co2 wordt niet opgenomen


Heb je niet dat de filter "boertjes" moet laten Ed door ophoping in de filter?

Soms hoor je wel eens dat er Co2 door de rotor gaat maar verder hier niet storend, hoe groter de filterpot vol met filtermaterial des te beter het eigenlijk werkt.
Staat hier ook een 2213 van Eheim maar als ik die al reaktor inzet en ook door filter materiaal het Co2 laat gaan dan stond hij vaak alleen maar te pruttelen en zakte ook de flowrate hierdoor inelkaar, dus size kwa filterpot heeft veel invloed.
 
Oww oke dan heb ik dat even mis gelezen, dan is een 2213 wel voldoende voor een Rio 125 maar net wat je zegt 2215 heeft een groter filter pot en meer flowrate en dat ga je wel merken met minder onderhoud en schoner aqaurium.
En ja je kan hem gewoon aan de aanzuigslang doen en even dagje aankijken wat het filter doet of die niet regelmatig Co2 staat te malen anders zakt de flowrate behoorlijk in van je filter + geluiden van de pomp.
Zelf heb ik een Rio 180 met een Eheim professional 4 600 met een flowrate van 1250ltr/uur deze heb ik wel wat geknepen met kranen anders is er teveel stroming in de bak, ik geef Co2 via de aanzuigslang door het filter heen en via de spraybar die ik schuin naar beneden heb gericht heb ik hier de juiste stroming door heel de bak heen.

Daarvoor had ik hem ook aan de uitstroom slang en loste alles maar slecht op met belletjes door de bak heen en deed ik met een Co2 flesje van 500gram maar 2-3weken en 2kg fles krappe 3maanden, door enkel dit te veranderen naar de aanzuigslang scheelde hier behoorlijk, 500gramm deed ik 4-5weken mee en de 2kg fles 4-5 maanden.

Dus ja er zit enorm veel verschil hoe je Co2 aan het aqaurium toedient op efficientie, een drukkamer waar het water onderdruk met Co2 zou gezet worden zou nog veel effiecenter zijn maar dat heeft veel nadelen met kans op lekage en Co2 lekken want 10-20bar druk is niet mis en je zit met waterkleppen die de overdruk op het water moeten regelen ander spuit het alle kanten op :D.


ik heb de atomizer nu voor het filter, en idd de bellen zijn veel kleiner.

nu afwachten of het ook beter verdeeld, en wordt

bedankt,
 
Soms hoor je wel eens dat er Co2 door de rotor gaat maar verder hier niet storend, hoe groter de filterpot vol met filtermaterial des te beter het eigenlijk werkt.
Staat hier ook een 2213 van Eheim maar als ik die al reaktor inzet en ook door filter materiaal het Co2 laat gaan dan stond hij vaak alleen maar te pruttelen en zakte ook de flowrate hierdoor inelkaar, dus size kwa filterpot heeft veel invloed.

Ik heb het destijds ook met de 2213 en een JBL inline geprobeerd maar de filter stond de hele tijd boertjes te laten en dat was flink storend. Of de uitstroom hierdoor minder werd heb ik niet opgemerkt.
 

Terug
Bovenaan