Jesse,
Ik wil niet vervelend over komen, maar je hebt vast al gezien dat de meeste aquaria groter zijn dan die van jou.
Sorry, maar voor het overgrote deel van de aquariumvissen in de handel is 60 (of 65) liter gewoon een klein bakje.
De Badis badis vind ik daarin een uitstekende keuze. Mooi beestje, wel wat lastig omdat die alleen klein levend voer lust, maar het kan uitstekend in dit formaat.
��n Betta splendens kan ook nog wel. Tenminste, als je drijfplantjes of planten met drijfbladeren in je bak hebt.
Ook de Corydoras pygmaeus is prima gekozen, al zou ik die wel naar 12 stuks uitbreiden.
En daarmee is het op de bodem druk genoeg.
De Otocinclus zwemmen vrij door alle lagen, en passen daardoor prima.
Tot zover een aardig bestand.
(over de Garra panda weet ik niets, dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen).
Maar de Paracheirodon simulans vind ik, zoals hierboven al is gemeld, geen handige keuze. Je zit daarmee namelijk direct vast aan een vrij hoge temperatuur, en alle hierboven genoemde soorten zijn daarmee niet echt te combineren. Ik snap dat je het vervelend vindt een soort die je nog maar net hebt weer weg te doen, maar ik zou dat w�l de enige juiste keuze vinden. Want als je dat niet doet, zou je 4 of 5 andere soorten moeten laten gaan.
Het is een impulsaankoop geweest, geen schande want bijna iedereen op dit forum is daar ooit weleens ingetrapt, maar nu kun je nog betere keuzes maken.
En dan kun je ook gelijk de temperatuur naar 23 of 24 graden terugbrengen.
Bovendien het is een mooi visje, goede kans dat iemand er nog wel wat voor over heeft.
Tateurndina ocellicauda vind ik eigenlijk ook geen goed idee, die kunnen qua zitten vrijwel uitsluitend op de bodem, en daar is het al zo druk.
�ls je er t�ch nog iets bij wilt zetten, zou dat vooral in het midden nog kunnen. En dan heb je het bijna altijd over scholenvisjes. Gezien de medebewoners en het vereiste aantal is het slim vooral naar kleine visjes te kijken. En daar zit genoeg moois tussen! Kijk bijvoorbeeld maar eens naar Boraras brigittae of B. maculatus, naar Celestichthys margaritatus, C. choprae of C. erythromicon, of naar Trigonostigma espei of T. hengeli.
Eigenlijk is het vrij eenvoudig van jouw bestand wat moois te maken, Jesse, dus doe het goede en laat het ons vervolgens zien!