Wat is er nieuw

Colombo CO2 magneetventiel werkt niet / nauwelijks.

zou je zeggen ja dat het zou moeten werken, maar zo zijn er hoopjes dingen die helaas niet goed gaan.

Maar je hebt het in een echte winkel gekocht?
Dan zou ik nu terug gaan met de hele set en ze vragen of ze het voor je willen voordoen hoe het aangesloten zou moeten worden zodat het wel werkt...

Laatste wat je nog kan checken is of de CO2 stopt met lopen als de slang eraf is na het magneetventiel en je het ventiel afschakelt.
Als de CO2 dan stopt werkt je magneetventiel, als je CO2 niet stopt werkt je magneetventiel niet.
Weet niet of je dat al had geprobeerd?
Nog niet op die manier nee, wel ben ik erachter dat als ik hem loskoppel en dan in en uit de stroom haal en weer aankoppel hij dan wel goed dicht zit, dus lijkt wel of hij door de druk hem niet dichtkrijgt maar dat zou bijna niet moeten kunnen denk ik?

Overigens heb ik de set en het magneetventiel bij 2 verschillende winkels gekocht...

Nog niet op die manier nee, wel ben ik erachter dat als ik hem loskoppel en dan in en uit de stroom haal en weer aankoppel hij dan wel goed dicht zit, dus lijkt wel of hij door de druk hem niet dichtkrijgt maar dat zou bijna niet moeten kunnen denk ik?

Overigens heb ik de set en het magneetventiel bij 2 verschillende winkels gekocht...
Dan zou het dus ook restdruk in de slang kunnen zijn wat leeg loopt je diffuser is.
Hoewel dat wel heel lang door blijft lopen..

Dan zou het dus ook restdruk in de slang kunnen zijn wat leeg loopt je diffuser is.
Hoewel dat wel heel lang door blijft lopen..
Ja want dan heeft het gehele ventiel geen zin meer als die minimaal 15 uur door blijft lopen....

Hier exact hetzelfde met Colombo elektromagnetisch ventiel. Gisteren exemplaar omgeruild en deze vertoont dezelfde kuren, met de stekker eruit nog steeds meer dan genoeg bellen p/m.
Werkdruk 1 bar, gaat om 22.30u uit en nu doet ie 't nog steeds. Gaat v/d week terug naar de winkel; vertrouwen in 't merk is wel op.

Hier exact hetzelfde met Colombo elektromagnetisch ventiel. Gisteren exemplaar omgeruild en deze vertoont dezelfde kuren, met de stekker eruit nog steeds meer dan genoeg bellen p/m.
Werkdruk 1 bar, gaat om 22.30u uit en nu doet ie 't nog steeds. Gaat v/d week terug naar de winkel; vertrouwen in 't merk is wel op.
Ik begrijp het volkomen, dit deed de mijne ook... ik heb er nu voor gekozen om hem.op constant te laten staan en dan 1 bel per 6 sec ongeveer bevalt prima

Ik begrijp het volkomen, dit deed de mijne ook... ik heb er nu voor gekozen om hem.op constant te laten staan en dan 1 bel per 6 sec ongeveer bevalt prima
Mijne gaat toch echt retour 🙂 's nachts heeft m'n bak weinig tot geen behoefte aan co2, anders is m'n fles ook om de haverklap leeg.

Dat een magneet ventiel niet sluit heeft eigenlijk maar 4 oorzaken.
1, hij is defect
2, hij is verkeerd gemonteerd
3, hij is smerig
4, de gas/vloeistof druk is te hoog om hem gesloten te houden.

Jij zegt dat ie goed gemonteerd zit, CO2 is een schoon gas of er moet iets in de slang zitten?
De werkdruk klinkt ook niet aannemelijk, zoals je jouw reactie schrijft heb ik het idee dat je maar 1 meter hebt en geen mogelijkheid hebt om de werkdruk in te stellen.

Waar zit trouwens je terugslag ventiel in de opstelling?
Voor of na het magneet ventiel?

In de eerste post item geeft Ts z'n volgorde al aan. De mogelijkheden die jij geeft heb ik ook aangestipt maar de laatste mogelijk, een te hoge gasdruk lijkt hier onwaarschijnlijk gezien het type drukregelaar dat Ts gebruikt. Tenzij daar ook een probleem inzit natuurlijk. Ik vind het raar dat hij bij opvolgende magneetventielen hetzelfde probleem ondervind. Overigens zou ik dan een ander merk willen adviseren!

Vandaag mijn Colombo ventiel teruggebracht, winkelier geloofde het in eerste instantie niet (gelukkig had ik een filmpje). Heeft ie de fabrikant/leverancier gebeld, is inderdaad een slechte batch gemaakt, maar omdat er geen serienummers op staan, hebben ze geen idee welke het precies zijn. Advies aan deze winkel (Zoo&Zo) was om ze gewoon te blijven ruilen tot ze weer bij de goede batch zijn.

Ze moeten deze hele serie eruit halen want zo worden veel klanten de dupe maar ja of dat gebeurt is een ander verhaal.

Dat kan dus niet; er staan geen serienummers op de doosjes/ventielen. Ze weten dat er x aantal niet pluis zijn, maar zonder serienummer kun je geen recall doen. Niet zo best voor hun imago, maar ja.

Ja dan dan moeten ze alles maar uit de schappen halen vindt ik.

Als fabrikant zijnde had ik ook het zekere voor het onzekere genomen ja.

Vandaag mijn Colombo ventiel teruggebracht, winkelier geloofde het in eerste instantie niet (gelukkig had ik een filmpje). Heeft ie de fabrikant/leverancier gebeld, is inderdaad een slechte batch gemaakt, maar omdat er geen serienummers op staan, hebben ze geen idee welke het precies zijn. Advies aan deze winkel (Zoo&Zo) was om ze gewoon te blijven ruilen tot ze weer bij de goede batch zijn.
Dit vind ik dus een erg waardevolle reactie, bedankt daarvoor! Waarschijnlijk is dat het dan geweest en ga ik nogmaals proberen met een ander merk dan wel.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan