Ciano Emotion 80 (Feiko)


Kleurrijk!
Contrasteert zo lekker tegen al het groen

55002CD7-4523-4BF4-A487-F271CD4C4B00.jpeg
 
Dag 1

Ik verbaas me toch altijd weer hoeveel werk het is om zo'n bak in te richten!!
Maar het is gelukt! Of ik 100% tevreden ben? Nooit! Maar het is nog afwachten hoe de bak zich zal ontwikkelen. De lange achtergrond planten zijn nu totaal niet te zien. De crypto's krijgen straks hun submerse vorm. Eigenlijk had ik de Anubias Nana mini willen hebben, maar heb per ongeluk de normale versie besteld. Ik moet zeggen dat ik het grotere blad een leuk contrast vind hebben met de fijne bladeren van de Microsorum Trident.

Tijdens het reinigen van mijn glazen inflow is deze gebroken, dus helaas zit er nu een grijze in (in mijn optiek afzichtelijk). Daar wordt aan gewerkt!


IMG_6314.jpg
IMG_6312.jpg
 
Hm, het gaat niet goed met de bak. Mā€™n ā€œgrastapijtjeā€ dunt behoorlijk uit. De planten groeien niet mooi compact, maar rekken zich uit naar het licht. TĆ³ch insufficiĆ«nt licht van de nieuwe led-balken. Jammer, heb er behoorlijk in geĆÆnvesteerd!

Nu de oude T5 lampen er weer ingedaan en even aankijken wat er nu gaat gebeuren. Het geeft in ieder geval al weer een veel fijner (warmer) licht!
 
TĆ³ch insufficiĆ«nt licht van de nieuwe led-balken. Jammer, heb er behoorlijk in geĆÆnvesteerd!

Welke balken heb je precies gekocht? Hoe lang duurde het voor je de eerste 'tekorten' opmerkte?

Op de foto ziet het er best mooi uit vind ik...
Hopelijk snel terug compacte groei! :thumbs:
Gebruik je nu enkel TL of de combinatie?
 
Wow, al weer bijna 3 jaar geleden m'n laatste post geplaatst... Ik heb gister toevallig de bak weer opnieuw ingericht. Ik laat 'm even een paar weekjes indraaien voor ik een foto maak!

Wat betreft de led-verlichting. Ik was ontevreden, heb uiteindelijk de T5 lampen weer geĆÆnstalleerd. Met het opnieuw inrichten van de bak heb ik toch de LED-verlichting weer geĆÆnstalleerd en ik had er direct weer spijt van... Misschien moet ik even wennen
 
Na wat rondvraag bij de plaatselijke aqua-winkel gedaan te hebben, heb ik wat advies gekregen mbt het instellen van de ledlampen. Ze kunnen een volledig schema draaien van zonsopkomst tot zonsondergang en eventueel zelfs met maanlicht. De intensiteit van de lamp stond niet op 100% ingesteld. Na de aanpassing ben ik beter tevreden, maar nog steeds vind ik de oude T5-lichten mooier.

Ik merk dat ik steeds weer een beetje met dezelfde scape kom. Ik vind het hout dat ik al sinds 2012 in gebruik heb erg mooi/karakteristiek en wil er geen afstand van doen. Wel heb ik de stenen vervangen voor wat grillerige stenen.

Dit keer heb ik voor een simpeler plantenbestand gekozen om het beter te kunnen managen. Het ging de vorige keer echt keihard met de begroeiing! šŸ˜…

Ik ben heel benieuwd hoe deze bak over 2 maanden draait. Ik zal wat frequenter posten over de voortgang!
 
oei, de naam van de stenen moet ik even navragen! Wordt vervolgd!
 
Heel gaaf!

oei, de naam van de stenen moet ik even navragen! Wordt vervolgd!
Ik meen dat de Engelse variant elephant skin stone is?

 

Terug
Bovenaan