Wat is er nieuw

CO2 opstartproblemen

Top. Dank je.
Dan krijg ik de indruk dat de regelaar niet goed werkt. Ik zal vanavond alles nog weer stap voor stap langs lopen.

houd er rekening mee dat knop 2 als je die uitdraaid hij dichtzit en geen gas doorlaat,werkt net andersom als je waterkraan

Heb je de grote zwarte knop links wel open staan? Je meter geeft nl 0 aan.
zit er wel co2 in de fles?

Alles draait al een tijdje lekker, maar ik heb nog twee vragen.

Ik heb een glazen co2 diffusor, deze maakt continu lawaai. Een soort fluittoon, is dat normaal of wat kan ik er aan doen?

Overdag ligt het oppervlakte vol met belletjes, alsof het niet goed wordt opgenomen. Is de stroming dan niet goed? Of de locatie van de diffusor? Deze hangt tegenover de uitstroom van het filter.

Dat je veel aan het oppervlak ziet wil zeggen dat veel niet goed oplost. Vaak plaatst men deze dan onder de uitstroom zodat de belletjes worden meegenomen met de stroming.

Dat je veel aan het oppervlak ziet wil zeggen dat veel niet goed oplost. Vaak plaatst men deze dan onder de uitstroom zodat de belletjes worden meegenomen met de stroming.

Dank je, dan ga ik dat proberen.

Het is wel al minder geworden, maar nog hele fijne belletjes op het oppervlakte. Is het goed om het oppervlakte wat meer in beweging te houden dmv de uitstroom?

Het is wel al minder geworden, maar nog hele fijne belletjes op het oppervlakte. Is het goed om het oppervlakte wat meer in beweging te houden dmv de uitstroom?
Nee juist niet, want dan verlies je juist je opgeloste CO2 weer.
Wat je moet proberen is om te voorkomen dat de belletjes het oppervlakte bereiken. Want als ze dat doen ben je die CO2 kwijt.

Eigenlijk is een rimpeling van het oppervlaktewater voldoende. Meer jaagt juist je CO2 uit je bak. Probeer dus de belletjes zo lang mogelijk in het water te houden. Een lang contact zorgt voor een zo groot mogelijke oplossing in het water. Edit: trinakria was me net voor...

Dat is duidelijke uitleg, bedankt! Even weer aanpassen dus. 🙂

Ik heb ondanks de aanpassingen nog steeds veel belletjes aan het oppervlakte liggen. De diffusor maakt ook nog vaak lawaai, weet niet of dat met elkaar te maken kan hebben?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan