Ik pas geleden 20st corydoras aeneus gekocht. Nu wil het zo zijn dat een van hun nu helemaal wit is geworden. Hij is ook minder actief als de anderen. Iemand enig idee wat dit kan betekenen en wat ik het beste er mee kan doen?
Hij ziet er verder normaal uit kieuwdeksel heeft glimmende kleur ( soort zilver kleur )maar verder ziet het er goed uitAadMec zei:Ziet er ook niet echt ziek uit, maar inderdaad wel erg licht.
Zit het kiewdeksel normaal of vertekent het glas ?
Inmiddels zul je wel begrepen hebben dat deze vis dus niet ziek is maar alleen verkleurt. Dit heb ik meermaals eerder gezien. Waarna ze grote gelijkenis gaan vertonen met jou paleatus maar dan in aeneus vorm.AadMec zei:Huh, wat bedoel je Bart? Het gaat hier waarschijnlijk om een zieke aeneus als ik zo het eerste bericht lees.
Botia zei:Hij zal nog lichter worden.
Ik heb ooit een topic over dit verschijnsel geopend maar het bestaat niet meer.
Hier zie je het bij een Corydoras panda.
![]()
kellemes zei:
cone zei:Botia zei:Hij zal nog lichter worden.
![]()
Ja zo ziet hij er nu uit, maar een paar dagen geleden had hij aenneus kleuren
cone zei:Deze vis komt van zoo zayac, ik weet niet welke leverancier hij heeft.
Ik juist een groep van 20 cory's aeneus gekocht omdat ik maar een soort cory's al schooltje wil. Maar nu zit er dan toch een aparte in. Ik heb de cory's van de vorige opstelling in mijn opgroeibak gedaan, dan zet ik hem daar wel in.
Zeker, ik heb me daar een hele dag geamuseerd. Veel bakken met vissen en de bakjes zagen er goed verzorgt uit.AadMec zei:Zoo Zajac heeft prima vissen overigens.
cone zei:Zeker, ik heb me daar een hele dag geamuseerd. Veel bakken met vissen en de bakjes zagen er goed verzorgt uit.AadMec zei:Zoo Zajac heeft prima vissen overigens.
AadMec zei:Diversiteit Michaell !!!!
Ik heb twee ongelukkige Venzuelas in mn school van 19.
"Knikky" (ooit uit de bak gevallen bij de kweker en een rare knik in zn ruggewervel) en Tailless (kreeg ik met vinrot / zonder staart). Het zijn beide toppertjes en doen lekker mee !!!!
Is het een Jan de Bouvrie-bak waar alles precies hetzelfde moet zijn?
Nee, maar het toont hetzelfde. En daar ging het om.AadMec zei:cone zei:Botia zei:Hij zal nog lichter worden.
![]()
Ja zo ziet hij er nu uit, maar een paar dagen geleden had hij aenneus kleuren
H� vriendelijke vriend, dat is leucistisch exemplaar.
Dat is een pygmentverhaal, dat niet zomaar ineens ontstaat !!!
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.