Cornelius zijn Plantenbakje, 60x30x36cm 🌿🌿🌿


Ziet er veelbelovend uit Cornelius:love:.
Hou ons up to date zou ik zo zeggen!

Groetjes Gerda 🐠
 
Rotala Nanjenshan , staat achter in de bak. Nu 25 dagen oud. Morgen een afspraak met de thuiskapper. ✂️

rotnan.jpg
 
Dat kan ik me voorstellen Corné, zeer fraai gezicht. Wat wordt het? Zijkanten kort en bovenop iets langer 😉?
 
Leuk die Rotala, die onthoud ik voor in mijn bak aks ik weer eens wat aan ga schaffen. Ik hou wel van die fijnbladige planten.

Groetjes Gerda 🐠
 
Plaats je alleen de toppen dan terug bij zo n 1e snoei Corne of laat je de onderste delen ook staan? Ik denk dat je daarmee langer bezig bent dan de kapper met mij :DD
 
Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar het lange:giggle:.

Gerda
 
Plaats je alleen de toppen dan terug bij zo n 1e snoei Corne of laat je de onderste delen ook staan? Ik denk dat je daarmee langer bezig bent dan de kapper met mij :DD
John als je maar max 3 euro wil betalen voor jou kapsel moet je niet verwachten om langer binnen te mogen dan 2 min .
 
Plaats je alleen de toppen dan terug bij zo n 1e snoei Corne of laat je de onderste delen ook staan?
Nee, de afgeknipte toppen plant ik nooit terug in deze fase.
Pas als het onderste gedeelte haar 'vitaliteit' kwijtraakt dan steek ik er toppen bij. En dat is ongeveer na een X-aantal keer snoeien. (>10x)
Maar oude stengelplanten haal ik er nauwelijks uit. Alleen als te oud zijn en daardoor geen nieuwe uitlopers teruggroeien
 
Naaldgras gekortwiekt.
Begin toch wat tekorten te zien, dus gaan we maar eens testen op de waarden 🧪 Kijken of ik ergens wat van bij moet doseren :thumbs:

20210624.jpg
 
Ben benieuwd want op de foto zie ik het niet. Gebruik je de JBL test?
ja, ik gebruik de JBL ProScape testlab. Daar zitten voor mij de belangrijkste in: NO3, Fe, K, Mg en PO4.
De rest van bestaande testen zoals pH, Kh, GH, NO2, NH4 en Cu gebruik ik niet.

(natuurlijk gekeken om de benodigde testjes apart te kopen, maar dan was de koffer nog steeds goedkoper)
 
Mooi zeg, dat groeit als kool. Ook erg mooi om die worteltjes te zien.
 
Heb je met testen nog kunnen achterhalen waar een tekort zit?
Nee, helaas niet. Alle waarden zijn netjes op orde, dus heb ik vooralsnog geen idee waardoor het komt.

Ik zit te denken aan de veels te hoge temp in het bakje (31 graden) toen het zo heet was. Kan ook een verkeerde batch voedingsstoffen zijn geweest.
Meen mij te herinneren dat de K2CO3 nat in het zakje was toen ik stockoplossing ging maken. Misschien heeft dat invloed gehad.
Maar goed, ik ga het verder niet uitzoeken.
Het nieuwe blad is allemaal prima van kwaliteit, dus komt een snoei wel goed uit op het moment.
 
Ik zie dat je een lillipipe gebruikt. Heeft dat in distributie van voedingsstoffen een meerwaarde? Wat een indrukwekkende bak! Alleen al het aanzien is de moeite waard.
 
Ik zie dat je een lillipipe gebruikt. Heeft dat in distributie van voedingsstoffen een meerwaarde? Wat een indrukwekkende bak! Alleen al het aanzien is de moeite waard.
Nee hoor, het maakt volgens mij niet zoveel uit op je een spraybar gebruikt of een lily.

Persoonlijk vind een lily gewoon een mooier gezicht.
En een ander voordeel is dat die bij mij een kleine vortex trekt aan de oppervlakte. Hiermee heb ik minder kans op een kaamlaag.
Daarbij heb ik ook altijd een goede oppervlakterimpeling wat de gasuitwisseling ten goed komt (uitwisseling O2 en CO2)

 
Weinig updates omdat er weinig nieuws is/ was. Een herhalend proces van snoeien en groeien.
Tot ik een tip kreeg van een collega scaper om een nieuw bemestingslijn te proberen. Hij had daar prachtige resultaten mee gezien. Zij hij...
Ik het begin ging alles goed, maar zie het resultaat na een week... 😭😭😭
Dus word dus alles tot aan de bodem wegsnoeien en weer overnieuw beginnen.

dit_naar_dat.jpg

Stom. Had nooit moeten overstappen. Terug naar mijn eigen oude vertrouwde recepten
Moraal van het verhaal: never change a winning team
 

Terug
Bovenaan