Co2 systemen


Zojuist bij 2 LFS geweest. Zij raden beiden af om de diffuser op de aanzuig te zetten.
Verstopping mogelijk op membraan. En lucht in het filter dat je hoort aan de pomp.
 
Zojuist bij 2 LFS geweest. Zij raden beiden af om de diffuser op de aanzuig te zetten.
Verstopping mogelijk op membraan. En lucht in het filter dat je hoort aan de pomp.
Ja het logisch (ivm garantie en claims) dat ze het afraden. Ze raden ook af om geen water verbetermiddel te gebruiken.
Ze raden ook af om een ander merk buffer te gebruiken......

Maar zoals reeds gezegt. Ik ben eigenwijs.

En ik heb geen jbl diffuser, maar een up aqua diffuser.
Dat is net als een bazooka. Die maakt echt zeer fijne nevel. Dus lost zeer snel op.

Maar aan de uitstroom aangesloten gaf dit een mist van micro bellen in het aquarium.
De mist is te vergelijken met de mist van een twinstar.
 
Ik ga het proberen. Begin met veel minder CO2 per minuut, diffuser op aanzuig en dan kijken wat het verschil is.
Ik ga eerst kijken naar of het wellicht gunstig is om ook de aanzuigslang kort te hebben, dus dicht(er) bij het filter.
 
Wij gaan voor een co2 systeem! Heb mijn man overtuigt dat we die nodig hebben voor de planten en de vissen.
Ik zit te denken aan JBL M501 of dennerle CO2-plantenbemestingsset HERVULBAAR 160 Primus
Om te starten lijken me beide wel goed genoeg. Vooral omdat we geen reuze aquarium hebben, wel in verre toekomst een grotere willen gaan aanschaffen.
Welke lijkt jullie nou beter? Ik vertrouw jullie meer dan een verkoper
:))
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Terug
Bovenaan