Colombo quicktest 6 in 1

  • Onderwerp starter Ivoludwig
  • Startdatum

Ja, nu weet ik het weer, bij jou staat ie bak.
 
Dankje jessica. Wil ook nog de achter kant verven met schoolbord verf. Maar moet ff wachten tot ik flinke water wissel kan doen. Zodat ik het aquarium iets naar meer van de muur kan halen. En denk dat ik dan zwart wil maken. Of blauw. Wat denken jullie wat mooiste is?
 
Ik zou zelf voor zwart kiezen, maar......smaken verschillen ;)
 
Ja was ook al mijn voorkeur dus zwart word het.:thumbs:
 
Eventueel kun je ook zwarte of blauwe achtergrondposters kopen.
 
Oja ga ik eens voor kijken. Inderdaad ook een goeie oplossing. Hoef ik het aquarium wel niet te schuiven.
 
Kom tog het aquarium aant schuiven. Kan die ruit niet helemaal goed schoon maken. Kom niet overal bij.
 
Ik heb een hardboard plaat van 3 mm dik mat zwart gespoten, deze staat gewoon achter tegen de bak.

In mijn geval valt ie precies tussen de opstaande rand van het meubel en het glas, en boven valt de kap er iets overheen.
 
Oke gelukkig. Omdat ik de nitriet wat te hoog had. Was ik daar bang voor. Maar heb ook 2 weken geleden mijn groene spons van de filter vervangen. Maar had geen nieuwe bacterien erbij gedaan. Heb ik vandaag wel erbij gedaan.
Sponzen kan je gewoon uitspoelen. Nieuwe kopen is echt overbodig tenzij ze echt versleten zijn.
 
Ik heb een hardboard plaat van 3 mm dik mat zwart gespoten, deze staat gewoon achter tegen de bak.

In mijn geval valt ie precies tussen de opstaande rand van het meubel en het glas, en boven valt de kap er iets overheen.

Oke inderdaad ook wel handig ja. Ik had wel al met een stuk vijver zijl gedaan. Had ik op maat geknipt. En vast getaped aan de randen boven en onder. Maar is los gelaten. Miss niet de goeie tape gebruikt.
 
stuk zeil erachter kan ook prima ja, achterkant van een bak verven ben ik niet zo van, dan kun je het nooit meer veranderen.
Ik ben van plan om de andere kant van de plaat te beplakken met donkerblauwe folie voor een beetje afwisseling.
 
Is schoolbordverf niet op te lossen met water dan?
 
Dat is wel handig inderdaad als je wat wilt afwisselen. Maar schoolbordverf kan je inderdaad ook makkenlijk weer af poetsen. Maar volgens mij moet je het wel voorzichtig afpoetsen inverband met krassen. Dacht ik ergens gelezen te hebben.
 
Ik doe de ruiten ook met de groene kant van een huishoudsponsje dus dat moet dan wel lukken.
 
En helaas heb ik al wat krasjes onder in de achter ruit van de achterwand plaatsen zag ik toen ik hem heb verwijderd. En helemaal boven in een paar doffe plekjes van de kit die ik verwijderd heb.
 
Ja heb er zelf geen ervaring mee. Maar denk ook wel dat het geen probleem moet zijn.
 
Aan de binnenkant is dat met onderhoud vaak geen probleem;)
 
Nee inderdaad. Alleen weet ik niet met de groene kant of dat miss krasjes kan veroozaken.
 
Alleen weet ik niet met de groene kant of dat miss krasjes kan veroozaken.
Heel minimaal maar aan de binnenkant valt dat niet op door het water, zou je het aan de buitenkant (en droog) doen zie je wel lichte schuurplekken.
 
Heel minimaal maar aan de binnenkant valt dat niet op door het water, zou je het aan de buitenkant (en droog) doen zie je wel lichte schuurplekken.
Ik gebruikte wel eens een stuk filterspons ipv filterwatten in een grijs verleden. Een grove voor hardnekkige puntalg.
Zelf nooit krassen door gezien maar wat vinden jullie?
 
Ik heb ooit een keer een stuk van mijn autoruit schoongemaakt met een schuurspons (zat spuitnevel op), dat was een slecht plan.

Filterspons zal niet krassen.
 
Niet handig nee. Ik heb toevallig bij carglass gewerkt en daar deden we bijna alles met water en scheermesje.
 
Alleen bij auto ruiten zijn de ruiten bol. Bij rechte ruiten is tog ook wel oppassen denk ik.
 
Een plat scherp nieuw mesje zal inderdaad het beste werken, maar is zo omslachtig om de hele bak mee te doen als dat nodig is.
Pasjes werken ook maar lang niet zo goed.
 
Inderdaad een nieuw mesje zodra er een afwijking in zit heb je een kras.
 
Ja wist niet dat je die ook hebt.
 
Maar goed een droge autoruit doen is wat anders dan de binnenkant van de ruiten die natuurlijk nat zijn. Volgens mij krassen schuursponsjes niet omdat het nat is in het aquarium en droog zal dat wellicht anders zijn.
 
Limnophila Heterophylla of de Hydrocotyle Leucocephala

Of iets roods zoals de Ludwigia repens rubin?


Heb voor ze allebij gekozen patrix. Heb ze net gezet hoop dat ze genoeg ruimte hebben. Ben bang dat limnophila. De ludwigia weg gaat drukken?

15572363825554766186189914814922.jpg
 
Foto

1557236544263931539202171703775.jpg
 

Terug
Bovenaan