat de l144 nesten hebben gekregen, 2 om precies te zijn. Een nest van 1 terwijl ik op vakantie was en een nest van 15 als het goed is. Vervolgens zijn de l144 volgroeid en gingen ze vechten om de hiërarchie en hadden ze dus meer legholen nodig. Het vechten is hierna opgehouden maar ook de nesten. Misschien omdat de vader van de eerdere nesten de macht is verloren. De nieuwe "Baas" heb ik geprobeerd te stimuleren voor een nest door het water langer te laten vervuilen en daarna een grotere verversing te doen.
20171220_160347_resized.jpg

Ik kan het jullie al horen zeggen, de kweekbakjes zijn te klein voor de jonge l144, maar de jongen gaan snel door in de bak als ze groot genoeg zijn zodat de appistogramma's ze niet meer zwaar kunnen verwonden.
Hier is al een foto van de l144 van het eerste nest die lost in de bak zit.
20180117_194743_resized.jpg

De 15 van het overige nest zijn vervolgens gesplitst over de 2 bakjes en hebben het naar hun zin:
20180127_124620_resized.jpg

20180127_124556_resized.jpg

Vervolgens nog wat foto's van nu: (Let niet op het alg heb filter problemen gehad voor enkele dagen waarbij de oude interne filter erin moest)
20180127_124407_resized.jpg

20180127_124411_resized.jpg

20180127_124510_resized.jpg
20171206_164100.jpg

Niet slecht voor een eerste bak he ;) Nu maar hopen dat ik zo nu en dan een nestje krijg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zou ze bij dit formaat gewoon al te koop aanbieden hoor, zo groot is een volwassen boraras ook ongeveer :D En als het nieuwe onderkomen geen grote vissen heeft moet dit naar mijn mening makkelijk kunnen.
Ziet er iig goed uit allemaal!
 
Als ik hier in de buurt op mp kijk, zit het tussen 0,50 en 5 euro. Kijk eens naar het aanbod in de buurt zou ik zeggen en pas daar je prijs op aan.
 
Als ik hier in de buurt op mp kijk, zit het tussen 0,50 en 5 euro. Kijk eens naar het aanbod in de buurt zou ik zeggen en pas daar je prijs op aan.
Ja alle jongen overleven het tot nu toe en groeien goed, in de buurt gaan l144 van 3 tot 5 euro dus ik doe denk ik 3 euro per stuk en dan 4 voor 10. Dan kan ik dat uitgeven aan mijn volgende aquarium. Wil een vierkant aquarium circa 60liter dus zit gebonden aan de dennerle cube 60l
 

Terug
Bovenaan